مقدمه و آشنایی بامحل کار آموزی
اینجانب سید رضا حسینی دانشجوی رشته عمران کارهای عمومی ساختمان دانشگاه آزاد اسلامی واحد نیشابور کارآموزی خود را در واحد عمران شهرداری نیشابور زیر نظر مهندس صدیقی و مهندس سرچاهی و چند مهندس دیگر شهردرای شروع کردم و طول دوره کارآموزی من شامل چند قسمت زیر می باشد :
کارخانه آسفالت به مدت 6 روز - آسفات جاده ها به مدت 3 روز – انبار مرکزی شهرداری نیشابور به مدت 5 روز –بازدید از مراحل اجرای ساختمان به مدت 6 روز و مدت 14 روز دیگر از کار آموزی خود را در دفتر عمران شهرداری بودم که در آنجا که اکثر مهندسین تا ساعت 12 برای نظارت به بیرون از شهرداری می رفتند و من و کار آموز دیگر به ارباب رجوع ها و تلفن ها جواب می دادیم و همچنین انجام کار های اداری که مهندسین داشتند به ما می دادند تا انجام دهیم. و همچنین در طی این مدت متره و ریز متره یک متر از کانال های جمع آوری آبهای سطحی نیشابور را که آقای مهندس صدیقی به ما داده بود با کار آموز دیگر با هم انجام می دادیم. و همچنین متره مجتمع 20 واحدی شهرداری نیشابور که آن را نتوانستیم تمام کنیم و به کارآموز های دیگر سپردیم.
همچنین از همکاری آقایان مهندس صدیق و مهندس سرچاهی و مهندسان شهردرای وکارکنان کارخانه آسفالت نیشابور و انبار مرکزی شهرداری نیشابور برای تهیه این گزارش تقدیر و تشکر می کنم.
و برای این درس و واحد کارآموزی این گزارش را تهیه و تنظیم کرده و تقدیم استاد محترم می کنم.
با تشکر
سید رضا حسینی
کارخانه آسفالت نیشابور
من حدود 6 روز از کارآموزی خود را در کارخانه آسفالت نیشابور بودم که به صورت پراکنده بود و مراحل تهیه آسفالت را در زیر توضیح داده ام.
تولید آسفالت :
آسفالت از اختلاط قیر و مصالح سنگی بدست می آید آسفالت انواع مختلف دارد و از آن برای ساختن لایه های رویه، اساس و زیراساس روسازی راه ها و فرودگاه ها استفاده می شود.
تصویر مراحل تهیه آسفالت
مصالح سنگی :
مصالح سنگی آسفالت شامل مصالح سنگی درشت دانه وریزدانه و گرد سنگ یا فیلر می باشد. وفیلر به مصالحی گفته می شود که از الک شماره 200 عبور کند و باید عاری از مواد رسی و آلی باشد.
مهمترین نقش فیلر در آسفالت افزایش عمر روسازی و ازدیاد مقاومت آن در برابر تاثیر آب است. و اما مصرف بیش از اندازه فیلر سبب کاهش تخلل، افزایش مقاومت در برابر تراکم و کاهش استقامت مصالح می شود.
قیر :
مقدار قیر آسفالت تابع خصوصیات و دانه بندی مصالح سنگی انتخاب می شود. مصرف قیر بیش از حد علاوه بر کاستن از استقامت آسفالت باعث کاهش مقاومت برشی آن می شود و این سبب می شود سطح روی جاده در اثر نیروی رانش چرخ های وسایل نقلیه سنگین تغییر شکل داده و موج بر دارد.
تهیه آسفالت :
در این کارخانه تهیه آسفالت بصورت متناوب است. در این کارخانه مقدار معینی از مصالح سنگی پس از توزین وارد مخلوط کن شده و پس از آنکه به آن مقدار لازم قیر اضافه شد مصالح سنگی با قیر اندود شده و سپس آسفالت بدست می آید و آسفالت بدست آمده را در کامیون های حمل آسفالت به طور پیوسته ریخته می شود.
کارخانه آسفالت از چند قسمت اصلی تشکیل شده که ، که عبارتند از : سیلو های مصالح سنگی سرد، سیستم تسمه نقاله یا نوار مادر، کوره خشک کننده، سیستم گردگیر، سرند های لرزنده، سیلوهای مصالح سنگی سرد، مخازن قیر، مخزن فیلر تکمیلی و مخلوط کن.
مصالح سنگی لازم برای پختن آسفالت بصورت اندازه های مجزا در سیلوهای هرمی شکل انبار شده ونگهداری می شوند . این سیلوها که به سیلو های مصالح سنگی سرد موسم هستند دارای دریچه های مخصوصی می باشند که با تنظیم آنها می توان مقدار ودانه بندی مصالح سنگی خارج شده از آنها را کنترل کرد . مصالح سنگی خارج شده ازاین سیلوها توسط تسمه نقاله و بالا برنده ها به داخل خشک کن هدایت می شوند. خشک کن دو عمل مهم یعنی خشک کردن مصالح سنگی و گرم کردن آنها را انجام می دهد. هر اندازه رطوبت مصالح بیشتر و درجه حرارت محیط پایین تر باشد مدت زمان بیشتری طول می کشد تا مصالح سنگی کاملا خشک و گرم شود و دمای آن به 130 تا 170 درجه سانتی گراد برسد
کارخانه آسفالت نیشابور
عمل اختلاط مصالح سنگی فیلر و قیر در مخلوط کن صورت می گیرد. در کارخانه آسفالت پس از آنکه مصالح سنگی ریز و درشت و فیلر به نسبت درصد های لازم به مقادیر مشخصی توزین شد بداخل مخلوط کن ریخته شده و معمولا به مدت 15 تا 20 ثانیه بخوبی مخلوط می شوند تا محصول حالت یکنواختی پیدا کند. سپس قیر که در مخازن مخصوص حدود 115 تا 170 درجه سانتی گراد گرم می شود به مقدار لازم توزین شده وبه مصالح سنگی اضافه می شود. مصالح سنگی وقیر به مدت حداقل 45 ثانیه در مخلوط کن بخوبی مخلوط می شوند تا قیر سطح تمام دانه ها را به طور یکنواخت اندود کند. پس از آنکه مصالح سنگی با قیر اندود شد آسفالت به دست آمده از دریچه هایی که در زیر مخلوط کن تعبیه شده است خارج شده و به داخل اطاقک کامیون مخصوص حمل آسفالت که در زیر مخلوط کن قرار می گیرد ریخته می شود تا به محل مصرف حمل شود.
تصویر شماتیک از کارخانه آسفالت
آسفالت راه و جاده
مدت 3 روز از کار آموزی خود را در محل آسفات راه و جاده بودم . که مراحل آسفالت راه و جاده را در زیر توزیح داده ام:
اجرای لایه های آسفالت :
آسفالت ساخته شده در کارخانه که هنوز گرم است حمل آن به محل مصرف با استفاده از کامیون های کمپرسی که اتاقک آنها دارای کف و دیواره های فلزی صاف و مسطح است انجام می شود.(برای جلوگیری از چسبیدن بتن آسفالتی به کف دیواره های اتاقک کامیون ها آنها را با محلول آب آهک آغشته می کنند.) و در محل مصرف آن را در سطح راه پخش می کنند. وآسفالت پخش شده را قبل از آنکه درجه حرارتش از حدود 120 درجه سانتی گراد کمتر شود غلتک می زنند تا کاملا متراکم شود.
غلتک زدن سطح راه قبل از آسفالت کردن
اجرای یک لایه آسفالت شامل آماده کردن سطح راه، پخش مصالح و متراکم کردن آن می باشد.
لایه آسفالتی ممکن است برروی یک لایه آسفالتی دیگر ویک لایه غیر آسفالتی ساخته شود. در هر صورت سطح راه باید قبل ازاجرای لایه آسفالت از هر گونه مواد خارجی و دانه های شل و کنده شده پاک شود. وچاله ها و ناهمواری ها موجود در سطح آن با مصالح مناسب پر شده و متراکم شود تا سطحی صاف و یکنواخت و با تراکم کافی به دست آید. در مواردی که یک لایه آسفالت بر روی یک لایه غیر آسفالتی مانند شن و ماسه ای ساخته شود باید سطح غیر آسفالتی موجود قبل از اجرای لایه آسفالت قیر پاشی شود. ای قشر نازک قیر بخاطر آب بندی کردن سطح غیر آسفالتی بوده و سبب می شود که لایه آسفالت بهتر به لایه زیرین بچسبد. قیری که برای این کار استفاده می شود از نوع قیر محلول می باشد.
این قیر باید دارای روانی کمی باشد تا به راحتی در سطح قیرپاشی نفوذ کند. بری این کارقیر را به کمک ماشین های قیر پاش مجهز به گرمکن گرم می کنندتا کاملا آبکی شود و سپس آن را با فشار بر روی سطح جاده آماده شده می پاشند. سطحی که قیر پاشی شده نباید زیر رفت و آمد وسایل نقلیه قرار گیرد.
رویه های آسفالت گرم درمواردی که دارای ضخامتی بیش از 5 سانتی متر است در دو لایه ساخته می شود. لایه رویه که لایه توپکا هم به آن می گویند معمولا دارای ضخامتی کمتر از لایه زیرین که لایه آستر هم نامیده می شود است. لایه رویه دانه بندی توپرتر، درصد قیر بیشتر و لایه آستر ریزدانه تر است. همچنین بین لایه های رویه و آستر آسفالت یک اندود نازک از قیر تندگیر می ریزند.
غلتک چرخ لاستیکی سبک
پخش آسفالت :
برای پخش آسفالت گرم بر روی سطح آماده شده راه از ماشین مخصوص پخش آسفالت که فینیشر می باشد استفاده می شود. فنیشراز دوقسمت پخش کن آسفالت و تراکتور تشکیل شده است. وظیفه پخش کن، پخش آسفالت و تنظیم ضخامت می باشد و تراکتور نیروی محرکه لازم برای پخش آسفالت را فراهم می کند.
ماشین پخش آسفالت (فینیشر)
کوبیدن لایه های آسفالت :
پس از اینکه لایه آسفالت به ضخامت و عرض و شیب مورد نظر در سطح آ ماده شده راه پخش شد آنرا با غلتک زدن متراکم می کنند. عمل غلتک زدن در دو یا سه مرحله انجام میشود. در مرحله اول از غلتک های چرخ فولادی استفاده می شود. این کار بای زمانی که دجه حرارت آسفالت بیش از 120 درجخ سانتیگراد است انجام شود. مرحله دوم غلتک زدن با استفاده از غلتک های چرخ لاستیکی انجام می شود و هدف استفاده از آن تراکم و آببندی کردن قسمت بالایی لایه آسفالت است. و در مرحله سوم غلتک زدن با استفاده از غلتک های چرخ فولادی است که اثر غلتک ها را که ممکن است در مراحل قبلی بر روی سطح آسفالت باقی مانده باشد برطرف می کند.
غلتک زدن باید به موازات محور طولی راه و از لبه های کناری شروع شده و به طرف محور طولی راه ادامه یابد. در قوس هایی که راه دارای شیب عرضی است غلتک زدن باید از لبه داخلی قوس شروع شده و بطرف لبه های خارجی که ارتفاع آن بیشتر از لبه داخلی است ادامه یابد. غلتک زدن باید بطور یکنواخت و با سرعت کم انجام شود و از تغییر جهت دادن های ناگهانی اجتناب گردد تا سطح آسفالت مترکم شده ناهمواری بوجود نیاید.
غلتک چرخ فولادی تاندم دو چرخ
انبار مرکزی شهرداری
گارگاه قالب بندی بتن
درحود 5 روز از کار آموزی خود را در انبار مرکزی شهرداری بودم . که مراحل تهیه جداول و کانیو ها که در این مکان تهیه می شود در زیر توزیح داده ام:
طرز تهیه بتن
ابتدا مصالح را که سیمان و ماسه شسته و گراویه و آب می باشد با نسبت سیمان به ماسه شسته و گراویه به نسبت 1به 5 می باشد که این مصالح داخل اتو میکسر ریخته شده وآن را ویبره می کند وحجم ملاتی که داخل اتو میکسر قرار می گیرد تقریبا 2 مترمکعب می باشد و هر چهل دقیقه تا یک ساعت یک با این کار را انجام می دهند.
اتومیکسر
وسپس اتو میکسر را به محل مورد نظر برده ودر داخل قالب های فلزی در اندازه های مشخص می ریزند ضمنا قبل از ریختن ملات روی سطح قالب را با روغن سوخته ماشین چرب می کنند .
قالب فلزی کانال
اندازه قالب ها 50 × 50 و 50 × 25 و 75 × 35 و 65 × 35 می باشد.
وسپس به وسیله دستگاه ویبره هر قالب را ویبره می کنند و با تخته ماله سطح روی آن را صاف می کنند و سرانجام در تابستان بعد از 24 ساعت بتن و جدول و کانیو آماده میشود وسپس در سطح شهر مورد استفاده قرار می گیرد.
ویبره کردن بتن :
هر چه بتن روان تر باشد ویبره کمتری لازم دارد. فاصله ویبره کردن نباید خیلی به هم نزدیک باشد. این فاصله بستگی به دستگاه ویبره و بتن دارد. فاصله ویبره کردن به این صورت مشخص میشود که وقتی یک جا را ویبره می کنیم سطح دایره ای شکلی در اطراف لوله ویبراتور ایجاد می شود. سپس وقتی می خواهیم مجاور آن را ویبره کنیم باید لوله ویبراتور را در فاصله ای قرار دهیم که سطح دایره ای که ایجاد می شود با هم تلاقی نداشته باشند.
از مضرات زیاد ویبره کردن به هم خوردن دانه بندی و بالا آمدن شیره بتن می باشد. هنگامی که بتن زیاد ویبره می شوددر قسمت بالای بتن شیره بتن بالا می آید که باعث می شود در قسمت بالا یک لایه ایجاد می شود که پس از انقباض بتن سطح ایجاد شده بر روی بتن دچار ترک خوردگی می شود.
وقتی می خواهی لوله ویبراتور را از بتن بیرون بکشیم نباید سریع کشیده شود برای اینکه فرصت پر شدن فضای خالی حاصل از لوله ویبره باشد.
روند اجرایی کارهای ساختمانی
درحدود 6 روز از کار آموزی خود را با مهندسین مختلف به سر زمین ها و ساختمان های که آنها مهندسین ناظر آنها بودند می رفتم که من در این 6 روز از روند اجرای آن ساختمان ها که شامل اجرای فونداسیون و کفراژبندی – آرماتور بندی - اندود خاک گچ - اندود گچ یا سفید کاری – اجرای کاشی کاری - و سرامیک کاری - شیب بندی پشت بام بود گزارش تهیه کردم. که در زیر توزیح داده ام
فونداسیون
بعد از رگلاژ کردن باید محدوده فونداسیون ها را مشخص کرد تا برای قالب بندی آماده شوند. قالب بندی فونداسیون ها به سه صورت انجام می گیرد :
1- قالب بندی آجری 2- قالب بندی چوبی 3- قالب بندی فلزی
که متداولترین آنها قالب بندی آجری میباشد.
قالب بندی و اجرای بتن مگر
کفراژبندی
بعد از این که قالب پی و شناژ ها بسته شد شروع به ریختن بتن مگر می کنند. ضخامت بتن مگر 10 – 5 سانتی متر و عیار آن 150 کیلوگرم بر متر مکعب می باشد. این بتن به این دلیل ریخته می شود تا وقتی بتن اصلی ریخته شود خاک خشک کف پی ها و شناژ ها آب موجود در بتن را جذب خود نکند. که این آب به جای اینکه صرف هیدراسیون شدن بتن شود جذب خاک گردد. و دلیل دیگر این که وقتی بتن را ویبره می کنند اگر میله ویبراتور به کف پی برخورد کرد خاک کف پی با بتن ترکیب نشود. چون این امر باعث می شود تا خاک بر روی سنگدانه بتن لایه تشکیل دهد و مانع رسیدن سیمان به سنگ دانه شود.
بعد از اين كه قالب پي و شناژ ها بسته شد شروع به ريختن بتن مگر مي كنند. ضخامت بتن مگر 10 – 5 سانتي متر و عيار آن 150 كيلوگرم بر متر مكعب مي باشد. اين بتن به اين دليل ريخته مي شود تا وقتي بتن اصلي ريخته شود خاك خشك كف پي ها و شناژ ها آب موجود در بتن را جذب خود نكند. كه اين آب به جاي اينكه صرف هيدراسيون شدن بتن شود جذب خاك گردد. و دليل ديگر اين كه وقتي بتن را ويبره مي كنند اگر ميله ويبراتور به كف پي برخورد كرد خاك كف پي با بتن تركيب نشود. چون اين امر باعث مي شود تا خاك بر روي سنگدانه بتن لايه تشكيل دهد و مانع رسيدن سيمان به سنگ دانه شود.
آرماتور بندي
بعد از مرحله كفراژ بندي مرحله آرماتور بندي آغاز مي شود. در اين مرحله نبايد با كف و ديواره قالب تماس داشته باشند و بايد حداقل 5 سانتيمتر فاصله داشته باشد تا بتن به خوبي دور ميلگرد ها را بپوشاند. براي فاصله دادن
آرماتور از كف پي از كاور COVER استفاده مي كنند و به فاصله هاي 1 تا 2 متر از همديگر قرار مي گيرند.
در آرماتور بندي براي كلاف كردن ميلگرد ها به يكديگر و نگه داشتن ميلگرد هاي طولي بالا از خاموت استفاده مي كنند
خاموت در بتن دو نقش دارد كه اولاً برش گير است و ثانياً نقش اجرايي دارد كه همان كلاف كردن ميلگرد ها مي باشد.
آرماتور بندي
اگر خواسته باشيم ستون ها بتني باشد بايد هنگامي كه آرماتور پي را مي بندند ميلگردهايي به صورت انتظار بالاتر از سطح بتن قرار دهند تا بتن وآرماتور پي با ستون كلاف شود كه وقتي ميلگردهاي ستون را مي بندند با اين ميلگرد هاي انتظار اورلب مي كنند. قسمت پايين اين ميلگرد هاي انتظار بايد به صورت Lشكل باشد تا با بتن پي در گير باشد.
اگر خواسته باشيم ستون فلزي اجرا كنيم بايد براي اتصال ستون به پي از بولت و بيس پليت استفاده كنيم. به اين صورت كه بولت ها را در داخل بتن پي قرار مي دهيم و سر آنها كه رزوه شده است بالاتر از سطح بتن قرار مي گيرد اين بولت از داخل سوراخ هاي موجود بر روي بيس پليت عبور مي كنند و آن ها را با استفاده از مهره هايي مي بندند. 1 الي 2 روز بعد از بتن ريزي به دليل اينكه بتن وقتي خود را مي گيرد كاهش حجم پيدا مي كند بيس پليت ها را باز كرده و در زير آن ها ملات گروت ( تشكيل شده از يك ماده شيميايي و سيمان ) مي ريزند و بيس پليترا بر روي آن قرار داده و پيچ آن را محكم مي كنند و همچنين با اين كار تمام بيس پليت ها را با هم تراز مي كنند. اين ملات ( گروت ) بر خلاف بتن پس از گيرش ازدياد حجم پيدا مي كند. گيرش اين ملات بسيار عالي مي باشد.
سوراخ وسط بيس پليت
بر روي بيس پليت سوراخي در وسط آن تعبيه شده است و آن به اين دليل است كه وقتي بيس پليت را بر روي ملات كروت مي گزارند هواي موجود در زير آن از آن سوراخ خارج شود.
ملات كروت ( يك نوع ماده اي كه با تركيب سيمان است ) خيلي سريع به مقاومت بالا مي رسد و بر خلاف سيمان پس از گيرش خاصيت انبساط دارد. بولت ها براي دو نيروي كششي و برشي مي باشد. به عنوان مثال در هنگام زلزله نيرويي كه بر بادبند وارد مي شود در پاي ستون ها نيروي كششي ايجاد مي كند كه بولت از آن جلوگيري مي كند و صفحه ستون را نگه مي دارد.
در قسمت بادبند ها به علت اينكه نيروي كششي بيشتري وارد مي شود از صفحه هاي شش بولته استفاده مي شود و ضخامت صفحه ستون آن هم بيشتر است تا از هر گونه برش جلو گيري كند.
پس در جاهاي كه ستون و بادبند است از 6 بولته و در ستون از 4 بولته استفاده مي شود.
صفحه 6 بولته
صفحه 4 بولته
اندود ديوار ( خاك گچ يا كاه گل )
براي هموار كردن سطح ديوار ابتا به وسيله شمشه و ملات خاك گچ بر روي ديوار كروم هايي شاقول شده درست مي كنند كه به اين كار در اصطلاح كروم بندي مي گويند . سپس، پس از گيرش خاك گچ شمشه را كنده و دو سر شمشه را بر روي دو كروم مي گذارند وبه سمت بالا شمشه را مي كشند تا در محل هايي كه خاك اضافه ريخته برداشته شود و در فضاهايي كه خالي تر است پر نمايد.
و با استفاده از شاقول سطح را شاقول مي كنند و شاقول بر روي كروم نه بچسبد و نه زياد فاصله داشته باشد و بتواند به راحتي بازي كند
زير شمشه را لقمه مي گزارند وجود اين لقمه در زير شمشه به اين دليل است كه در هنگام كندن شمشه به اين دليل است كه در هنگام كندن شمشه از ديوار راحتر كنده شود.
نكته: فاصه كروم ها از يكديگر نبايد خيلي زياد باشد كه نتوان شمشه را به سمت بالا حركت داد. حداكثر فاصله بايد يك متر باشد.
در قسمت هايي كه ستون است گچ به خوبي به فلز نمي چسبد و بعد از مدتي كنده مي شود. براي جلوگيري از اين مورد بايد بر روي ستون تور مرغي بكشيم و سپس روي آن را خاك گچ كنيم. ويا در بعضي جاها رابيتس استفاده مي كنند.
فلسفه وجود كاه در خاك گچ
باعث خوب به هم چسبيدن ملات خاك گچ ( كلاف شدن ) كه باعث جلوگيري از ترك خوردن خاك گچ مي شود. و همچنين براي روان كار كردن ماله يا شمشه بسيار مناسب است.
اندود گچ ( سفيد كاري )
1- گچ رومالي 2- گچ تيز 3- گچ كشته
1- گچ رومالي :
گچ رومالي بايد گچ لطيفي باشد و به همين خاطر آن را الك مي كنند و عيار گچ آن بايد به اندازه باشد كه نه خيلي كم باشد تا انبساط آن كم شود و در آن خلل و فرجي به وجود آيد و وقتي گچ گشته بر روي آن آب آن را به سرعت جذب مي كند و گچ كشته پس از خشك شدن به صورت پودر در مي آيد و هنگامي كه دست خود را بر روي آن مي كشيم دستمان سفيد مي شود. و نبايد عيار گچ زياد باشد.
2- گچ تيز :
عيار اين نوع گچ زياد است چون در جايي به كار مي رود كه خواسته باشند چيزي بچسبانند (مثل سنگ پيشاني پله و ... ) و گچ زود سفت شود و آن را نگه دارد.
3- گچ كشته :
عيار اين نوع گچ تقريباً كم است. براي درست كردن اين نوع گچ به اين صورت اقدام مي كنند كه ابتدا گچ را در داخل آب مي ريزند و آن را به هم مي زنند و سپس مي گزارند گچ به حال خود باشد. به محض اينكه گچ مي خواست خود را بگيرد دوباره آن را به هم مي زنند. اين كار را تا چند بار انجام مي دهند تا گچ كشته شود. ملات اين اين نوع گچ بسيار كند گير است و براي سيقلي كردن ديوار پس از گچ رومالي بر روي آن يك لايه بسيار نازك مي كشند.
گاهاً به گچ رومالي مقداري سيمان سفيد اضافه مي كنند. اين عمل باعث مي شود كه گچ خيلي صيقلي و شفاف شود كه ديگر نيازي به كشيدن گچ كشته نمي باشد.
وقتي پشتمان به ديوار گچي مي خورد به اين دليل است كه عيار عيار گچ رومالي كم بوده است.
كاشي كاري
كاشي كاري بيشتر در سرويس هاي بهداشتي و آشپزخانه كاربرد دارد.
براي كاشي كردن ديوار سرويس هاي بهداشتي و آشپزخانه اولين رج كاشي بايد از ترازي شروع شود كه در آن تراز كفشور قرار دارد يعني پايين ترين قسمت كف آشپزخانه.
كاشي كاري
بعد از اتمام كاشي كاري در زمين كاشي ها را بند كشي مي كنند. براي بند كشي كردن كاشي هاي رنگي مي توان به سيمان سفيد ماده اي به نام اخري كه در رنگ هاي مختلف مي باشد اضافه مي كنند تا به زيبايي كار بيفزايد.
كيفيت كاشي :
كاشي خوب كاشي اي است كه ابعاد آن كاملاً به يك اندازه باشد. و ضلع هاي كاشي بايد كاملاً گونيا باشد.
نحوه سراميك كاري :
براي سراميك كردن سرويس ها و آشپزخانه بايد حتماً مقداري شيب به سمت كفشور بدهند تا آب روي سراميك وارد كفشور شود. شيب مورد نياز آشپزخانه مي تواند در حدود 1 - 5/1 درصد باشد. چون آبريزي كمتري دارد. اما در سرويس هاي بهداشتي به دليل آبريزي زياد شيب آن در حدود 5/1 – 2 درصد مي باشد.
سراميك هايي كه در سرويس هاي بهداشتي استفاده مي شود باي كوچك باشد (مثلاً 15 × 15 ) به دليل اينكه چون فضا نسبتاً كوچك ميباشد در نتيجه با سراميك هاي بزرگ نمي توان شيب مناسب به آن داد. اما در آشپزخانه و فضا هاي ديگر ( مثل اتاق ها و ... ) به دليل بزرگ بودن فضا مي توان از سراميك هاي با سايز بزرگتر مثل ( 40 × 40 و 60 × 30 و ... ) استفاده نمود.
طرز چسباندن سراميك :
براي چسباندن سراميك ها ابتدا كف فضا را با ملات ماسه سيمان يك دست مي كنند و در آشپزخانه و سرويس هاي بهداشتي شيب لازم را به آن مي دهند سپس وقتي كه ملات ماسه سيمان خود را گرفت بر روي آن ملاتي از سيمان سفيد و پودر خاك سنگ به صورت دوغاب مي ريزند و آن را پخش مي كنند. سپس سراميك ها را يكي يكي مي گذارند.
در سراميك كاري زير سازي آن بيشترين زمان را نسبت به گذاشتن سرايك ها دارد و وقت بيشتري مي گيرد.
شيب بندي پشت بام :
براي شيب بندي ابتدا كروم هايي براي تعيين ميزان شيب درست مي كنند سپس بعد از اتمام كروم بندي بين كروم ها را از خرده آجر و پوكه معدني پر مي كنند و بر روي آن ملات ماسه سيمان مي ريزند و صاف مي كنند.
حداقل شيب لازم براي پشت بام 5/1 درصد مي باشد. كه معمولاً براي پشت بام شيب 2 درصد مي گيرند. به ان صورت كه فاصله يك نقطه از ناوداني 10 متر باشد بايد آن نقطه بين 15 تا 20 سانتي متر بالا بيايد.
براي امتحان كردن اين كه آيا شيب مناسب است، در پايان كار وقتي كه ملات خود را گرفت بر روي آن آب به مقدار زياد مي ريزند تا ببينند آيا آب به خوبي بر روي ان حركت ميكند يا خير.
جمع آوري آبهاي سطحي و سيلاب شهرستان نيشابور:
مقاطع تيپ و جزئيات اجرايي كانيو و كانال
متره و ريز متره يك متر از كانال هاي جمع آوري آبهاي سطحي نيشابور
واحد عمران شهرداري نيشابور و متره كانال هاي جمع آوري آبهاي سطحي نيشابور
مدت 14 روز ديگر از كار آموزي خود را در دفتر عمران شهرداري بودم كه در آنجا كه اكثر مهندسين تا ساعت 12 براي نظارت به بيرون از شهرداري مي رفتند و من و كار آموز ديگر به ارباب رجوع ها و تلفن ها جواب مي داديم و همچنين انجام كار هاي اداري كه مهندسين داشتند به ما مي دادند تا انجام دهيم. و همچنين در طي اين مدت متره و ريز متره يك متر از كانال هاي جمع آوري آبهاي سطحي نيشابور را كه آقاي مهندس صديقي به ما داده بود با كار آموز ديگر با هم انجام مي داديم. و همچنين متره مجتمع 20 واحدي شهرداري نيشابور كه آن را نتوانستيم تمام كنيم و به كار آموز هاي ديگر سپرديم. كه متره و ريز متره يك متر از كانال هاي جمع آوري آبهاي سطحي نيشابور را در زير پيوست كرده ام.
مشخصات عمومي طرح :
عنوان پروژه : احداث ديوار ساحلي كال روغن نباتي
محل اجرا : بلوار جمهوري – شهرستان نيشابور
عنوان دستگاه اجرايي : شهرداري شهرستان نيشابور
محل تامين اعتبار : درآمد جاري
دستگاه نظارت : دايره عمران شهرداري
پيمانكار : شركت پاياپ سازه توس (سهامي خاص)
هدف : سازماندهي و عبور آبهاي سطحي
نحوه اجرا : بازگشايي مسير كال واحداث ديوار ساحلي
مبلغ اوليه پيمان : 600 ميليون ريال
مبلغ 25 درصد افزايش : 750 ريال
مدت زمان پيمان : هشت ماه
تارخ ابلاغ پيمان : 26/01/86
تاريخ تحليل زمين : 30/01/86
ريز متره صورت وضعيت موقت شماره C42 كارگاه : شهرداري شهر : نيشابور | ريز متره صورت وضعيت موقت شماره C42 كارگاه : شهرداري شهر : نيشابور | ريز متره صورت وضعيت موقت شماره C42 كارگاه : شهرداري شهر : نيشابور | ريز متره صورت وضعيت موقت شماره C42 كارگاه : شهرداري شهر : نيشابور | ريز متره صورت وضعيت موقت شماره C42 كارگاه : شهرداري شهر : نيشابور | ريز متره صورت وضعيت موقت شماره C42 كارگاه : شهرداري شهر : نيشابور | ريز متره صورت وضعيت موقت شماره C42 كارگاه : شهرداري شهر : نيشابور | ريز متره صورت وضعيت موقت شماره C42 كارگاه : شهرداري شهر : نيشابور | ريز متره صورت وضعيت موقت شماره C42 كارگاه : شهرداري شهر : نيشابور | ريز متره صورت وضعيت موقت شماره C42 كارگاه : شهرداري شهر : نيشابور | ريز متره صورت وضعيت موقت شماره C42 كارگاه : شهرداري شهر : نيشابور | ريز متره صورت وضعيت موقت شماره C42 كارگاه : شهرداري شهر : نيشابور | ريز متره صورت وضعيت موقت شماره C42 كارگاه : شهرداري شهر : نيشابور | ريز متره صورت وضعيت موقت شماره C42 كارگاه : شهرداري شهر : نيشابور | ريز متره صورت وضعيت موقت شماره C42 كارگاه : شهرداري شهر : نيشابور | ريز متره صورت وضعيت موقت شماره C42 كارگاه : شهرداري شهر : نيشابور |
رديف | شرح و محل كار | طول | طول | عرض | عرض | عمق | عمق | عمق | ضخامت | ضخامت | وزن | وزن | تعداد | تعداد | مقدار كار |
1 | پي كني و كانال كني بوسيله ماشين مكانيكي | 1 | 1 | 2.6 | 2.6 | 1.05 | 1.05 | 1.05 | 3 | 3 | | | | | 2.73 |
2 | حمل مواد حاصل از پي كني تا 500 متر اول | | | | | | | | 3 | 3 | | | | | 2.73 |
3 | حمل مواد حاصل از پي كني تا 9.5 كيلومتر بعدي | | | | | | | | 3 | 3 | | | | | 2.73 |
4 | اجراي بند كشي جداول پيش ساخته | | | 0.02 | 0.02 | 1.8 | 1.8 | 1.8 | 2 | 2 | | | | | 0.108 |
5 | تهيه و اجراي قالب بندي | 1 | 1 | 2.6 | 2.6 | 0.9 | 0.9 | 0.9 | 2 | 2 | | | | | 0.9 |
6 | اجراي بتن مگر | 1 | 1 | | | 0.1 | 0.1 | 0.1 | 3 | 3 | | | | | 0.26 |
7 | تهيه و اجراي پشتبند و ماهيچه | | | | | | | | 3 | 3 | | | | | 0.28 |
8 | تهيه و اجراي بتن كف كانال با عيار 300 | 1 | 1 | 1.35 | 1.35 | 0.075 | 0.075 | 0.075 | 3 | 3 | | | | | 0.1013 |
9 | تهيه ونصب جداول پيش ساخته بتني | 1 | 1 | 0.2 | 0.2 | 1.8 | 1.8 | 1.8 | 3 | 3 | | | | | 0.36 |
10 | | | | | | | | | | | | | | | |
11 | | | | | | | | | | | | | | | |
12 | | | | | | | | | | | | | | | |
13 | | | | | | | | | | | | | | | |
14 | | | | | | | | | | | | | | | |
15 | | | | | | | | | | | | | | | |
ريز متره صورت وضعيت موقت شماره جدول كانيو كارگاه : شهرداري شهر : نيشابور | ريز متره صورت وضعيت موقت شماره جدول كانيو كارگاه : شهرداري شهر : نيشابور | ريز متره صورت وضعيت موقت شماره جدول كانيو كارگاه : شهرداري شهر : نيشابور | ريز متره صورت وضعيت موقت شماره جدول كانيو كارگاه : شهرداري شهر : نيشابور | ريز متره صورت وضعيت موقت شماره جدول كانيو كارگاه : شهرداري شهر : نيشابور | ريز متره صورت وضعيت موقت شماره جدول كانيو كارگاه : شهرداري شهر : نيشابور | ريز متره صورت وضعيت موقت شماره جدول كانيو كارگاه : شهرداري شهر : نيشابور | ريز متره صورت وضعيت موقت شماره جدول كانيو كارگاه : شهرداري شهر : نيشابور | ريز متره صورت وضعيت موقت شماره جدول كانيو كارگاه : شهرداري شهر : نيشابور | ريز متره صورت وضعيت موقت شماره جدول كانيو كارگاه : شهرداري شهر : نيشابور | ريز متره صورت وضعيت موقت شماره جدول كانيو كارگاه : شهرداري شهر : نيشابور | ريز متره صورت وضعيت موقت شماره جدول كانيو كارگاه : شهرداري شهر : نيشابور | ريز متره صورت وضعيت موقت شماره جدول كانيو كارگاه : شهرداري شهر : نيشابور | ريز متره صورت وضعيت موقت شماره جدول كانيو كارگاه : شهرداري شهر : نيشابور | ريز متره صورت وضعيت موقت شماره جدول كانيو كارگاه : شهرداري شهر : نيشابور | ريز متره صورت وضعيت موقت شماره جدول كانيو كارگاه : شهرداري شهر : نيشابور |
رديف | شرح و محل كار | شرح و محل كار | طول | طول | عرض | عرض | عمق | ضخامت | ضخامت | وزن | وزن | تعداد | تعداد | مقدار كار | مقدار كار |
1 | پي كني و كانال كني بوسيله ماشين مكانيكي | پي كني و كانال كني بوسيله ماشين مكانيكي | 1 | 1 | 0.75 | 0.75 | 0.45 | 3 | 3 | | | | | 0.338 | 0.338 |
2 | حمل مواد حاصل از پي كني تا 500 متر اول | حمل مواد حاصل از پي كني تا 500 متر اول | | | | | | 3 | 3 | | | | | 0.338 | 0.338 |
3 | حمل مواد حاصل از پي كني تا 9.5 كيلومتر بعدي | حمل مواد حاصل از پي كني تا 9.5 كيلومتر بعدي | | | | | | 3 | 3 | | | | | 0.338 | 0.338 |
4 | اجراي بند كشي جداول پيش ساخته | اجراي بند كشي جداول پيش ساخته | | | | | | 2 | 2 | | | | | 1.045 | 1.045 |
5 | تهيه و نصب وسايل قالب بندي | تهيه و نصب وسايل قالب بندي | 1 | 1 | | | 0.4 | 2 | 2 | | | | | 0.4 | 0.4 |
6 | اجراي بتن مگر (با عيار 150) | اجراي بتن مگر (با عيار 150) | 1 | 1 | 0.75 | 0.75 | 0.2 | 3 | 3 | | | | | 0.15 | 0.15 |
7 | تهيه ونصب جداول پيش ساخته بتني | تهيه ونصب جداول پيش ساخته بتني | 1 | 1 | 0.135 | 0.135 | 0.55 | 3 | 3 | | | | | 0.075 | 0.075 |
8 | | | | | | | | | | | | | | | |
9 | | | | | | | | | | | | | | | |
10 | | | | | | | | | | | | | | | |
11 | | | | | | | | | | | | | | | |
12 | | | | | | | | | | | | | | | |
13 | | | | | | | | | | | | | | | |
14 | | | | | | | | | | | | | | | |
15 | | | | | | | | | | | | | | | |
ريز متره صورت وضعيت موقت شماره C40 كارگاه : شهرداري شهر : نيشابور | ريز متره صورت وضعيت موقت شماره C40 كارگاه : شهرداري شهر : نيشابور | ريز متره صورت وضعيت موقت شماره C40 كارگاه : شهرداري شهر : نيشابور | ريز متره صورت وضعيت موقت شماره C40 كارگاه : شهرداري شهر : نيشابور | ريز متره صورت وضعيت موقت شماره C40 كارگاه : شهرداري شهر : نيشابور | ريز متره صورت وضعيت موقت شماره C40 كارگاه : شهرداري شهر : نيشابور | ريز متره صورت وضعيت موقت شماره C40 كارگاه : شهرداري شهر : نيشابور | ريز متره صورت وضعيت موقت شماره C40 كارگاه : شهرداري شهر : نيشابور | ريز متره صورت وضعيت موقت شماره C40 كارگاه : شهرداري شهر : نيشابور | ريز متره صورت وضعيت موقت شماره C40 كارگاه : شهرداري شهر : نيشابور | ريز متره صورت وضعيت موقت شماره C40 كارگاه : شهرداري شهر : نيشابور | ريز متره صورت وضعيت موقت شماره C40 كارگاه : شهرداري شهر : نيشابور | ريز متره صورت وضعيت موقت شماره C40 كارگاه : شهرداري شهر : نيشابور | ريز متره صورت وضعيت موقت شماره C40 كارگاه : شهرداري شهر : نيشابور | ريز متره صورت وضعيت موقت شماره C40 كارگاه : شهرداري شهر : نيشابور | ريز متره صورت وضعيت موقت شماره C40 كارگاه : شهرداري شهر : نيشابور |
رديف | شرح و محل كار | شرح و محل كار | طول | طول | عرض | عرض | عمق | ضخامت | ضخامت | وزن | وزن | تعداد | تعداد | مقدار كار | مقدار كار |
1 | پي كني و كانال كني بوسيله ماشين مكانيكي | پي كني و كانال كني بوسيله ماشين مكانيكي | 1 | 1 | 2.40 | 2.40 | 1.05 | 3 | 3 | | | | | 2.52 | 2.52 |
2 | حمل مواد حاصل از پي كني تا 500 متر اول | حمل مواد حاصل از پي كني تا 500 متر اول | | | | | | 3 | 3 | | | | | 2.52 | 2.52 |
3 | حمل مواد حاصل از پي كني تا 9.5 كيلومتر بعدي | حمل مواد حاصل از پي كني تا 9.5 كيلومتر بعدي | | | | | | 3 | 3 | | | | | 2.52 | 2.52 |
4 | اجراي بند كشي جداول پيش ساخته | اجراي بند كشي جداول پيش ساخته | | | 0.02 | 0.02 | 1.8 | 2 | 2 | | | | | 0.108 | 0.108 |
5 | تهيه و اجراي قالب بندي | تهيه و اجراي قالب بندي | 1 | 1 | | | 0.9 | 2 | 2 | | | | | 0.9 | 0.9 |
6 | اجراي بتن مگر | اجراي بتن مگر | 1 | 1 | 2.4 | 2.4 | 0.1 | 3 | 3 | | | | | 0.24 | 0.24 |
7 | اجراي پشتبند و ماهيچه | اجراي پشتبند و ماهيچه | | | | | | 3 | 3 | | | | | 0.28 | 0.28 |
8 | تهيه و اجراي بتن كف كانال با عيار 300 | تهيه و اجراي بتن كف كانال با عيار 300 | 1 | 1 | 1.15 | 1.15 | 0.075 | 3 | 3 | | | | | 0.09 | 0.09 |
9 | تهيه ونصب جداول پيش ساخته بتني | تهيه ونصب جداول پيش ساخته بتني | 1 | 1 | 0.02 | 0.02 | 1.8 | 3 | 3 | | | | | 0.36 | 0.36 |
10 | | | | | | | | | | | | | | | |
11 | | | | | | | | | | | | | | | |
12 | | | | | | | | | | | | | | | |
13 | | | | | | | | | | | | | | | |
14 | | | | | | | | | | | | | | | |
15 | | | | | | | | | | | | | | | |
ريز متره صورت وضعيت موقت شماره C41 كارگاه : شهرداري شهر : نيشابور | ريز متره صورت وضعيت موقت شماره C41 كارگاه : شهرداري شهر : نيشابور | ريز متره صورت وضعيت موقت شماره C41 كارگاه : شهرداري شهر : نيشابور | ريز متره صورت وضعيت موقت شماره C41 كارگاه : شهرداري شهر : نيشابور | ريز متره صورت وضعيت موقت شماره C41 كارگاه : شهرداري شهر : نيشابور | ريز متره صورت وضعيت موقت شماره C41 كارگاه : شهرداري شهر : نيشابور | ريز متره صورت وضعيت موقت شماره C41 كارگاه : شهرداري شهر : نيشابور | ريز متره صورت وضعيت موقت شماره C41 كارگاه : شهرداري شهر : نيشابور | ريز متره صورت وضعيت موقت شماره C41 كارگاه : شهرداري شهر : نيشابور | ريز متره صورت وضعيت موقت شماره C41 كارگاه : شهرداري شهر : نيشابور | ريز متره صورت وضعيت موقت شماره C41 كارگاه : شهرداري شهر : نيشابور | ريز متره صورت وضعيت موقت شماره C41 كارگاه : شهرداري شهر : نيشابور | ريز متره صورت وضعيت موقت شماره C41 كارگاه : شهرداري شهر : نيشابور | ريز متره صورت وضعيت موقت شماره C41 كارگاه : شهرداري شهر : نيشابور | ريز متره صورت وضعيت موقت شماره C41 كارگاه : شهرداري شهر : نيشابور | ريز متره صورت وضعيت موقت شماره C41 كارگاه : شهرداري شهر : نيشابور |
رديف | شرح و محل كار | شرح و محل كار | طول | طول | عرض | عرض | عمق | ضخامت | ضخامت | وزن | وزن | تعداد | تعداد | مقدار كار | مقدار كار |
1 | پي كني و كانال كني بوسيله ماشين مكانيكي | پي كني و كانال كني بوسيله ماشين مكانيكي | 1 | 1 | 25 | 25 | 1.05 | | | | | | | 2.63 | 2.63 |
2 | حمل مواد حاصل از پي كني تا 500 متر اول | حمل مواد حاصل از پي كني تا 500 متر اول | | | | | | | | | | | | 2.63 | 2.63 |
3 | حمل مواد حاصل از پي كني تا 9.5 كيلومتر بعدي | حمل مواد حاصل از پي كني تا 9.5 كيلومتر بعدي | | | | | | | | | | | | 2.63 | 2.63 |
4 | اجراي بند كشي جداول پيش ساخته | اجراي بند كشي جداول پيش ساخته | | | 0.02 | 0.02 | 1.8 | 2 | 2 | | | | | 0.108 | 0.108 |
5 | تهيه و اجراي قالب بندي | تهيه و اجراي قالب بندي | 1 | 1 | | | 0.9 | 2 | 2 | | | | | 0.9 | 0.9 |
6 | اجراي بتن مگر | اجراي بتن مگر | 1 | 1 | 2.5 | 2.5 | 0.1 | | | | | | | 0.25 | 0.25 |
7 | تهيه و اجراي پشتبند و ماهيچه | تهيه و اجراي پشتبند و ماهيچه | | | | | | | | | | | | 0.28 | 0.28 |
8 | تهيه و اجراي بتن كف كانال با عيار 300 | تهيه و اجراي بتن كف كانال با عيار 300 | 1 | 1 | 1.2 | 1.2 | 0.075 | | | | | | | 0.09 | 0.09 |
9 | تهيه ونصب جداول پيش ساخته بتني | تهيه ونصب جداول پيش ساخته بتني | 1 | 1 | 0.2 | 0.2 | 1.8 | | | | | | | 0.36 | 0.36 |
10 | | | | | | | | | | | | | | | |
11 | | | | | | | | | | | | | | | |
12 | | | | | | | | | | | | | | | |
13 | | | | | | | | | | | | | | | |
14 | | | | | | | | | | | | | | | |
15 | | | | | | | | | | | | | | | |
ريز متره صورت وضعيت موقت شماره C9 كارگاه : شهرداري شهر : نيشابور | ريز متره صورت وضعيت موقت شماره C9 كارگاه : شهرداري شهر : نيشابور | ريز متره صورت وضعيت موقت شماره C9 كارگاه : شهرداري شهر : نيشابور | ريز متره صورت وضعيت موقت شماره C9 كارگاه : شهرداري شهر : نيشابور | ريز متره صورت وضعيت موقت شماره C9 كارگاه : شهرداري شهر : نيشابور | ريز متره صورت وضعيت موقت شماره C9 كارگاه : شهرداري شهر : نيشابور | ريز متره صورت وضعيت موقت شماره C9 كارگاه : شهرداري شهر : نيشابور | ريز متره صورت وضعيت موقت شماره C9 كارگاه : شهرداري شهر : نيشابور | ريز متره صورت وضعيت موقت شماره C9 كارگاه : شهرداري شهر : نيشابور | ريز متره صورت وضعيت موقت شماره C9 كارگاه : شهرداري شهر : نيشابور | ريز متره صورت وضعيت موقت شماره C9 كارگاه : شهرداري شهر : نيشابور | ريز متره صورت وضعيت موقت شماره C9 كارگاه : شهرداري شهر : نيشابور | ريز متره صورت وضعيت موقت شماره C9 كارگاه : شهرداري شهر : نيشابور | ريز متره صورت وضعيت موقت شماره C9 كارگاه : شهرداري شهر : نيشابور | ريز متره صورت وضعيت موقت شماره C9 كارگاه : شهرداري شهر : نيشابور | ريز متره صورت وضعيت موقت شماره C9 كارگاه : شهرداري شهر : نيشابور |
رديف | شرح و محل كار | شرح و محل كار | طول | طول | عرض | عرض | عمق | ضخامت | ضخامت | وزن | وزن | تعداد | تعداد | مقدار كار | مقدار كار |
1 | پي كني و كانال كني بوسيله ماشين مكانيكي | پي كني و كانال كني بوسيله ماشين مكانيكي | 1 | 1 | 1.35 | 1.35 | 1.15 | | | | | | | 1.55 | 1.55 |
2 | حمل مواد حاصل از پي كني تا 500 متر اول | حمل مواد حاصل از پي كني تا 500 متر اول | | | | | | | | | | | | 1.55 | 1.55 |
3 | حمل مواد حاصل از پي كني تا 9.5 كيلومتر بعدي | حمل مواد حاصل از پي كني تا 9.5 كيلومتر بعدي | | | | | | | | | | | | 1.55 | 1.55 |
4 | اجراي بند كشي جداول پيش ساخته | اجراي بند كشي جداول پيش ساخته | 1 | 1 | 0.02 | 0.02 | 1.1 | 2 | 2 | | | | | 0.066 | 0.066 |
5 | تهيه و اجراي قالب بندي | تهيه و اجراي قالب بندي | 1 | 1 | | | 0.46 | 2 | 2 | | | | | 0.45 | 0.45 |
6 | اجراي بتن مگر | اجراي بتن مگر | 1 | 1 | 1.35 | 1.35 | 0.1 | | | | | | | 0.135 | 0.135 |
7 | تهيه و اجراي پشتبند و ماهيچه | تهيه و اجراي پشتبند و ماهيچه | | | | | | | | | | | | 0.075 | 0.075 |
8 | تهيه و اجراي بتن كف كانال با عيار 300 | تهيه و اجراي بتن كف كانال با عيار 300 | 1 | 1 | 0.5 | 0.5 | 0.075 | | | | | | | 0.0375 | 0.0375 |
9 | تهيه ونصب جداول پيش ساخته بتني | تهيه ونصب جداول پيش ساخته بتني | 1 | 1 | 0.3 | 0.3 | 0.55 | | | | | | | 0.165 | 0.165 |
10 | | | | | | | | | | | | | | | |
11 | | | | | | | | | | | | | | | |
12 | | | | | | | | | | | | | | | |
13 | | | | | | | | | | | | | | | |
14 | | | | | | | | | | | | | | | |
15 | | | | | | | | | | | | | | | |
ريز متره صورت وضعيت موقت شماره C44 كارگاه : شهرداري شهر : نيشابور | ريز متره صورت وضعيت موقت شماره C44 كارگاه : شهرداري شهر : نيشابور | ريز متره صورت وضعيت موقت شماره C44 كارگاه : شهرداري شهر : نيشابور | ريز متره صورت وضعيت موقت شماره C44 كارگاه : شهرداري شهر : نيشابور | ريز متره صورت وضعيت موقت شماره C44 كارگاه : شهرداري شهر : نيشابور | ريز متره صورت وضعيت موقت شماره C44 كارگاه : شهرداري شهر : نيشابور | ريز متره صورت وضعيت موقت شماره C44 كارگاه : شهرداري شهر : نيشابور | ريز متره صورت وضعيت موقت شماره C44 كارگاه : شهرداري شهر : نيشابور | ريز متره صورت وضعيت موقت شماره C44 كارگاه : شهرداري شهر : نيشابور | ريز متره صورت وضعيت موقت شماره C44 كارگاه : شهرداري شهر : نيشابور | ريز متره صورت وضعيت موقت شماره C44 كارگاه : شهرداري شهر : نيشابور | ريز متره صورت وضعيت موقت شماره C44 كارگاه : شهرداري شهر : نيشابور | ريز متره صورت وضعيت موقت شماره C44 كارگاه : شهرداري شهر : نيشابور | ريز متره صورت وضعيت موقت شماره C44 كارگاه : شهرداري شهر : نيشابور | ريز متره صورت وضعيت موقت شماره C44 كارگاه : شهرداري شهر : نيشابور | ريز متره صورت وضعيت موقت شماره C44 كارگاه : شهرداري شهر : نيشابور |
رديف | شرح و محل كار | شرح و محل كار | طول | طول | عرض | عرض | عمق | ضخامت | ضخامت | وزن | وزن | تعداد | تعداد | مقدار كار | مقدار كار |
1 | پي كني و كانال كني بوسيله ماشين مكانيكي | پي كني و كانال كني بوسيله ماشين مكانيكي | 1 | 1 | 3 | 3 | 1.05 | | | | | | | 3.15 | 3.15 |
2 | حمل مواد حاصل از پي كني تا 500 متر اول | حمل مواد حاصل از پي كني تا 500 متر اول | | | | | | | | | | | | 3.15 | 3.15 |
3 | حمل مواد حاصل از پي كني تا 9.5 كيلومتر بعدي | حمل مواد حاصل از پي كني تا 9.5 كيلومتر بعدي | | | | | | | | | | | | 3.15 | 3.15 |
4 | اجراي بند كشي جداول پيش ساخته | اجراي بند كشي جداول پيش ساخته | | | 0.02 | 0.02 | 1.5 | 2 | 2 | | | | | 0.09 | 0.09 |
5 | تهيه و اجراي قالب بندي | تهيه و اجراي قالب بندي | 1 | 1 | | | 0.9 | 2 | 2 | | | | | 0.9 | 0.9 |
6 | اجراي بتن مگر | اجراي بتن مگر | 1 | 1 | 3 | 3 | 0.1 | | | | | | | 0.3 | 0.3 |
7 | تهيه و اجراي پشتبند و ماهيچه | تهيه و اجراي پشتبند و ماهيچه | | | | | | | | | | | | 0.2 | 0.2 |
8 | تهيه و اجراي بتن كف كانال با عيار 300 | تهيه و اجراي بتن كف كانال با عيار 300 | 1 | 1 | 1.75 | 1.75 | 0.075 | | | | | | | 0.13 | 0.13 |
9 | تهيه ونصب جداول پيش ساخته بتني | تهيه ونصب جداول پيش ساخته بتني | 1 | 1 | 0.2 | 0.2 | 1.8 | | | | | | | 0.36 | 0.36 |
10 | | | | | | | | | | | | | | | |
11 | | | | | | | | | | | | | | | |
12 | | | | | | | | | | | | | | | |
13 | | | | | | | | | | | | | | | |
14 | | | | | | | | | | | | | | | |
15 | | | | | | | | | | | | | | | |
ريز متره صورت وضعيت موقت شماره C28 كارگاه : شهرداري شهر : نيشابور | ريز متره صورت وضعيت موقت شماره C28 كارگاه : شهرداري شهر : نيشابور | ريز متره صورت وضعيت موقت شماره C28 كارگاه : شهرداري شهر : نيشابور | ريز متره صورت وضعيت موقت شماره C28 كارگاه : شهرداري شهر : نيشابور | ريز متره صورت وضعيت موقت شماره C28 كارگاه : شهرداري شهر : نيشابور | ريز متره صورت وضعيت موقت شماره C28 كارگاه : شهرداري شهر : نيشابور | ريز متره صورت وضعيت موقت شماره C28 كارگاه : شهرداري شهر : نيشابور | ريز متره صورت وضعيت موقت شماره C28 كارگاه : شهرداري شهر : نيشابور | ريز متره صورت وضعيت موقت شماره C28 كارگاه : شهرداري شهر : نيشابور | ريز متره صورت وضعيت موقت شماره C28 كارگاه : شهرداري شهر : نيشابور | ريز متره صورت وضعيت موقت شماره C28 كارگاه : شهرداري شهر : نيشابور | ريز متره صورت وضعيت موقت شماره C28 كارگاه : شهرداري شهر : نيشابور | ريز متره صورت وضعيت موقت شماره C28 كارگاه : شهرداري شهر : نيشابور | ريز متره صورت وضعيت موقت شماره C28 كارگاه : شهرداري شهر : نيشابور | ريز متره صورت وضعيت موقت شماره C28 كارگاه : شهرداري شهر : نيشابور | ريز متره صورت وضعيت موقت شماره C28 كارگاه : شهرداري شهر : نيشابور |
رديف | شرح و محل كار | شرح و محل كار | طول | طول | عرض | عرض | عمق | ضخامت | ضخامت | وزن | وزن | تعداد | تعداد | مقدار كار | مقدار كار |
1 | پي كني و كانال كني بوسيله ماشين مكانيكي | پي كني و كانال كني بوسيله ماشين مكانيكي | 1 | 1 | 1.85 | 1.85 | 0.95 | | | | | | | 1.76 | 1.76 |
2 | حمل مواد حاصل از پي كني تا 500 متر اول | حمل مواد حاصل از پي كني تا 500 متر اول | | | | | | | | | | | | 1.76 | 1.76 |
3 | حمل مواد حاصل از پي كني تا 9.5 كيلومتر بعدي | حمل مواد حاصل از پي كني تا 9.5 كيلومتر بعدي | | | | | | | | | | | | 1.76 | 1.76 |
4 | اجراي بند كشي جداول پيش ساخته | اجراي بند كشي جداول پيش ساخته | | | 0.02 | 0.02 | 1.6 | 2 | 2 | | | | | 0.096 | 0.096 |
5 | تهيه و اجراي قالب بندي | تهيه و اجراي قالب بندي | 1 | 1 | | | 0.65 | 2 | 2 | | | | | 0.65 | 0.65 |
6 | اجراي بتن مگر | اجراي بتن مگر | 1 | 1 | 1.85 | 1.85 | 0.1 | | | | | | | 0.185 | 0.185 |
7 | تهيه و اجراي پشتبند و ماهيچه | تهيه و اجراي پشتبند و ماهيچه | | | | | | | | | | | | 0.198 | 0.198 |
8 | تهيه و اجراي بتن كف كانال با عيار 300 | تهيه و اجراي بتن كف كانال با عيار 300 | 1 | 1 | 0.7 | 0.7 | 0.035 | | | | | | | 0.0245 | 0.0245 |
9 | تهيه ونصب جداول پيش ساخته بتني | تهيه ونصب جداول پيش ساخته بتني | 1 | 1 | 0.4 | 0.4 | 0.8 | | | | | | | 0.32 | 0.32 |
10 | | | | | | | | | | | | | | | |
11 | | | | | | | | | | | | | | | |
12 | | | | | | | | | | | | | | | |
13 | | | | | | | | | | | | | | | |
14 | | | | | | | | | | | | | | | |
15 | | | | | | | | | | | | | | | |
ريز متره صورت وضعيت موقت شماره C43 كارگاه : شهرداري شهر : نيشابور | ريز متره صورت وضعيت موقت شماره C43 كارگاه : شهرداري شهر : نيشابور | ريز متره صورت وضعيت موقت شماره C43 كارگاه : شهرداري شهر : نيشابور | ريز متره صورت وضعيت موقت شماره C43 كارگاه : شهرداري شهر : نيشابور | ريز متره صورت وضعيت موقت شماره C43 كارگاه : شهرداري شهر : نيشابور | ريز متره صورت وضعيت موقت شماره C43 كارگاه : شهرداري شهر : نيشابور | ريز متره صورت وضعيت موقت شماره C43 كارگاه : شهرداري شهر : نيشابور | ريز متره صورت وضعيت موقت شماره C43 كارگاه : شهرداري شهر : نيشابور | ريز متره صورت وضعيت موقت شماره C43 كارگاه : شهرداري شهر : نيشابور | ريز متره صورت وضعيت موقت شماره C43 كارگاه : شهرداري شهر : نيشابور | ريز متره صورت وضعيت موقت شماره C43 كارگاه : شهرداري شهر : نيشابور | ريز متره صورت وضعيت موقت شماره C43 كارگاه : شهرداري شهر : نيشابور | ريز متره صورت وضعيت موقت شماره C43 كارگاه : شهرداري شهر : نيشابور | ريز متره صورت وضعيت موقت شماره C43 كارگاه : شهرداري شهر : نيشابور | ريز متره صورت وضعيت موقت شماره C43 كارگاه : شهرداري شهر : نيشابور | ريز متره صورت وضعيت موقت شماره C43 كارگاه : شهرداري شهر : نيشابور |
رديف | شرح و محل كار | شرح و محل كار | طول | طول | عرض | عرض | عمق | ضخامت | ضخامت | وزن | وزن | تعداد | تعداد | مقدار كار | مقدار كار |
1 | پي كني و كانال كني بوسيله ماشين مكانيكي | پي كني و كانال كني بوسيله ماشين مكانيكي | 1 | 1 | 2.1 | 2.1 | 1.4 | | | | | | | 2.94 | 2.94 |
2 | حمل مواد حاصل از پي كني تا 500 متر اول | حمل مواد حاصل از پي كني تا 500 متر اول | | | | | | | | | | | | 2.94 | 2.94 |
3 | حمل مواد حاصل از پي كني تا 9.5 كيلومتر بعدي | حمل مواد حاصل از پي كني تا 9.5 كيلومتر بعدي | | | | | | | | | | | | 2.94 | 2.94 |
4 | اجراي بند كشي جداول پيش ساخته | اجراي بند كشي جداول پيش ساخته | | | | | | 2 | 2 | | | | | 4.74 | 4.74 |
5 | اضافه بها براي انحناء قالب بندي | اضافه بها براي انحناء قالب بندي | | | | | | 2 | 2 | | | | | 0.14 | 0.14 |
6 | ميلگرد گذاري از نوع AΠ | ميلگرد گذاري از نوع AΠ | | | | | | | | | | | | kg58.5 | kg58.5 |
7 | اجراي بتن مگر (با عيار 150) | اجراي بتن مگر (با عيار 150) | | | | | | | | | | | | 0.21 | 0.21 |
8 | بتن درجا با عيار 350 | بتن درجا با عيار 350 | | | | | | | | | | | | 0.615 | 0.615 |
9 | اضافه بها در صورت استفاده در بتن مسلح | اضافه بها در صورت استفاده در بتن مسلح | | | | | | | | | | | | 0.615 | 0.615 |
10 | اجراي شفته ريزي | اجراي شفته ريزي | | | | | | | | | | | | 0.42 | 0.42 |
11 | | | | | | | | | | | | | | | |
12 | | | | | | | | | | | | | | | |
13 | | | | | | | | | | | | | | | |
14 | | | | | | | | | | | | | | | |
15 | | | | | | | | | | | | | | | |
ريز متره صورت وضعيت موقت شماره G39 كارگاه : شهرداري شهر : نيشابور | ريز متره صورت وضعيت موقت شماره G39 كارگاه : شهرداري شهر : نيشابور | ريز متره صورت وضعيت موقت شماره G39 كارگاه : شهرداري شهر : نيشابور | ريز متره صورت وضعيت موقت شماره G39 كارگاه : شهرداري شهر : نيشابور | ريز متره صورت وضعيت موقت شماره G39 كارگاه : شهرداري شهر : نيشابور | ريز متره صورت وضعيت موقت شماره G39 كارگاه : شهرداري شهر : نيشابور | ريز متره صورت وضعيت موقت شماره G39 كارگاه : شهرداري شهر : نيشابور | ريز متره صورت وضعيت موقت شماره G39 كارگاه : شهرداري شهر : نيشابور | ريز متره صورت وضعيت موقت شماره G39 كارگاه : شهرداري شهر : نيشابور | ريز متره صورت وضعيت موقت شماره G39 كارگاه : شهرداري شهر : نيشابور | ريز متره صورت وضعيت موقت شماره G39 كارگاه : شهرداري شهر : نيشابور | ريز متره صورت وضعيت موقت شماره G39 كارگاه : شهرداري شهر : نيشابور | ريز متره صورت وضعيت موقت شماره G39 كارگاه : شهرداري شهر : نيشابور | ريز متره صورت وضعيت موقت شماره G39 كارگاه : شهرداري شهر : نيشابور | ريز متره صورت وضعيت موقت شماره G39 كارگاه : شهرداري شهر : نيشابور | ريز متره صورت وضعيت موقت شماره G39 كارگاه : شهرداري شهر : نيشابور |
رديف | شرح و محل كار | شرح و محل كار | طول | طول | عرض | عرض | عمق | ضخامت | ضخامت | وزن | وزن | تعداد | تعداد | مقدار كار | مقدار كار |
1 | پي كني و كانال كني بوسيله ماشين مكانيكي | پي كني و كانال كني بوسيله ماشين مكانيكي | m1 | m1 | 2 | 2 | 1.3 | | | | | | | 2.6 | 2.6 |
2 | حمل مواد حاصل از پي كني تا 500 متر اول | حمل مواد حاصل از پي كني تا 500 متر اول | | | | | | | | | | | | 2.6 | 2.6 |
3 | حمل مواد حاصل از پي كني تا 9.5 كيلومتر بعدي | حمل مواد حاصل از پي كني تا 9.5 كيلومتر بعدي | | | | | | | | | | | | 2.6 | 2.6 |
4 | اجراي بند كشي جداول پيش ساخته | اجراي بند كشي جداول پيش ساخته | m 1 | m 1 | | | 0.95 | 2 | 2 | | | 4 | 4 | 3.80 | 3.80 |
5 | اضافه بها براي انحناء قالب بندي | اضافه بها براي انحناء قالب بندي | | | | | | 2 | 2 | | | | | 0.14 | 0.14 |
6 | ميلگرد گذاري از نوع AΠ | ميلگرد گذاري از نوع AΠ | | | | | | | | 105 Kg | 105 Kg | | | Kg 105 | Kg 105 |
7 | اجراي بتن مگر (با عيار 150) | اجراي بتن مگر (با عيار 150) | m 1 | m 1 | m2 | m2 | 0.1 | | | | | | | 0.2 | 0.2 |
8 | بتن درجا با عيار 350 | بتن درجا با عيار 350 | | | | | | | | | | | | 0.53 | 0.53 |
9 | اضافه بها در صورت استفاده در بتن مسلح | اضافه بها در صورت استفاده در بتن مسلح | | | | | | | | | | | | 0.53 | 0.53 |
10 | اجراي شفته ريزي | اجراي شفته ريزي | | | | | | | | | | | | 0.39 | 0.39 |
11 | | | | | | | | | | | | | | | |
12 | | | | | | | | | | | | | | | |
13 | | | | | | | | | | | | | | | |
14 | | | | | | | | | | | | | | | |
15 | | | | | | | | | | | | | | | |