دانلود گزارش کارآموزی بیمه دانا در شعبه آزادی

تعداد صفحات: 114 فرمت فایل: word کد فایل: 4137
سال: 1388 مقطع: مشخص نشده دسته بندی: بیمه
قیمت: ۱۸,۸۰۰ تومان
دانلود فایل
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه دانلود گزارش کارآموزی بیمه دانا در شعبه آزادی

    فصل اول

    مقدمه

           شرکت بیمه‌دانا به عنوان یکی از بزرگترین شرکتهای بیمه در کشور، تأمین امنیت خاطر آحاد جامعه بزرگ ایرانی را در بخشهای مختلف‌اقتصادی با ارائه پوششهای مناسب بیمه‌ای، رسالت خود قرار داده است و با بهره‌گیری بهینه از منابع و امکانات موجود تمام تلاش خود را جهت تحقق اهداف دولت محترم که همانا ایجاد رفاه، امنیت و عدالت اجتماعی در سطح جامعه است به کار خواهد گرفت.

           مشتریان، نمایندگان، کارگزاران و کارکنان، اعضاء اصلی خانواده بزرگ شرکت هستند و این شرکت با استفاده از نیروی جوان، تحصیل‌کرده، با انگیزه و شبکه فروش فعال، گسترده و آراسته به اخلاق حرفه‌ای و همچنین بهره‌گیری از تکنولوژی روز در فناوری اطلاعات رضایت تمام و کمال مشتریان خود را فراهم می‌آورد و خدمات خود را با بهترین کیفیت ارائه خواهد نمود.

           ترکیب پرتفوی بیمه با مدیریت ریسک علمی و همچنین بهره‌گیری حداکثری از منابع مالی و سرمایه‌ای، شرکت‌رادر بهترین شرایط سودآوری قرار می دهد و به این ترتیب بنیه مالی شرکت برای پاسخگویی به مشتریان تقویت و حقوق صاحبان سهام نیز تأمین خواهد شد.

           کارکنان و شبکه فروش بیمه‌دانا به عنوان یکی از مهمترین سرمایه‌های شرکت با اشراف به آخرین اطلاعات روز دنیا در امور محوله ‌و با بهره مندی از نیروی اندیشه، جهت ارتقاء خدمات تلاش خواهند نمود و از این رهگذر از امنیت شغلی ورفاه بهره مند خواهند شد. 

     

     

    تاریخچه شرکت

           بیمه دانا در سال 1353 با مشارکت بیمهCommercial Union انگلیس بصورت شرکت سهامی عام با سرمایه بخش خصوصی و با امکان فعالیت در کلیه رشته های بیمه ای تاسیس شد .این شرکت پس از 5 سال فعالیت در قالب بخش خصوصی در تیر ماه 1358 بر اساس مصوبه شورای انقلاب ودولت موقت به همراه 12شرکت بیمه خصوصی ملی اعلام شد وجهت ارزیابی سهام وتسویه حساب با سهامداران داخلی وخارجی بر اساس مصوبه سال 1360 فعالیت بیمه دانا و10 شرکت ملی شده دیگر متوقف گردید.

          در آذر ماه سال 1367 به موجب(( قانون نحوه اداره امور شرکتهای بیمه))تعداد 9 شرکت بیمه ملی شده (آریا، امید، پارس، تهران، توانا، حافظ، ساختمان وکار، شرق و ملی)در شرکت سهامی بیمه دانا ادغام شده و به موجب همین قانون مقرر شد این شرکت ضمن بررسی حسابها وتسویه دیون دولت وسهامداران شرکتهای ادغامی، به عنوان یک شرکت بیمه تخصصی در رشته بیمه های اشخاص شروع به فعالیت نماید .هدف از تاسیس مجدد بیمه دانا تشکیل یک شرکت بیمه تخصصی اشخاص خصوصاً بیمه های عمر در کشور بود . به دلیل محدودیت حوزه فعالیت ونبود امکان رقابت با سایر شرکتهای بیمه در سال 1375 با تصویب ماده واحده ای توسط مجلس شورای اسلامی به بیمه دانا اجازه داده شد همچون سایر شرکتهای بیمه ای فعالیت نماید . فعالیتهای عمومی بیمه دانا عملاًاز ابتدای سال 1376 آغاز و گسترش یافت.

         هم اکنون این شرکت با دارا بودن 1154شعبه، نمایندگی وکارگزار وباجه مفتخر است که خدمات مطلوب خود را به احاد جامعه ارائه نماید.خاطر نشان می سازد پراکندگی شبکه خدمات رسانی این شرکت بدین قرار است :

    شرح

    تهران

    شهرستان

    شعب

    9

    34

    نمایندگی

    235

    624

    شرکتهای نمایندگی

    12

    7

    کارگزارن

    118

    108

    باجه

    2

    5

     

     

    چارت سازمانی

     

     

     

     

    اصول اخلاق حرفه ای صنعت بیمه

    (مصوب شورای عمومی سندیکای بیمه گران ایران)

    کلیه فعالان صنعت بیمه به اصول اخلاقی زیر متعهد هستند:

    پایبندی به مقررات و تعهدات

    1- احترام و توصیه به رعایت قانون و مقررات و عدم تلاش برای بی اثر کردن آنها؛

    2- برخورد با همکاران و واسطه هایی که از طرق غیر اخلاقی از جمله پرداخت رشوه به بازاریابی می پردازند؛

    3- عدم چشم پوشی نسبت به تخلف دیگران و همکاری برای کاستن هرگونه فساد؛

    4- پایبندی به قول و تعهد خود و وفاداری به عهد و توافقات و قراردادها چه قانون بر آن ناظر باشد چه نباشد، چه آشکار باشد چه پنهان؛

    5- پرداخت به موقع خسارت مطابق آنچه در قرارداد آمده است؛

    6- رعایت و حمایت از رقابت آزاد و عادلانه و پیروی از اصول بیمه گری، به ویژه در تعیین نرخ و شرایط؛

    عدالت و انصاف

    7- تعیین دستمزد همکاران بصورت منصفانه و پرداخت کارمزد نمایندگان و کارگزاران طبق ضوابط؛

    8- رفتار منصفانه با مشتریان و طرفهای تجاری در همه جوانب؛

    9- پرهیز از به چنگ آوردن اطلاعات تجاری با ابزار غیر اخلاقی و غیر صادقانه؛

    10- تغیین نرخ حق بیمه بر پایه اصول فنی،معقول، منصفانه و در خور شرایط بیمه بدون تأثیر از رقبا؛

    شفافیت و صداقت

    11- صداقت و راستی در مبادله اطلاعات و نیز خودداری از عرضه گزارشات فریب دهنده، پنهان کاری و حذف هدفمند برخی از اطلاعات؛

    12- خودداری از ارائه  ی اطلاعات نادرست در تبلیغات و اطلاع رسانی؛

    13- انتشار مستمر اطلاعات دقیق مالی و ویژگی های حرفه ای خود به صورت واقعی؛

    14- اطلاع رسانی به موقع به بیمه گذاران نسبت به بروز هر گونه تغییرات موثر در ادای تعهدات؛

    15- توجیه کامل مشتریان نسبت به شرایط پوشش بیمه و محدودیت های دریافت خسارت؛

    16- برقراری روابط شفاف با مشتری بگونه ای که امکان هیچ نوع سوء استفاده نباشد؛

    حفظ کرامت انسانی

    17- خودداری از تقدیم و دریافت مسرفانه هدیه و برگزاری بیش از حد برنامه های سرگرمی و تفریحی برای طرفهای تجاری؛

    18- انتخاب همکارانی که به اصول اخلاق حرفه ای متعهدند و از هر گونه آلودگی به ارتشاء و پرداختهای غیر موجه مبرا   می باشند؛

    19- محترم دانستن و حفظ حریم خصوصی مشتریان، همکاران و رقبا؛

     رعایت حقوق اجتماعی

    20- احترام به منزلت و حقوق انسانی و شهروندی افراد و پاسداری از آن؛

    21- احترام به فرهنگ، آداب، رسوم و اعتقادات مشتریان؛

    22- سلوک و عدم کینه توزی با منتقدانی که سخن از نقض قانون و مقررات می گویند و عملکردها را نقد می کنند؛

    23- مقابله با پولی شویی و هر گونه فعالیت دیگری که پشتیبان بزه های سازمان یافته باشد؛

    24- پاسداری از طبیعت، محیط زیست و توسعه پایدار؛

    25- همکاری با سازمانهای مردم نهاد (NGO ) و حمایت از آن دسته از تدابیر عمومی که سبب تقویت توسعه صنعت بیمه می شود؛

    26- پذیرش شکایت مشتریان و نظارت مقامات مجاز؛

    27- احترام به حقوق مالکیت مادی و معنوی رقیبان؛

     

    فصل دوم

    معرفی انواع بیمه ها

    بیمه اتومبیل

     

    بیمه های اتومبیل شامل بر سه نوع بیمه یعنی : بیمه مسئولیت مدنی دارندگان وسایط نقلیه  در مقابل اشخاص ثالث ، بیمه حوادث سرنشین و راننده (این دو بیمه نامه بهمراه یکدیگر ارائه میگردد و بعنوان بیمه شخص ثالث شناخته می شود ) و بیمه بدنه هستند .مشخصات هریک از بیمه نامه ها از این قراراست .

     

    انواع بیمه نامه های اتومبیل شرکت بیمه دانا

    1-بیمه نامه شخص ثالث و مازاد :

     دراین نوع بیمه مسئولیت مدنی دارندگان وسایط نقلیه موتوری زمینی در مقابل خسارت وارده به اشخاص ثالث (اعم از جانی یا مالی ) تحت پوشش قرار می گیرد . منظور از جبران خسارت بدنی ، تامین و جبران هزینه معالجه صدمات بدنی حاصل از حوادث رانندگی همچنین جبران زیان های نقص عضو یا فوت ناشی از حوادث مشمول بیمه برای اشخاص ثالث است . جبران خسارت مالی عبارت است از تامین و جبران زیان های مستقیمی که در اثر حوادث مشمول بیمه به اموال و اشیای تحت مالکیت یا تصرف قانونی اشخاص ثالث وارد می شود . بیمه شخص ثالث در اغلب کشورهای جهان اجباری شده و درایران نیز از سال 1347 تاکنون داشتن آن اجباری است و مازاد بر سقف اجباری مصوب ، به صورت پوشش های اختیاری مازاد به متقاضیان ارائه می شود .

     

    خطرات تحت پوشش :

    حوادث مشمول این بیمه نامه شامل هرگونه تصادف ، سقوط ، آتش سوزی، یا انفجار وسایل نقلیه موتوری زمینی و یدک تریلر متصل به آنهاو نیز خساراتی که از محمولات وسایل نقلیه بیمه شده به اشخاص ثالث وارد می شود . اشخاصی که به سبب حوادث وسیله نقلیه مورد بیمه دچار زیانهای بدنی یا مالی می شود ثالث تلقی می شوند به استثنای اشخاص ذیل :

    الف ) بیمه گذار ، مالک یا راننده وسیله نقلیه مسئول حادثه

    ب) کارکنان بیمه گذار مسئول حادثه حین کار و انجام وظیفه (این استثناء با لحاظ حق بیمه اضافی در بیمه نامه ها پوشش داده است )

    ج ) همسر و پدر و مادر و اولاد و اولاد اولاد و اجداد تحت تکفل بیمه گذار در صورتی که سرنشین وسیله نقلیه ای باشند که راننده یا بیمه گذار مسئول حادثه باشد


    خطرات خارج از تعهدات بیمه نامه 

    1-     خسارات ناشی از فورس ماژور از قبیل جنگ ، سیل ، زلزله

    2-     خسارات وارده به محمولات وسائل نقلیه مورد بیمه

    3-     خسارات مستقیم یا غیر مستقیم ناشی از تشعشعات اتمی و رادیو اکتیو

    4-     خسارات وارده به متصرفین غیر قانونی وسائل نقلیه

    5-     خسارات ناشی از محکومیت جزائی و پرداخت جرائم

    6-     خسارات ناشی از حوادثی که درخارج از کشور اتفاق می افتد مگر اینکه توافقی بین بیمه گر و بیمه گذار دراین موضوع شده باشد .
     بیمه نامه شخص ثالث به منظور حمایت از کلیه زیاندیدگان ناشی از حوادث رانندگی ، اجباری اعلام شده و بهتر است دارندگان وسایط نقلیه به هنگام مراجعه به شعب و نمایندگی های بیمه تقاضای خرید بیمه نامه با تعهدات جانی مناسب و کافی متناسب با ارزش ریالی دیه کامل مرد مسلمان و تعهدات مالی مازاد را بنمایند تا درزمان بروز  خسارت های احتمالی از مشکلات ناشی از نداشتن بیمه نامه کامل پیش گیری کنند . چه بسا افرادی که به دلیل نداشتن بیمه نامه و تصادف با وسیله نقلیه ، منجر به فوت یا نقص عضو یا خسارت های مالی سنگین به اشخاص ثالث شده و علاوه بر مشکلات حاشیه ای متعدد ناشی از تصادف قادر به جبران خسارت وارده نبوده و به تحمل حبس در زندان محکوم شده اند . پس رانندگی با وسیله نقلیه بدون بیمه نامه کامل شخص ثالث و مازاد حتی برای یک لحظه اشتباه محض است .

    حق بیمه و تخفیف عدم خسارت :

    حق بیمه این بیمه نامه براساس نوع و مورد استفاده وسیله نقلیه و میزان تعهدات بیمه گر مطابق تعرفه های مصوب جاری تعیین و اعمال میشود . به منظور تشویق بیمه گذاران به دقت در رانندگی به آن دسته از بیمه گذارانی که دریکسال بیمه ای منجر به هیچگونه خساراتی نشده باشند به هنگام تمدید بیمه نامه تخفیف اعطا می شود و از پرداخت بخشی از حق بیمه سال های بعدی به شرح جدول ذیل معاف خواهند بود :

     

    سال بیمه ای

    تخفیف عدم خسارت ثالث اجباری

    تخفیف عدم خسارت مازاد اختیاری

    سال دوم

    5

    5

    سال سوم

    10

    10

    سال چهارم

    15

    15

    سال پنجم

    15

    25

    سال ششم

    15

    35

    سال هفتم

    15

    50

    حداکثر تخفیف عدم خسارت در بیمه نامه با تعهدات اجباری 15% می باشد .

    همچنین حق بیمه آن دسته از بیمه گذارانی که درمدت اعتبار بیمه نامه یکساله ، بیش از یکبار موجب خسارت شوند هنگام تجدید بیمه نامه با توجه به تعرفه مورد عمل به شرح ذیل افزایش می یابد :

    دوبار خسارت

    20درصد حق بیمه سالانه

     سه بارخسارت

     40 درصد حق بیمه سالانه

      چهاربار خسارت

     60 درصد حق بیمه سالانه

     بیش از چهار بار خسارت

     100 درصد  حق بیمه سالانه


    پرداخت خسارت بدون گزارش پلیس (کروکی ) :

    شرکت بیمه دانا به منظور رفاه بیمه گذاران محترم و زیاندیدگان ناشی از حوادث رانندگی و جلوگیری از اتلاف وقت و هزینه های ترافیک که پس از این گونه حوادث ایجاد می شوند ، خسارت مالی واقع شده در محدوده شهر ها را درصورت داشتن شرایط مندرج در پشت کارت بیمه نامه شخص ثالث تا حداکثر سقف یک میلیون ریال جبران می کند .


    2- بیمه حوادث سرنشین و راننده

    این بیمه نامه به عنوان پوشش تکمیلی همراه بیمه نامه های شخص ثالث و مازاد ارائه     می شود و بموجب آن ، راننده وآن دسته از سرنشینان وسیله نقلیه بیمه شده که شخص ثالث محسوب نمی شوند و در اثر حوادث رانندگی مصدوم می شوند ، می توانند از پوشش مذکور استفاده کنند . براساس این بیمه نامه هزینه های پزشکی و غرامت فوت و نقص عضو سرنشینان وسیله نقلیه مشمول بیمه تا سقف مشخص شده در بیمه نامه ، دراثر حوادث قابل جبران است . همچنین چنانچه راننده وسیله نقلیه بیمه شده دراثر حادثه رانندگی محکوم به پرداخت دیه سرنشینان اتومبیل خود شود لیکن دیه متعلقه ایشان بیش از سقف تعهدات بیمه نامه شخص ثالث باشد ، مابه التفاوت آن با رعایت سقف و شرایط مربوطه از محل پوشش حوادث سرنشین جبران می شود .

     

          *مدارک لازم جهت خرید بیمه نامه ثالث

    و حوادث سرنشین شامل :

    1- کارت خودرو2-  بیمه نامه سال قبل درصورت دارا بودن 3- تکمیل فرم پیشنهاد در واحدهای صدور بیمه نامه 4- همراه داشتن کد ملی و کد پستی

    - به منظور جلوگیری از تبعات احتمالی در رسیدگی و پرداخت خسارت لازم است فرم پیشنهاد بدقت و براساس مندرجات کارت مورد بیمه و نوع استفاده آن تکمیل گردد .


         *  سایر موارد و اطلاعات :

    جهت تمدید بیمه نامه شخص ثالث ، حداقل 72 ساعت (اداری ) قبل از اتمام مهلت بیمه نامه اقدام فرمائید .

    چنانچه بیمه نامه قبلی نداشته و یا از تاریخ اتمام اعتبار بیمه نامه یکسال یابیشتر گذشته باشد معادل صد درصد حق بیمه اجباری و کمتر از یکسال به نسبت مدت تاخیر در حق بیمه بیمه نامه جدید جریمه اعمال میگردد.

    بدیهی است اتومبیل های صفرکیلومتر و انتقالی پس از انتقال سند مالکیت و حداکثر تا 30 روز پس از تاریخ انتقال مشمول جریمه نخواهند شد .


    3- بیمه بدنه

    دراین نوع بیمه نامه ، تعهد بیمه گر جبران خسارت وارده به وسیله نقلیه بیمه شده است . به عبارت دیگر ، بیمه گر با بیمه کردن وسیله نقلیه تعهد می نماید در مقابل دریافت حق بیمه و پس از بازدید و تایید سلامت اتومبیل ، چنانچه به علت هریک از حوادث مشمول بیمه ( آتش سوزی ، انفجار ، تصادف ، واژگونی ، سقوط و سرقت )وسیله نقلیه بیمه شده ازبین رفته و یا به آن خسارت وارد شود ، وسیله نقلیه خسارت دیده را تعمیر یا مبلغ خسارت را طبق شرایط بیمه نامه پرداخت کند .


    پوشش های اضافی بیمه بدنه :

    علاوه بر خطرات اصلی تحت پوشش مذکور در بیمه بدنه ، خطرات ذیل نیز با دریافت حق بیمه اضافی تحت پوشش قرار میگیرند :

              1-سرقت قطعات اصلی و اضافی منصوبه برروی خودرو

              2-شکست شیشه و پاشیدن شدن مواد اسیدی

              3-هزینه ایاب و ذهاب بیمه گذار در ایام تعمیر وسیله نقلیه خسارت دیده

              4-سیل و زلزله و آتشفشان 

            - سن خودرو

          حداکثرسن بیمه برای خودروهای سواری20سال برای خودروهای بارکش30 سال وبرای خودروهای اتوکار26 سال میباشد.

    تخفیف عدم خسارت بیمه بدنه :

    تخفیف عدم خسارت بیمه بدنه در جدول زیر ارائه شده است .این تخفیف مشمول بیمه گذارانی می شود که درطی یکسال بیمه ای یا بیشتر از محل بیمه نامه بدنه خود خسارتی دریافت ننموده باشند .

    سال بیمه ای 

    تخفیف حق بیمه

     دوم

       25%

     سوم

       35%

         چهارم  

      45%

    پنجم و بعد از آن

    60%


    فرانشیز خسارت

    در پرداخت خسارت بدنه ، بخشی از خسارت به عهده بیمه گذار می باشد که اصطلاحاً ((فرانشیز )) نامیده می شود .


     

     

    تخفیف هیات علمی :

    اعضای هیات علمی درصورت ارائه معرفینامه از کارگزینی محل خدمت خود می توانند از 20% تخفیف توافقی در بیمه بدنه اتومبیل مربوط به خود استفاده نمایند.


    خسارتهای تحت پوشش

    جبران خسارتهای وارد به موضوع بیمه و هزینه های مربوطه ، به شرح زیر در تعهد بیمه گر خواهد بود :

    1-خسارتی که ناشی از برخورد موضوع بیمه به یک جسم ثابت یا متحرک و یا برخورد اجسام دیگر به موضوع بیمه و یا واژگونی وسقوط موضوع بیمه باشد یا چنانچه درحین حرکت ، اجزا و یا محمولات موضوع بیمه به آن برخورد نماید و موجب بروز خسارت شود .

    2- خسارتی که در اثر آتش سوزی ، صاعقه و یا انفجار به موضوع بیمه و یا لوازم یدکی اصلی همراه آن وارد گردد .

    2- خسارتي كه در اثر آتش سوزي ، صاعقه و يا انفجار به موضوع بيمه و يا لوازم يدكي اصلي همراه آن وارد گردد .

    3- درصورتي كه موضوع بيمه دزديده شود و يا در اثر عمل دزدي يا شروع به دزدي به وسيله نقليه و يا وسايل اضافي آن كه در بيمه نامه درج شده است خسارت وارد شود .

    4- خسارتي كه درجريان نجات و يا انتقال موضوع بيمه خسارت ديده به آن ورد شود .

    5- خسارت باطري و لاستيك هاي چرخ موضوع بيمه در اثر هريك از خطرات بيمه شده تا پنجاه درصد قيمت نو قابل پرداخت است .

    هزينه هاي قابل تامين

    هزينه هاي متعارفي كه بيمه گذار براي نجات موضوع بيمه خسارت ديده و جلوگيري از توسعه خسارت و نيز انتقال موضوع بيمه خسارت ديده به نزديك ترين محل مناسب براي تعمير آن پرداخت مي نمايد حداكثر تا بيست درصد كل خسارت وارده قابل جبران خواهد بود .

    خسارت هاي غير قابل جبران

    در موارد زير جبران خسارت در تعهد بيمه گر نخواهد بود :

    1- خسارت هاي ناشي از جنگ ، شورش، اعتصاب و يا تهاجم

    2-  خسارت هاي مستقيم و غير مستقيم ناشي از انفجار هاي هسته اي

    3-  خسارت هايي كه عمداً توسط بيمه گذار ، ذينفع و يا راننده موضوع بيمه به آن وارد ميشود .

    4-  خسارت هاي وارده به موضوع بيمه حين گريز از تعقيب مقامات انتظامي مگر آنكه عمل گريز توسط متصرفين غيرقانوني باشد .

    5-  درصورتي كه راننده موضوع بيمه هنگام وقوع حادثه فاقد گواهينامه رانندگي باشد يا گواهينامه رانندگي وي باطل شده باشد و يا مطابق مقررات راهنمايي و رانندگي گواهينامه راننده براي رانندگي موضوع بيمه متناسب نباشد . اتمام اعتبار گواهينامه درحكم بطلان آن نيست .

    6- خسارت هاي ناشي از حوادثي كه طبق گزارش مقامات ذي صلاح به علت مصرف مشروبات الكلي و يا استعمال مواد مخدر يا روان گردان توسط راننده موضوع بيمه بوجود آمده باشد .

    7-  خسارت ناشي از بكسل كردن وسيله نقليه ديگر مگر آنكه موضوع بيمه مخصوص و مجاز به انجام اين كار باشد واصول و مقررات ايمني را رعايت كرده باشد .

    8-  خسارت هاي وارده به وسايل و دستگاههاي الكتريكي و الكترونيكي موضوع بيمه درصورتي كه ناشي از نقص و خرابي دركاركرد آنها باشد .

    9- خسارت هايي كه به علت حمل بار بيش از حد مجاز توسط موضوع بيمه به آن وارد شود .

    انتقال مالكيت

    درصورت انتقال مالكيت موضوع بيمه به هريك از انحا. قانوني ، بيمه گذار ميتواند بيمه نامه را فسخ و حق بيمه مدت باقيمانده بيمه نامه خود را مسترد نمايد درصورت عدم فسخ بيمه نامه چنانچه مالك جديد به تعهدات بيمه گذار در مقابل بيمه گر عمل نمايد تعهدات بيمه گر در قبال مالك جديد ادامه خواهد يافت 0

    درصورت انتقال مالكيت موضوع بايد به منظور صدور الحاقيه لازم وقبول آن به اطلاع بيمه گر رسانده شود .

    توجه: چنانچه انتقال مالكيت موضوع بيمه پس از وقوع حادثه اي باشد كه به بيمه گر اعلام نشده است بيمهگر هيچگونه مسئوليتي براي جبران خسارتهاي وارده در قبال مالك جديد نخواهد داشت.

    وظايف و تعهد بيمه گذار

    1-اظهار مشخصات خطر و تغييرات حاصل در آن

    چنانچه بيمه گذار هنگام انعقاد قرارداد بيمه از اظهار مطالبي موثر در سنجش خطري كه از آن مطلع بوده خودداري يا در آن خصوص برخلاف واقع اظهاري بكند ، قرارداد بيمه باطل است ولو آنكه مطالب كتمان شده يا برخلاف واقع در وقوع خسارت هيچگونه تاثيري نداشته باشد . دراين صورت نه فقط حق بيمه هايي كه پرداخته است به او مسترد نمي شود بلكه بيمه گر حق دارد حق بيمه هاي معوق تا تاريخ حادثه را نيزمطالبه و دريافت كند (ماده 12 قانون بيمه )

    2-پرداخت حق بيمه

    به محض صدور بيمه نامه ، بيمه گذار مذيون پرداخت حق بيمه خواهد بود و ملزم است كه حق بيمه را به نحوي كه در بيمه نامه پيش بيني ميشود پرداخت كند و گرنه بيمه گر تعهدي در جبران خسارت نخواهد داشت .

    واحدهاي صدور بيمه دانا به منظور حمايت مالي از بيمه گذاران بيمه بدنه آمادگي دارند در زمينه پرداخت حق بيمه تسهيلاتي را در خصوص تقسيط حق بيمه براساس شرايط و مقررات ارائه نمايند .

    3-اعلام تشديد خطر :

    اعلام تشديد خظر ،هرگاه درطول مدت بيمه تغييراتي در كيفيت و با وضعيت و با كاربري موضوع بيمه بوجود آيد كه موجب تشديد خطر شود بيمه گر موظف است به محض اطلاع ، مراتب را به بيمه گر اعلام نمايد در غير اينصورت و درصورت وقوع حادثه خسارت پرداختي به نسبت حق بيمه تعيين شده به حق بيمه متناسب با خطر مي باشد .

    4- اعلام خسارت

    بيمه گذار موظف است حداكثر ظرف پنج روز كاري از تاريخ اطلاع خود از وقوع حادثه به يكي از مراكز پرداخت خسارت بيمه گر مراجعه و با تكميل فرم اعلام خسارت نمايد يا مراتب را ظرف مدت مذكور از طريق پست سفارشي به اطلاع بيمه گر برساند .

    5-خودداري از انتقال يا تعمير اتومبيل

    بيمه گذار بايد از جابه جا كردن وسيله نقليه مورد بيمه (جز به دستور مقامات انتظامي در مواقع لازم ) يا تعمير آن خودداري كند ، مگر اين كه موافقت بيمه گر را دراين خصوص جلب كرده باشد . درغير اين صورت بيمه گر مي تواند ادعاي خسارت را رد كند .

    1-     انتقال حقوق بيمه گذار به بيمه گر

    به ميزان خسارت پرداخت شده حقوق بيمه گذار در قبال اشخاص كه مسئول وقوع حادثه منجر به خسارت هستند ، به بيمه گر منتقل مي شود .

    به منظور تعيين حق بيمه مي بايست نوع ، مورد استفاده و ارزش روز خودرو و مشخصات ديگر آن درنظر گرفته شود لذا اعلام مبلغ دقيق حق بيمه پس از مراجعه به واحدهاي صدور بيمه نامه و بازديد خودرو امكان پذير مي باشد .

    * مدارك لازم براي خريد بيمه نامه بدنه شامل :

    1-گواهينامه رانندگي 2- كارت و اسناد مالكيت خودرو 3- تكميل فرم پيشنهاد بدنه در واحدهاي صدور بيمه نامه و بازديد اوليه بدنه خودروتوسط كارشناس بيمه گر 4- ارائه بيمه نامه سال قبل درصورت دارا بودن بهمراه استعلام عدم خسارت آن 5- همراه داشتن كد ملي و كد پستي الزامي است .

    *ساير موارد و اطلاعات لازم :

    توجه داشته باشيد با توجه به اينكه درهنگام پرداخت خسارت ارزش روز خودرو مورد توجه قرار ميگيرد ضروريست قيمت روز مبناي پوشش بيمه اي قرار گيرد تا ضرر و زياني متوجه بيمه گذار نگردد .

    نحوه تمديد بيمه نامه :

    براي تمديد بيمه نامه درصورت مراجعه (تا 24 ساعت ) قبل از انقضاي تاريخ بيمه نامه قبلي نيازي به بازديد اتومبيل نمي باشد لذا به منظور پيوسته بودن تاريخ اعتبار بيمه نامه حداقل 72 ساعت قبل از مهلت انقضاي بيمه نامه جهت تمديد آن اقدام فرمايند .

    به منظور تعيين حق بيمه مي بايست نوع ، مورد استفاده و ارزش روز خودرو و مشخصات ديگر آن درنظر گرفته شود لذا اعلام مبلغ دقيق حق بيمه پس از مراجعه به واحدهاي صدور بيمه نامه و بازديد خودرو امكان پذير مي باشد .

    كليه بيمه گذاران و زيانديدگان موظفند ظرف مدت حداكثر 5 روز به شعب پرداخت خسارت شركت بيمه دانا مراجعه و اعلام خسارت فرمايند .

    مدارك لازم جهت پرداخت خسارت

    1-    خسارات شخص ثالث مالي :

    مدارك مورد نياز :

    1-     اصل كوپن بيمه نامه شخص ثالث مقصر حادثه

    2-     اصل بيمه نامه شخص ثالث زيانديده

    3-     گواهينامه هاي رانندگي مقصر و زيانديده

    4-     كارت شناسائي خودرو مقصر حادثه

    5-     اصل سند مالكيت خودرو زيانديده

    6-     ارائه كروكي تصادف درخساراتي كه بالاتر از مبلغ يك ميليون ريال مي باشد

    7-     درخسارت فاقد كروكي مراجعه خودروهاي مقصر و زيانديده جهت بازديد كارشناس الزامي است

    8-     در خسارات داراي كروكي بالاتر از مبلغ دوميليون ريال مراجعه هردو خودرو مقصر و زيانديده جهت بازديد كارشناس الزامي است .

    2- خسارات شخص ثالث جاني :

    مدارك مورد نياز :

    1-     اصل كوپن بيمه نامه شخص ثالث مقصر

    2-     اصل گواهينامه مقصر حادثه

    3-     كروكي تصادف

    4-     گزارشات و صورتحساب نيروي انتظامي

    5-     اوراق بازجوئي از مقصر و زيانديدگان

    6-     گواهيهاي سازمان پزشكي قانوني

    7-     راي دادگاه

    8-     شناسنامه هاي مجروحين و متوفيان

    9-     درصورتيكه درحادثه زيانديده فوت نموده باشد ، گزارش معاينه جسد و جواز دفن و خلاصه رونوشت وفات و شناسنامه ابطال شده متوفي نيز مورد نياز است.

    3- خسارات بيمه بدنه اتومبيل

    مدارك مورد نياز :

    1-     اصل بيمه نامه بدنه و كارت شناسايي بيمه گذار

    2-     اصل قبض رسيد حق بيمه

    3-     اصل بيمه نامه شخص ثالث

    4-     اصل گواهينامه رانندگي راننده

    5-     اصل كارت خودرو

    6-     اصل سند مالكيت خودرو

    7-     كروكي تصادف

    8-     بيمه گذاران محترم حتماً مي بايست در تصادفات احتمالي گزارش پليس تهيه نموده و خسارات را ظرف مدت 5 روز به شعب شركت بيمه اعلام و بيمه گذار از سازش يا مصالحه با مقصر يا مقصرين حادثه خود داري نموده و قبل از بازديد كارشناس ارزياب خسارت شركت بيمه دانا از خودرو آسيب ديده ، بيمه گذار نبايد نسبت به تعمير و بازسازي خودرو اقدام نمايد وگرنه بيمه گر تعهدي نخواهد داشت .24/11ش

    4- واحدهاي پرداخت خسارت

    1 تهران

    1-     شعبه بيهقي :

    آدرس : ميدان آرژانتين – جنب ترمينال بيهقي تلفن : 8-88738856 و 88742197

    2-     شعبه وحدت :

    آدرس : جاده ساوه – نرسيده به پل شاطره – جنب نمايندگي خاور – روبروي شركت lc

    تلفن : 55251667-55244803-55244801-55249069

    3-     واحد پرداخت خسارت شرق (دماوند )

    آدرس : خ دماوند – بين چهارراه 30 متري و خاقاني – روبروي درمانگاه شبانه روزي تهرانپارس – نبش كوچه مهرنژاد تلفن : 77926323-77954262

    4-     واحد پرداخت خسارت غرب (سردار جنگل )

    آدرس : ميدان پونك – بلوار ميرزابابائي – نبش بلوار سردار جنگل – داخل محوطه پاركينگ پايانه هاي زيارتي

    تلفن : 44465427- و 8-44478556

    5-     شعبه آزادي :

    خيابان آزادي مقابل وزارت كار 8-66874446

    6- شعبه انقلاب :

    خيابان انقلاب نرسيده به ميدان فردوسي مقابل خيابان ويلا 66716422-66726462-66726285

    واحدهاي پرداخت خسارت شعب شهرستانها :

    شعب بيمه دانا در مراكز تمامي استانها آمادگي پرداخت خسارات بيمه بدنه و ثالث را دارا مي باشند.

    بيمـه درمـان تكميلـي

    امروز زندگي صنعتي ، جامعه را بيش از گذشته در معرض خطرات و بيماريهاي متعدد قرار داده و اين موضوع نه تنها در هنگام وقوع حوادث براي افراد هزينه هاي سنگين و عوارض منفي زيادي را در پي دارد بلكه نگراني و تشويش هميشگي آنان را در طول زندگي در بر خواهد داشت .

    از اين رو شركت بيمه دانا بعنوان اولين شركت بيمه اي تخصصي در زمينه هاي بيمه هاي اشخاص از جمله درمان تكميلي با داشتن نيروهاي مجرب و كارآمد و با به كارگيري كليه امكانات مادي و معنوي خويش سعي در ايجاد آسايش و امنيت خاطر براي افراد جامعه و بالا بردن سطح رضايت بيمه شدگان نموده است و در جهت نيل به اين اهداف با ايجاد واحد سنجش رضايت و با دريافت انتقادات و پيشنهادات سازنده ، راه آينده را بهتر و روشن تر ترسيم مي نمايد كه از دستاوردهاي اين واحد مي توان به ايجاد طرحهاي نوين و متنوعي همچون ارائه كارت طلايي به بيمه شدگان ، طرح آنكال 24 ساعته پزشكان بيمه دانا ، سيستم مشاوره و ارجاع و ... اشاره نمود . بيمه دانا آرزومند است كليه افراد جامعه با تكيه بر پوششهاي بيمه اي جامع از سلامت جسماني و رواني لازم برخوردار گردند .

    كارت طلائي درمان:

    اين كارت به منظور رفع پريشاني خاطر و استرس بيمه شدگان و اطرافيان ايشان در مواقع بروز بيماري و حوادث، طراحي و در اختيار هر يك از بيمه شدگان قرار مي گيرد، تا در اينگونه موارد با اطمينان خاطر از نبود مشكلات مالي و رفع دغدغه هاي احتمالي صرفاً به فكر بهبودي و سلامت خود و عزيزانشان باشند. اين كارت در كليه مراكز درماني طرف قرارداد (كه بيش از 95% بيمارستانهاي كشور را شامل مي گردد) معتبر بوده و بيمه شدگان در طول شبانه روز و با ارائه اين كارت مي توانند از خدمات بستري در مراكز مذكور بدون هيچگونه محدوديت سقف تعهد و يا پرداخت فرانشيز و هزينه هاي خارج از تعهد استفاده نمايند . (هزينه هاي مورد تعهد طبق قرارداد فيمابين، توسط بيمه دانا تامين گرديده و هزينه هاي خارج از تعهد در صورت تمايل بيمه گذاراز محل سپرده ذخيره تامين خواهد گرديد).

    سيستم مشاوره و ارجاع:

    اين سيستم براي اولين بار در شركت بيمه دانا و به منظور راهنمائي بيمه شدگان در زمينه هاي مختلف درماني اطلاع از مفاد قراردادهاي فيمابين، راهنمائي هاي اختصاصي به بيمه شدگان ارائه اطلاعات در خصوص امكانات مراكز درماني طرف قرارداد و همچنين كاهش هزينه ها و اتلاف وقت بيمه شدگان طراحي گرديده و اين عزيزان مي توانند براحتي و طي تماس تلفني در ساعات اداري اطلاعات مورد نياز خود را دريافت نمايند.

    سرويس آنكال 24 ساعته پزشكان بيمه دانا:

    به منظور استفاده بهينه از خدمات مورد تعهد ، پزشكان معتمد بيمه دانا در سراسر كشور آماده پاسخگوئي و ارائه مشاوره هاي درماني مورد نياز جهت استفاده از مراكز درماني متناسب با نياز بيمار از طريق تلفن هاي اعلامي در طول ساعات شبانه روز و در مواقع لزوم هماهنگي هاي لازم با مراكز درماني طرف قرارداد جهت بستري بيمه شدگان را فراهم مي نمايند.  موضوع قرارداد بيمه درمان تكميلي

    عبارت است از جبران هزينه هاي تشخيصي درماني شامل هزينه هاي پاراكلينيكي جراحي مجاز سرپايي ، سزارين و زايمان طبيعي ، درمان طبي واعمال ناشي از بيماري يا حادثه بيمه شدگان در بيمارستانها و مراكز جراحي محدود Day Care يا بيشتر از 6 ساعت بستري و نيز آنژيوگرافي قلب و انواع سنگ شكن و همچنين هزينه هاي آمبولانس و ساير فوريت هاي پزشكي در صورتيكه نهايتا" منجر به بستري بيمه شده در بيمارستان گردد . ( مازاد سهم سازمانهاي بيمه گر اوليه ، بيمه دانش آموزي و يا ساير سازمانها ) .

    شرايط سني بيمه شدگان

    1- فرزندان ذكور مجرد حداكثر تا سن 18سال تمام و در صورت اشتغال به تحصيل با ارائه گواهي تحصيلي تمام وقت حداكثر تا سن 20 سال تمام مشمول قرارداد هستند . ( در مورد دانشجويان با ارائه گواهي اشتغال به تحصيل حداكثر تا سن 25 سال تمام و در مورد دانشجويان مقطع دكتري حداكثر تا سن 26 سال تمام .)

    2- فرزندان مونث تا زمان ازدواج و يا اشتغال بكار تحت پوشش بيمه هستند .

    3- فرزندان مونث مطلقه تا زمان رجوع و يا ازدواج مجدد بشرط عدم اشتغال بكار تحت پوشش بيمه مي باشند .

    4- نوزادان به محض تولد تحت پوشش قرار مي گيرند مشروط بر آنكه حداكثر ظرف مدت يكماه تصوير شناسنامه وي را جهت صدور الحاقيه براي بيمه دانا ارسال نمايند .

    5- فرزندان معلول جسمي و ذهني بيمه شدگان ، بدون در نظر گرفتن شرط سني بيمه خواهند شد .

    6- ساير بيمه شدگان حداكثر تا سن 60 سال تمام بيمه مي باشند .

    7- بيمه دانا موافقت مي نمايد بيمه شدگان بالاي 60 سال تا 70 سال تمام را با 50% افزايش و افراد بالاي 70 سال را با 100% افزايش حق بيمه تحت پوشش قرار دهد .

    8- كليه كاركنان مونث مي توانند همسر و تمامي فرزندان خود را همانند ساير بيمه شدگان با پرداخت حق بيمه دو برابر صرفا" در ابتداي قرارداد و تحت پوشش بيمه قرار دهند .

    تبصره 1) كاركنان شاغل بيمه گذار و افراد تحت تكفل آنان وقتي بيمه شده تلقي مي شوند كه داراي دفترچه بيمه خدمات درماني كاركنان دولت ،سازمان تامين اجتماعي و يا خدمات درماني نيروهاي مسلح باشند .

  • فهرست و منابع دانلود گزارش کارآموزی بیمه دانا در شعبه آزادی

    فهرست:

    فصل اول: آشنایی با محل کارآموزی............................................................................ 1

    مقدمه............................................................................................................................ 1

    تاریخچه شرکت............................................................................................................. 2

    چارت سازمانی............................................................................................................... 3

    فصل دوم: معرفی انواع بیمه ها.................................................................................... 6

    بیمه خودرو................................................................................................................... 6

    بیمه درمان گروهی...................................................................................................... 17

    بیمه باربری.................................................................................................................. 22

    بیمه آتش سوزی......................................................................................................... 38

    بیمه مسئولیت............................................................................................................. 52

    بیمه مهندسی و خاص................................................................................................. 56

    بیمه عمر و پس انداز و حوادث انفرادی..................................................................... 70

    بیمه عمر و حوادث ناگهانی گروهی............................................................................ 72

    فصل سوم: اهداف و برنامه های راهبردی................................................................... 78

     

    منبع:

    ندارد

دانلود کارآموزی دانلود گزارش کارآموزی بیمه دانا در شعبه آزادی, گزارش کارآموزی دانلود گزارش کارآموزی بیمه دانا در شعبه آزادی, پروژه کارآموزی دانلود گزارش کارآموزی بیمه دانا در شعبه آزادی, دانلود کارورزی دانلود گزارش کارآموزی بیمه دانا در شعبه آزادی, گزارش کارورزی دانلود گزارش کارآموزی بیمه دانا در شعبه آزادی, پروژه کارورزی دانلود گزارش کارآموزی بیمه دانا در شعبه آزادی, کارآموزی در مورد دانلود گزارش کارآموزی بیمه دانا در شعبه آزادی, کارورزی در مورد دانلود گزارش کارآموزی بیمه دانا در شعبه آزادی, نمونه گزارش کارآموزی درباره دانلود گزارش کارآموزی بیمه دانا در شعبه آزادی, گزارش کار در مورد دانلود گزارش کارآموزی بیمه دانا در شعبه آزادی
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت