دانلود گزارش کارآموزی واحد رایانه سیستم آموزش و پرورش استان گلستان

تعداد صفحات: 68 فرمت فایل: word کد فایل: 3143
سال: 1385 مقطع: کاردانی دسته بندی: مهندسی کامپیوتر
قیمت قدیم:۲۰,۰۰۰ تومان
قیمت: ۱۴,۸۰۰ تومان
دانلود فایل
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه دانلود گزارش کارآموزی واحد رایانه سیستم آموزش و پرورش استان گلستان

    مقدمه :

    بی تردید اعتبار و ارزش هر جامعه ای بستگی به میزان معرفت و دانش و رشد علمی وفرهنگی آحاد آن جامعه داشته و در این میان آموزش و پرورش به عنوان دستگاه عظیم فرابخش که حیاتی ترین عامل توسعه یعنی « انسان » در آن رشد یافته و به بار و بر می نشیند بیش از دیگر سازمانها  و نهادها باید مورد توجه قرار گیرد . امانباید فراموش کرد که رسالت عظیم انسان سازی که وظیفه اصلی انبیاء نیز بوده نیاز به همت مضاعف تمامی رسولان فرزانه تعلیم و تربیت داشته و تا خود نخواهیم و تا متولیان اصلی دانش و معرفت خود به حرکت در نیامده و اثر بخشی آموزش و پرورش را به اثبات نرسانند یقینا انتظار توجه و حمایت مادی و معنوی ازدیگران ، آب در هاون کوفتن است .

    خوشبختانه استان گلستان از روزگاران دور با نام جرجان و استراباد به لحاظ علمی و فرهنگی همواره بر سر زبانها بوده و از آن روز تا به امروز سیر صعودی خود را با شتاب طی نموده است و انشاء ا... حرکت رو به رشد در سایه عزم و اراده بلند و با استحکام پیوند خانه و مدرسه ونیز به همت تمامی کارکنان و فرهنگیان و دانش آموزان و پشتیبانی مسوولین استانی همچنان به سیر خود به سوی کمال ادامه خواهد داد .

    تاریخچه آموزش و پرورش استان گلستان

    پایه های نخستین نظام آموزشی در دوره اسلامی از مساجد آغاز گردید . در قرون اولیه در جوار مساجد حجره هایی بنا گردید تا آموزش قرآن کریم ، صرف ونحو و سایر علوم ممکن گردد . بنابراین در طول هزار و سیصد سال شهرهای قدیمی استان گلستان از مکتب خانه ها و مدارس پیشرفته دینی برخوردار بود.

    نظام آموزشی جدید با نفی بنیادهای نظام آموزشی کهن اصول جدیدی در برنامه ریزی آموزشی و ارزشیابی پدید آورد که پایه های نظام آموزشی جدید ما را تشکیل می دهد . در دوره قاجاریه امیرکبیر به دایر نمودن مدرسه دارالفنون مطابق رویه آموزشی اروپایی ها نمود . از آن پس در سایر مناطق ایران مانند استرآباد (گرگان ) ، علی آباد کتول و بندر گز نیز چنین مدارسی پایه گذاری گردید . این مدارس از ابتدا با تشویق و حمایت نماینده حکومت درمراکز استانها پدید آمد .

    در حال حاضر این استان با داشتن 15 اداره آموزش و پرورش و با جمعیت دانش اموزی بالغ بر 400.075 نفر در 3402  آموزشگاه و 15.913 کلاس درس و با تلاش بی وقفه 26.099 نفر همکاران محترم فرهنگی به  فعالیتهای آموزشی و پرورشی و تعلیم وتربیت اهتمام دارد .

    آموزش وپرورش شهرستان کردکوی در سال 1353 تاسیس شد و در سال 1354 رسما مستقل شد. این سازمان 1425 نفر پرسنل دارد که از این تعداد 98% رسمی و بقیه پیمانی و حق التدریسی هستند .

    «شرح وظایف پست سازمانی »

    عنوان پست : مدیر / رییس اداره

    شاغل این پست با رعایت دقیق موازین شرعی تحت نظارت رییس سازمان آموزش وپرورش استان عهده دار درانجام وظایف زیر خواهد بود .

     

    سعی درتزکیه و الگوسازی خویش واسوه شدن برای کارکنان امور اداری و آموزشی ودانش آموزان بر اساس موازین شرع مقدس اسلام و نظام جمهوری اسلامی .

    اهتمام در بوجود آوردن محیطی کاملا اسلامی و تقویت روح وحدت اسلامی از طریق حرکت در مطابق اهداف آموزش وپرورش ونظام جمهوری اسلامی در بین کارکنان آموزشی و اداری و جلوگیری از هر گونه تفرقه و گروه گرایی .

    اهتمام دربوجود آوردن محیطی کاملا پرورش دهنده و آموزنده منطبق با موازین اسلامی در زمینه شکوفا شدن استعدادهای فکری کارکنان آموزشی و اداری .

    نظارت دقیق بر نحوه رفتار و کردار کارکنان آموزشی و پرورشی واداری و خصوصا درمورد پوشش  اسلامی خواهران متعلم و کارمند بر طبق موازین شرع مقدس اسلامی .

    سعی در ایجاد ارتباط اسلامی بین کارکنان برای پیشبرد اخلاق و رفتار اسلامی آن ها

    کوشش در اجرای صحیح و دقیق قوانین و آیین نامه ها و بخشنامه ها و دستورالعملهای اداری و آموزشی طبق مصوبات کمیته مستند سازی استان و شهرستان .

    تماس و هم کاری با مقامات دولتی در سطح شهرستان جهت ایجاد تسهیلات لازم در پیشبرد اهداف آموزش و پرورش .

    تشویق وترغیب مردم به منظور همکاری و تعاون با آموزش و پرورش ( تعاونوا علی البر و التقوی )

    اقدام به تشکیل شورای آموزش وپرورش منطقه ای با توجه به مصوبات شورای استان معاونت مشارکت های مردمی و مدارس غیر انتفاعی و اقدام به انجام و بررسی آیین نامه ها و دستورالعملهای مربوط ووظایف دیگری که به عهده دبیر شورا واگذار گردیده است .

    نظارت بر اجرای برنامه های آموزشی آموزشگاهها در قالب برنامه های مصوب .

    نظارت بر اجرای صحیح کار دوایر اداره و کوشش در ایجاد هماهنگی آنان .

    امضاء نامه ها ، بخشنامه ها ، دستورالعمل ها ، و احکام صادره از اداره .

    امضاء کارنامه ها و گواهی نامه ها ، تاییدیه ها و کارت شناسایی کارکنان اداری و آموزشی و غیره .

    بازدید از آموزشگاهها و صدور دستورالعمل های لازم درمورد حسن اجرای برنامه ها و کارهای اداری و آموزشی آن ها .

    کوشش در ایجاد توسعه و تجهیزات آموزشگاههای ابتدایی ، دوره راهنمایی تحصیلی و متوسطه ، مدارس شاهد ، مدارس غیر انتفاعی و مدارس عشایری ، بزرگسالان و همچنین موسسات تربیتی دیگر نظیر مهد کودک درسطح شهر باتوجه به نیازهای حال و آتی منطقه .

    مراقبت درتنظیم بودجه سالانه اداره و حسن انجام امور مالی .

    مراقبت در حسن اجرای برنامه های امتحانات داخلی ، نهایی و متفرقه آموزشگاه ها در سطح شهر ونمایندگی ها و تهیه گزارش مربوط برای مقامات ذیربط .

    کوشش در فراهم کردن وسایل رفاهی کارکنان اداری و آموزشی .

    اجرای دقیق اصل تشویق و توبیخ در مورد کارکنان اداری و آموزشی در صورت لزوم و طبق مقررات مربوط.

    نظارت مسنقیم بر کار معاونین ، مسوولان ، متصدیان ، نمایندگی های اموزش و پرورش وسایر کارکنان.

    عنوان پست : مسوول دفتر

    شاغل این پست با رعایت موازین شرعی و بر طبق مقررات وظایف مشروحه زیر را تحت نظارت مستقیم مدیر / رییس اداره انجام میدهد .

    یادداشت تاریخ و ساعت تشکیل کمیسیون ها و ملاقات ها و جلسات و اعلام آن به مدیر مربوط یا جانشین وی .

    ماشین کردن نامه هایی که از طرف مدیر یا جانشین وی ارجاع می شود .

    تعیین وقت برای مراجعه کنندگان جهت ملاقات با مدیر .

    پاسخ گویی به مراجعان تلفنی و یادداشت اسامی و خلاصه درخواست ها.

    نگهداری و بایگانی نامه و مکاتبات طبق دستور مدیر یا جانشین وی در بایگانی مخصوص.

    بایگانی پرونده های مورد نیاز .

    انجام سایر امور ارجاعی عند اللزوم .

    2-1 عنوان پست : کارشناس روابط عمومی و اسناد .

    شاغل این پست با رعایت اصول و موازین شرعی و طبق مقررات تحت نظارت مقام مسوول مربوطه وظایف زیر را انجام می دهد.

    بررسی دیدگاهها و سنجش افکار عمومی در چهار چوب وظایف و ارایه نتایج حاصل به مسوولان ذیربط به منظور طرح ها و برنامه ها و اتخاذ روش هایی برای اجرای مطلوب .

    تحلیل محتوای مطبوعات و وسایل ارتباط جمعی در خصوص برنامه های آموزش و پرورش و انعکاس آن به مسوولان ذیربط .

    همکاری با مراکز و دستگاه های فرهنگی و تبلیغی کشور در جهارچوب فعالیت های آموزش و پرورش در سطح شهرستان / منطقه .

    اطلاع رسانی به منظور دستیابی سریع مسوولان شهرستان و منطقه به سیاست ها و خطی مشی های دولت درخصوص برنامه های اموزش و پرورش .

    برقراری ارتباط مستقیم ودو سویه با مردم و رسانه های خبری .

    برگزاری ملاقات عمومی برای مسوولان اداره .

    تهیه و تدوین اخبار ، بیانیه ها ، اطلاعیه ها ، آگهی ها وپیام های مرتبط با آموزش و پرورش شهرستان و منطقه و انعکاس آن در رسانه های جمعی .

    اجرای بخشنامه ها و دستورالعملهای صادره در زمینه های شغلی مربوط به روابط عمومی و انتشارات و اسناد .

    تهیه گزارش های کلی از فعالیت های مدیریت / اداره و جمع بندی آن ها .

    پاسخ گویی به سوالات مراجعان و نامه های مردمی و مکاتبات سازمان و اداره در موعد مقرر.

    انجام سایر امور ارجاعی عنداللزوم.

    3-1 عنوان پست : کارشناس مسوول ارزیابی عمل کرده و پاسخ گویی به شکایت

    شاغل این پست بارعایت دقیق موازین شرعی وبر طبق مقررات تحت نظارت مدیر/ رییس وظایف زیر را انجام میدهد :

    فراهم نمودن زمینه اجرایی مناسب جهت اجرای دستورالعمل و بخشنامه های صادره در مورد فعالیت های ارزیابی ، عملکرد و پاسخگویی به شکایات .

    همکاری با کارکنان مدیریت / اداره در جهت فراهم نمودن زمینه های مطلوب انجام وظایف مربوط و اجرای صحیح قوانین و مقررات .

    نظارت بر انجام برنامه های مربوط به ارزیابی عملکرد و پاسخ گویی به شکایات از نحوه فعالیتهای کارکنان از طریق ارسال به موقع فرمهای ارزیابی کارکنان به کارشناسی های آموزش و پرورش اعمال کنترل های لازم در جهت تنظیم انها وانجام راهنمایی های لازم در این زمینه .

    همکاری و نظارت بر فعالیتهایی که درمورد برقررای امتیازات شغلی کارکنان واحدهای  اداری و آموزشی از طریق نتایج ارزش یابی های به عمل آمده صورت می گیرد.

    نظارت بر نحوه  انتصاب و عزل مدیران ومعاونین واحدهای اموزشی و ارسال فرم های آماری مربوط در پایان هر یک از فصول 4 گانه به سازمان .

    ارسال فرمهای اماری بازرسی های انجام شده وشکواییه های مورد رسیدگی به سازمان در موعد مقرر.

    همکاری با مامورین اعزامی از سوی بازرسی کل کشور وانجام اقدامات لازم درمورد گزارش های واصله در صورت صدور دستور از طریق مدیر / رییس .

    بررسی گزارش ها و شکایت واصله از سوی ارگان ها وافراد از نحوه کار کارکنان اداری و آموزشی وتهیه گزارش های لازم در این زمینه جهت استحضار مدیر / رییس .

    بررسی نحوه عملکرد مدیران مدارس و کارکنان اداری و آموزشی با مراجعان وتهیه گزارش های لازم در این زمینه جهت استحضار مدیر / رییس .

    بررسی ریشه ها و علل نارضایتی های احتمالی مردم از کارشناسی ها و واحدهای آموزش تابعه و تهیه گزارشهای مستند دراین زمینه جهت استحضار مدیر /رییس .

    پیگیری بخشنامه و دستورالعمل های صادره از طرف واحد ارزیابی عملکرد و پاسخ گویی به شکایات .

    شرکت در جلسات شورای معاونین مدیریت / اداره و انجان وظایف مربوط به دبیری شورای مذکور.

    راهنمایی کارشناسان ارزیابی عملکرد و پاسخ گویی به شکایات شهرستانها و منطقه تابعه درانجام وظایف شغلی مربوط .

    تجزیه وتحلیل عمکرد و احد ها و کارکنان بر اساس بازرسی های انجام شده .

    تهیه پیشنویس گزارشات و مکاتبات مربوط .

    4-1 عنوان پست : کارشناس امور زنان و مشاور مدیریت

    شاغل این پست با رعایت ضوابط شرعی وبر اساس آیین نامه اجرایی امور زنان سازمان و وزارت متبوع وظایف مشروح زیر را تحت نظارت مدیر / رییس اداره انجام می دهد .

    بررسی و ارایه راهکارهای مناسب جهت رشد همه جانبه دختران و رفع محرومیت از آنان درعرصه های مختلف آموزش وپرورش با توجه به بافت فرهنگی واجتماعی شهرستان / منطقه .

    ارایه دیدگاههای مشاوره ای به مدیر / رییس اداره در زمینه مسائل مربوط به زنان .

    بازدید از آموزشگاه های دخترانه به منظور شناخت مسائل زنان .

    ارایه گزارش مستمر از فعالیت های انجام شده به امور زنان سازمان .

    پیگیری و نظارت دقیق بر اجرای طرح های استثنایی و ملی بر اساس شیوه نامه ارسالی .

    شرکت فعالانه درگردهمایی ها و نشست های امور زنان سازمان .

    شرکت فعال در جلسات فرمانداری و تشکل های مرتبط با مسائل زنان .

    ارسال طرح ها و برنامه های پیشنهادی با توجه به نیازهای منطقه به منظور جذب اعتبار 30228 استانی .

    انجام سایر امور وارجاعی در صورت لزوم .

    5-1 عنوان پست : کارشناس امور حقوقی ، املاک و حمایت قضایی کارکنان .

     

    شاغل این پست با رعایت موازین شرعی و طبق مقررات تحت نظارت

    مدیر / رییس اداره عهده دار وظایف مشروحه ذیل می باشد .

    تعقیب دعاوی شهرستان و آموزشگاههای تابعه در مراجع قضایی با نظر مدیریت شهرستان و کارشناسی حقوقی استان .

    اظهار نظر درباره انعقاد قراردادهای شهرستان و آموزشگاههای تابعه با موسسات و افراد به لحاظ رعایت موارد حقوقی و قضایی .

    اظهارنظر مشورتی نسبت به استعلامیه های واحدهای شهرستان درموارد حقوقی و قضایی .

    تعقیب دعاوی واحدهای تابعه شهرستان علیه اشخاص حقیقی و حقوقی با نظر مدیریت شهرستان و کارشناسی حقوقی استان .

    شرکت در جلسات رسیدگی و دادرسی دردادگاه های مربوطه و دفاع از حقوق آموزش وپرورش درمورد ادعای اشخاص حقیقی و حقوقی با هماهنگی کارشناس حقوقی استان .

    اقدام نسبت به وصول هرینه تحصیلی اشخاص متعهد به خدمت که به تعهد خود عمل نکرده اند .

    انجام مشاوره و ارشاد قضایی متقاضیان حمایت کارکنان .

    تهیه پیشنویس مکاتبات مربوط .

    تهیه و تنظیم گزارشات و مکاتبات لازم .

    پاسخ گویی به سوالات مراجعان مربوط.

    انجام سایر امور و ارجاعی در صورت لزوم.

    6-1 عنوان پست : کارشناس حراست

    شاغل این پست با رعایت موازین شرعی و بر طبق مقررات اداری و مالی تحت نظارت مدیر / رییس اداره وظایف زیر را عهده دار می باشد .

    همکاری با مدیر / رییس اداره درانجام وظایف محوله

    بررسی گزارش های واصله از سوی منابع ذیصلاح

    بررسی وضع حراستی دستگاه متبوع و تهیه گزارشات لازم جهت مقامات مسوول

    دریافت اسناد و مدارک محرمانه واصله و حراست از آن ها بر اساس مقررات مربوط.

    بازدید از واحدهای تابعه مدیریت / اداره بر اساس گزارش های واصله

    شرکت در جلسات ، سمینار ها ، و گردهمایی مربوطه .

    ارایه نظرات وپیشنهادات اصلاحی در جهت رفع نقایص  و بهبود روشهای حراستی به مقامات مافوق مربوطه .

    بررسی های  مستمر در جهت حصول اطمینان از رعایت اصول حراستی درامور مکاتباتی و مخابراتی و همچنین تهیه گزارشات لازم دراین زمینه .

    نظارت و مراقبت بر کلیه امور مربوط به حراست و انجام اقدامات لازم به منظور پیشگیری از حوادث غیر مترقبه .

    تهیه پیش نویس مکاتبات و گزارش های مربوط .

    پاسخ گویی به سوالات مراجعین مربوطه .

    انجام سایر امور ارجاعی مربوط عنداللزوم .

    7-1 عنوان پست : کارشناس مسوول/ کارشناس گزینش

    شاغل این پست با رعایت موازین شرعی و بر طبق مقررات تحت نظارت مدیر / رییس اداره وظایف مشروحه زیر را عهده دار است .

    رعایت قسط و عدل اسلامی در انجام وظایف محوله با توجه به دستورالعمل ها وضوابط مصوب .

    مطالعه و رعایت بخشنامه ها و دستورالعمل های مربوطه .

    مطالعه مستمر بخشنامه ها و دستورالعمل های تحقیق .

    مسوولیت حسن اجرای بخشنامه های گزینش در منطقه مربوطه .

    همکاری و هماهنگی با رییس و معاونین / مدیریت / اداره آموزش و پرورش مربوطه .

    ارایه برنامه انجام کار برای عوامل تحت نظر و پیگیری و نظارت بر عملکرد ایشان .

    شناسایی منابع موثق جهت انجام تحقیقات ویژه و ارزیابی مستمر منابع .

    انجام تحقیقات ویژه که از سوی مسوول مافوق ارجاع می گردد .

    رعایت ضوابط و دستورالعمل ها و روشهای ابلاغی درانجام تحقیقات ویژه .

    تنظیم سوایق منابع ویژه جهت انجام تحقیقات ویژه و ارایه به مسوول تحقیقات جهت نگهداری در بانک منابع .

    تنظیم برنامه زمانی ملاقاتها وایجاد ارتباط مناسب با منابع و مراکز اطلاعاتی.

    برقراری ارتباط با مراکز و تدارک لازم جهت انجام ماموریت های محوله و پیگیری جهت فراهم آوردن آن ها از طریق مسوولین مربوطه .

    انجام سایر امور ارجاعی عنداللزوم .

    8-1 عنوان پست : کارشناس مسوول انجمن اولیاء و مربیان

    شاغل دراین پست با رعایت موازین شرعی و طبق مقررات اداری و مالی تحت نظارت مدیر /رییس اداره وظایف ذیل را عهده دار است .

    برنامه ریزی و تمهید مقدمات در زمینه بزرگ داشت هفته پیوند و نظارت بر انتخابات انجمن اولیاء و مربیان مدارس . 

    ارتباط با شخصیت های مذهبی ، فرهنگی ، اجتماعی ، سازمان ها ، ارگان ها ، ادارات ، موسسات خیریه ، خیرین ورسانه های گروهی به منظور تحقق اهداف انجمن اولیاء و مربیان.

    شرکت در جلسات مجمع عمومی اولیاء و مربیان و تشکیل جلسات با اعضای انجمن اولیاء و مربیان مدارس به منظور تشریح و تبیین اهداف انجمن اولیاء و مربیان

    برنامه ریزی به منظور سازمان دهی و نظارت بر سرویس ایاب و ذهاب دانش آموزان

    تلاش در جهت اشتراک مجلات و انتشارات انجمن اولیاء و مربیان توسط اولیاء ومربیان .

    برنامه ریزی به منظور توزیع مناسب هدایای مردمی جشن عاطفه ها بین دانش آموزان نیازمند .

    همکاری و ارتباط مستمر با کارشناسی انجمن اولیا ء و مربیان استان و شرکت در برنامه ها و جلسات توجیهی .

    همکاری با معاونین اداره وسایر کارشناسان درانجام وظایف مربوطه.

    تهیه گزارش ها و پیش نویس ها ی لازم جهت مقامات مافوق .

    پاسخ گویی به سوالات مراجعان

    سایر امور عنداللزوم و 

    ساير امور عنداللزوم و

    9-1 عنوان پست : كارشناس توسعه مشاركت هاي مردمي و امور شوراهاي آموزش و پرورش .

    شاغل اين پست با رعايت موازين شرعي بر طبق مقررات به وظايف مشروحه زير نظر مدير / رييس اداره انجام وظيفه مي نمايد .

    همكاري با مدير / رييس در انجام وظايف مربوط به امور شوراي آموزش و پرورش

    پيگيري مصوبات و پيشنهادات شوراي شهرستان و انجام وظايفي كه دراين رابطه از طرف شورا به وي محول مي گردد .

    تهيه دستور كار جلسات شورا با هماهنگي مدير / رييس آموزش و پرورش و دبير خانه شوراي شهرستان و منطقه و ارسال آن براي اعضاي شورا .

    ارسال مصوبات و پيشنهادات شورا براي اعضاء ادارات وافراد ذيربط و پيگيري لازم به منظور اجراي آن ها طبق مقررات .

    ارسال دستور جلسات و خلاصه نتيجه مذاكرات شورا براي نمايندگان استان مربوطه در مجلس شوراي اسلامي تا در صورت تمايل در جلسات شركت نمايند .

    برقراري ارتباط اصولي بين شوراهاي آموزش و پرورش شهرستان / منطقه با شوراي استان .

    تهيه گزارش جامع از فعاليت هاي كمي و كيفي در امور شوراهاي شهرستان / منطقه به منظور ارايه به شوراي استان

    انجام اقدامات لازم در رابطه با انتخاب مجدد اعضاء پس از انقضاي مدت ماموريت آنان و يا انحلال شورا و جانشين نمودن .

    افرادي كه به عللي از عضويت شورا كناره گيري و يا فوت نموده اند به ترتيب مقرر در قانون و دستورالعمل هاي مربوط.

    دريافت و مطالعه بخشنامه ها و دستورالعمل ها و آيين نامه هاي مربوط كه از سوي سازمان و يا وزارت متبوع ابلاغ گرديده است به منظور ايجاد اقدامات لازم.

    تهيه پيش نويس مكاتبات لازم .

    انجام ساير امور ارجاعي مربوط عنداللزوم .

    10-1 عنوان پست : كارشناس امورمدارس غير انتفاعي و آموزشگاه هاي علمي آزاد دوره هاي مختلف تحصيلي

    شاغل اين پست با رعايت موازين شرعي و بر طبق مقررات تحت نظارت مدير / رييس اداره عهده دار وظايف مشروحه زير است :

    انجام بررسي هاي لازم درخواست تاسيس مدارس غير انتفاعي با نظر رييس مديريت / اداره .

    جمع آوري اطلاعات و مدارك مورد نياز به منظور بررسي فعاليت هاي مدارس غير انتفاعي و آموزشگاههاي علمي آزاد در سطح شهرستان / منطقه .

    همكاري با كارشناسان امتحانات درخصوص انجام امور امتحانات مدارس غير انتفاعي .

    همكاري با كارشناسان آموزش دوره هاي تحصيلي مختلف در خصوص امور آموزش و پرورش واداري مدارس غير انتفاعي .

    نظارت لازم در خصوص اقدامات مالي و ميزان اخذ شهريه درمدارس غير انتفاعي شهرستان / منطقه و طرح هاي مورد اجرا .

    ارايه طرح هاي لازم به منظور شناساندن اهداف قانون تاسيس مدارس غير انتفاعي به مسوولان و مردم در سطح شرهستان / منطقه و اهتمام درتوسعه مدارس غير انتفاعي

    شركت در جلسات و كميسيون هاي مربوط .

    تهيه پيش نويس مكاتبات و گزار شهاي لازم .

    پاسخ گويي به سوالات مراجعين

    انجام ساير امور ارجاعي مربوط عنداللزوم . / ج .

    11-1 عنوان پشت : كارشناس امور شاهد ، ايثارگران و بسيج دانش آموزي

    شاغل اين پست با رعايت موازين شرعي و بر طبق مقررات وظايف مشروحه زير را تحت نظارت مدير / رييس اداره انجام ميدهد .

    همكاري با مدير / رييس و كارشناسان دوره هاي تحصيلي درانجام وظايف مربوط به شغل .

    هماهنگي با مدير / رييس در زمينه تنظيم دفاتر آماري مربوط به مدارس شاهد و ايثارگران در سطح شهرستان / منطقه .

    مطالعه آيين نامه ها و دستورالعملها و بخشنامه ها ي مربوط به مدارس شاهد و ايثارگران به منظور آگاهي كامل از نحوه برگزاري امتحانات و برنامه ريزي لازم براي امور تحصيلي فرزندان شاهد و ايثارگر در سطح شهرستان /منطقه .

    ارسال پرسش نامه ها به واحد هاي آموزشي به منظور تهيه گزارش از فعاليت هاي ماهانه و سالانه و عملكرد مسوولين مدارس شاهد و ايثارگر وطرح پراكنده جهت ارسال به دفاتر حوزه ستادي استان .

    اهتمام در تامين نيروي آموزش و پرورش ادراي و خدماتي مدارس شاهد و طرح پراكنده .

    دقت و نظارت بر ثبت نام مدارس شاهد و ايثارگران وتنظيم فرم هاي مربوطه

    بررسي نيازمنديهاي پرسنلي و تجهيزاتي مدارس شاهد و طرح پراكنده و اقدام لازم به منظور تامين آنها .

    نظارت بر انجمن اولياء و مربيان مدارس شاهد با نظر مافوق .

    اهتمام در جهت توجه همه جانبه به مسائل تربيتي فرزندان شاهد از طريق تقويت و توسعه برنامه ها و فعاليت هاي آموزشي و پرورشي ـ فرهنگي ورزشي مدارس .

    نظارت كامل بر دريافت شهريه و هزينه كرد آن برابر دستورالعمل هاي امور مالي طرح شاهد .

    جمع آوري ، بررسي و پيگيري گزراش معلمك راهنما و مشاورين طرح پراكنده شاهد .

    شركت در جلسات كميته درس دفاعي .

    هماهنگي با سپاه پاسداران براي اجراي دوره هاي عملي دبيران و دانش آموزان .

    همكاري با مسوول متوسطه ونظري و مهارتي .

    نظارت بر نحوه آموزش دوره هاي ضمن خدمت .

    نظارت بر اجراي آزمون عملي و اردوي درس آمادگي دفاعي .

    برنامه ريزي واجراي همايش ها ـ يادواره ها ، مناسبت ها .

    توسعه فرهنگ بسيج در بين دانش آموزان ـ ترويج شعاير ديني ـ بزرگداشت حماسه دفاع مقدس و دست آوردهاي آن وگراميداشت ياد و خاطره .

    كمك رساني و فعاليت هاي امدادي و سازندگي با توجه به شرايط و نيازهاي ملي و منطقه اي .

    تبادل نظر و مذاكره درجهت حصول توافق وهماهنگ نمودن نظرات دو دستگاه در زمينه كاري .

    دريافت آمار دانش آموزان و فرماندهان و تنظيم ليست هاي مربوط.

    همكاري لازم با واحدها و مسوولين ذيربط در زمينه برگزاري اردوهاي سياحتي و زيارتي دانش آموزان بسيجي با توجه به اعتبارات تخصيصي از سوي دودستگاه .

    شركت در جلسات و كميسيون هاي مربوطه با نظر مقام مافوق .

    12-1 عنوان پست: رييس / كارشناس مسوول سواد آموزي / كارشناس سواد آموزي .

    شاغل اين پست با رعايت موازين شرعي و بر طبق مقررات تحت نظارت مدير / رييس اداره وظايف مشروحه زير را عهده دار است .

    انجام وظيفه تحت نظر مدير / رييس آموزش و پرورش شهرستان .

    پيش بيني نيروهاي مورد نياز جهت اجراي برنامه هاي آموزشي و پيگيري لازم براي تامين آن .

    اقدام لازم نسبت به تهيه و تامين امكانات اموزشي و تداركاتي و نظارت بر توزيع آنها .

    هماهنگي با مسوولين ادارات ، نهادها ، مراكز نظامي و انتظامي به منظور جلب همكاري و توسعه فعاليت هاي سواد آموزي از طريق مديريت آموزش و پرورش شهرستان .

    هماهنگي و همكاري با مسوولان نهضت سواد آموزي استان واقدام لازم درجهت حسن اجراي آيي نامه ها ، بخشنامه ها ، شيوه نامه ها و ... اعلام شده .

    فراهم نمودن زمينه تشكيل جلسات ، كارگاهها و ... دوره آموزشي براي آموزش ياران و راهنمايان تعليماتي و يا شركت دادن آن ها در دوره هاي آموزشي مربوطه.

    اقدام و نظارت لازم براي انجام سنجش ، ارزيابي ها ، آزمون ها و مسابقات علمي آموزشي و فرهنگي .

    انجام مكاتبات اداري و آموزشي وامضاء اساس نامه و مدارك .

    پيگيري و هماهنگي لازم در جهت ايجاد و راه اندازي مراكز يادگيري محلي .

    تهيه و تنظيم گزارش عملكرد و ارايه به مبادي ذيربط .

    انجام ساير امور محوله در راستاي وظايف اداري .

    13-1 عنوان پست : كارشناس مسوول آموزش ( نهضت )

    شاغل اين پست با رعايت موازين شرعي و بر طبق مقررات تحت نظارت مدير / رييس اداره وظايف مشروحه زير را عهده دار است .

    انجام وظيفه تحت نظر مدير / رييس شهرستان .

    نظارت بر جمع آوري اطلاعات و آمار مورد نياز اداره شهرستان وتجزيه و تحليل و ارايه نتايج آنها .

    مطالعه و بررسي لازم در برآورد نيازها و تنگناهاي آموزشي تداركاتي فعاليت هاي آموزشي و نظارت بر توزيع به موقع آنها ورايه راهكارهاي لازم .

    تمهيد مقدمات لازم براي انجام برنامه هاي آموزشي ( كارآموزي ،بازآموزي ، برنامه هاي آموزش مداوم و ...)

    نظارت بر حسن جريان برگزاري آزمون ها و مسابقات علمي ،آموزشي .

    هماهنگي و نظارت بر روند اجراي سيستم بزرگ سال.

    اقدام لازم در جهت ارتقاي كيفيت دوره هاي اموزشي و كلاس هاي سواد آموزي و برنامه هاي آموزش مداوم .

    انجام بازديد از فعاليتهاي آموزشي و ارايه راهكارها و رهنمودهاي مناسب .

    ارزش يابي و ارزيابي عملكرد نيروهاي حوزه فعاليت .

    تهيه و تنظيم گزارش عملكرد و انعكاس به رييس اداره .

    انجام ساير امور در راستاي وظايف اداري و آموزشي .

    14-1 عنوان پست : كارشناس سواد آموزي

    شاغل اين پست با رعايت موازين شرعي و بر طبق مقررات تحت نظارت كارشناس مسوول وظايف مشروحه زير را عهده دار است .

    انجام وظيفه تحت مدير آموزش و پرورش شهرستان

    پيش بيني نيروهاي مورد نياز جهت اجراي برنامه هاي آموزشي و پيگيري لازم براي تامين آن .

    اقدام به شناسايي موقعيت و امكانات جهت تشكيل كلاسها و فعاليت هاي آموزشي و تمهيد مقدمات اجرايي

    هماهنگي با مسوولين ادارات ، نهادها ، مراكز نظامي و انتظامي به منظور جلب همكاري و توسعه فعاليت هاي سواد آموزي از طريق مديريت آموزش و پرورش شهرستان .

    هماهنگي و همكاري با مسوولان نهضت سوادآموزي استان واقدام لازم در جهت حسن اجراي آيين نامه ها ، بخشنامه ها ، شيوه نامه ها و .. اعلام شده .

    فراهم نمودن زمينه تشكيل جلسات ، كارگاهها و .. .دوره اموزشي براي آموزش ياران و راهنمايان تعليماتي و يا شركت دادن انها در دوره هاي آموزشي مربوطه .

    ارزش يابي عملكرد كاركنان برابر ضوابط و مقررات .

    اقدام و نظارت بر اجراي سيستم بزرگسال و تنظيم فرمها ، دفاتر و ثبت و صدور اسناد و مدارك و نگهداري سوابق با رعايت مقررات .

    ايجاد هماهنگي و همكاري بين كاركنان و نظارت بر عملكرد آنها .

    انجام مكاتبات اداري و آموزشي وامضاء اساس نامه و مدارك .

    انجام سايرامور محوله در راستاي وظايف اداري .

    15-1 عنوان پست:راهنما مسئوول

    شاغل اين پسا زير نظر رئيس/ معاون اداره با رعايت موازين شرعي و بر طبق مقررات وظايف زير را انجام مي دهد.

    انجام وظيفه تحت نظر كارشناس آموزش.

    اقدام لازم براي شناسايي،جذب و بكارگيري نيروي انساني(آموزشيار؛راهنما،سرباز معلم)

    تمهيد مقدمات نسبت به اجراي دوره هاي آموزشي كوتاه مدت (كار آموزي،بازآموزي،ضمن خدمت)

    سازمان دهي آموزش ياران و راهنمايان تعليماتي.

    راهنمايي آموزش ياران و راهنمايان تعليماتي در مشاغل آموزش و پرورش.

    ابداع و اتخاذ تدابير لازم جهت جلوگيري از افت كمي و كيفي كلاس ها و گروه هاي پيگير.

    تظارت برپيشرفت تحصيلي دوره ها و پايه ها.

    پي گيري در جهت بر آورد و تامين و توزيع امكانات و اقلام آموزشي.

    تنظيم برنامه ماموريت راهنمايان تعليماتي و نظارت بر عمل كرد آنان وارايه راه حل هاي مناسب.

    نظارت برنحوه طراحي سئولات امتحاني.

    برگزاري آزمون،مسابقات علمي،آموزشي و فرهنگي.

    ارزش يابي عمل كرد آموزش ياران،راهنمايان تعليماتي.

    هماهنگي و نظارت بر برگزاري امتحانات و انجام امور امتحانات متفرقه.

    ارزيابي پيشرفت تحصيلي سواد آموزان،فراگيران .

    انجام ساير امور محموله در راستاي وظايف اداري.

    16-1 عنوان پست:راهنماي تعليماتي

    شاغل اين پست زير نظر رييس/معاون اداره با رعايت موازين شرعي و بر طبق مقررات وظايف زير را انجام مي دهد.

    انجام وظيفه زير نظر كارشناس آموزش و راهنما مسئوول آموزش.

    سازمان دهي آموزش ياران در حوزه فعاليت مربوطه با هماهنگي و نظارت مسئولين ذيربط

    نظارت بر ثبت نام و تنظيم فرم 13.

    حضور در كلاس و نظارت بر نحوه تدريس آموزش ياران و ثبت مشاهدات در دفاتر و فرم هاي مربوطه و ارسال گزارشات لازم.

    بررسي و تحقيق در خصوص روش هاي تدريس و آموزش بزرگ سالان.

    نظارت بر نحوه طراحي سوالات امتحاني.

    انجام ارزشيابي از كار آموزش ياران تحت نظارت.

    تشكيل جلسات كارگاهي جهت انتقال تجربيات آموزشي.

    انجام ساير امور ارجاعي مربوط عنداللزوم./

    17-1 عنوان پست:مسئوول ترويج سواد آموزي

    شاغل اين پست زيرنظر رييس / معاون اداره با رعايت موازين شرعي و بر طبق مقررات وظايف زير را انجام مي دهد .

    انجام وظيفه تحت نظر رييس / كارشناس مسوول سواد آموزي

    فعاليت درجهت ترويج ونشر فرهنگ اسلامي وكتاب خواني در بين سواد آموزان و آموزش ياران .

    انجام برنامه هاي مناسب تبليغاتي ، فرهنگي وارتباطي و ارايه گزارش لازم

    تلاش در جهت برگزاري جلسات ، مصابحه ها ،گردهمايي ها .

    تهيه وتنظيم اطلاعات مربوط به عملكرد سواد آموزي جهت انعكاس دررسانه هاي گروهي .

    جمع اوري نظرات و پيشنهادات مردمي در رابطه با فعاليت هاي سواد آموزي و ارايه به مافوق .

    تهيه مطالب تبليغاتي جهت درج در رسانه هاي محلي و حتي الامكان صدا وسيماي مركز استان

    برگزاري مسابقات مختلف فرهنگي ،آموزشي و هنري جهت سواد آموزان

    همكاري در برگزاري نمايشگاه ودستاوردهاي مراكز يادگيري محلي

    انجام ساير امور محوله در راستاي وظايف اداري .

    18-1 عنوان پست : مسوول بررسي عمكلرد

    شاغل اين پست زير نظر رييس / معاون اداره با رعايت موازين شرعي و بر طبق مقررات وظايف زير را انجام ميدهد .

    انجام وظايف تحت نظر رييس / كارشناسي مسوول سواد آموزي

    تجزيه وتحليل اطلاعات و بررسي گزراش هاي عملكردي آموزش ياران از لحاظ نحوه همكاري

    اجراي برنامه هاي مربوط به نقل و انتقال آموزش ياران وسازماندهي آنها مطابق دستور العملها

    پيگيري واجراي برنامه هاي امور رفاهي وتامين اجتماعي ، خدمات آموزشي آموزش ياران

    تشكيل پرونده جهت كليه آموزش ياران

    انجام ساير امور محوله در راستاي وظايف اداري

    19-1 عنوان پست : مسوول تجهيز كلاسها

    شاغل اين پست زير نظر رييس / معاون اداره با رعايت موازين شرعي و بر طبق مقررات وظايف زير را انجام مي دهد .

    انجام وظيفه تحت نظر رييس / كارشناس مسوول سواد آموزي

    بررسي و تجزيه و تحليل اقلام مورد نياز سواد آموزان

    اقدام لازم جهت تهيه وسايل آموزشي و كمك آموزشي متناسب با برنامه هاي آموزشي .

    برآورد وتوزيع اقلام آموزشي و كمك آموزشي مورد نياز كلاسهاي سواد آموزي

    برنامه ريزي جهت استفاده از مكان هاي آموزشي و مدارس و فضاهاي مناسب

    نگهداري تجهيزات كلاس ها

    بازسازي لوازم و امكانات موجود جهت استفاده مطلوب

    تحويل و تحول اقلام آموزشي و كمك آموزشي به آموزشي ياران

    انجام ساير موارد محوله در راستاي وظايف اداري

    عنوان پست : معاون آموزش و پرورش عمومي

    شاغل اين پست زير نظر مدير / رييس اداره آموزش و پرورش شهرستان مربوط وظايف مشروحه زير را انجام مي دهد .

    رعايت كليه اصول وموازين شرعي در انجام وظايف مربوط

    سعي در تزكيه و الگوسازي خويش براي كاركنان اداري آموزشي بر اساس موازين شرعي و حركت در خط ولايت وقيه

    اهتمام در بوجود آوردن محيطي كاملا اسلامي و تقويت روح وحدت اسلامي از طريق حركت در خط ولايت وقيه بين كاركنان و جلوگيري از هر گونه تفرقه و گروه گرايي .

    كوشش در ايجاد ارتباط صحيح بين كاركنان آموزي و مسوولان و متصديان آموزشي و بخش هاي تابعه به منظور هماهنگ نمودن فعاليت آنان

    انجام راهنمايي هاي لازم به مسوولان و متصديان دواير ذيربط وكاركنان آموزشي

  • فهرست و منابع دانلود گزارش کارآموزی واحد رایانه سیستم آموزش و پرورش استان گلستان

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

دانلود کارآموزی دانلود گزارش کارآموزی واحد رایانه سیستم آموزش و پرورش استان گلستان, گزارش کارآموزی دانلود گزارش کارآموزی واحد رایانه سیستم آموزش و پرورش استان گلستان, پروژه کارآموزی دانلود گزارش کارآموزی واحد رایانه سیستم آموزش و پرورش استان گلستان, دانلود کارورزی دانلود گزارش کارآموزی واحد رایانه سیستم آموزش و پرورش استان گلستان, گزارش کارورزی دانلود گزارش کارآموزی واحد رایانه سیستم آموزش و پرورش استان گلستان, پروژه کارورزی دانلود گزارش کارآموزی واحد رایانه سیستم آموزش و پرورش استان گلستان, کارآموزی در مورد دانلود گزارش کارآموزی واحد رایانه سیستم آموزش و پرورش استان گلستان, کارورزی در مورد دانلود گزارش کارآموزی واحد رایانه سیستم آموزش و پرورش استان گلستان, نمونه گزارش کارآموزی درباره دانلود گزارش کارآموزی واحد رایانه سیستم آموزش و پرورش استان گلستان, گزارش کار در مورد دانلود گزارش کارآموزی واحد رایانه سیستم آموزش و پرورش استان گلستان
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت