تاریخچه:
بیمارستان شهید محمد علی رجایی با اهدای زمین وبنا توسط مرحوم یدالله دهستانی وبا مالکیت دولتی از سال 1345درحصارک کرج به صورت درمانگاه شروع به کارنموده است. از سال 1361 با دایرنمودن بخش داخلی و اورژانس با تعداد 100 تخت به فعالیت خود ادامه داده است ، زیر بنای بیمارستان در ابتدا ،1374 متر مربع بوده ، که با گسترش فضای فیزیکیدر سالهای 66 و 77 هم اکنون مساحت کل زمین بیمارستان 7750 متر مربع و زیر بنای 6000 متر مربع میباشد.
درحال حاضر با ایجاد تمهیداتی پروژه های سی تی اسکن ،گاما اسکن ( پزشکی هستهای ) جراحی قلب بازوآنژیوگرافی وفیزیوتراپیدرحال راه اندازی می باشدکه با مساعدت افراد خیردرقالب شرکتهای خاور میانه و… صورت خواهد گرفت .
بخش ها:
بیمارستان شهید رجایی با 192 تخت مصوب و 133 تخت فعال دارای بخش های داخلی زنان و مردان (داخلی عفونی و داخلی مغز و اعصاب ) ، بخش های ویژه ( سی تی یووپست سی سی یو و آی سی یو ) بخش دیالیز و بخش فوریت های پزشکی بوده و آماده ی ارائه ی خدمات به مراجعین محترم می باشد .
بخش های داخلی :
بخش های داخلی زنان و مردان با داشتن 62 تخت فعال دردوبخش مجزا با بهکارگیری متخصصین سرشناس وخوشنام درگرایش های داخلی ، عفونی، داخلی مغزواعصاب ، رادیولوژی ، گوارش ، نفرولوژی، وپرستاران ماهرو ورزیده باداشتن امکانات وتجهیزات پزشکی وغیرپزشکی به مراجعین سرویس دهی نموده وبه منظور بهبودکیفی وضعیت ساختمانی وتجهیزاتی به صورتروزانه ، ماهیانه و سالیانه تحت نظارت وبازرسی سوپروایزران بیمارستان بوده است وطبق برنامه ریزی واجرای مناسب صورت می گیرد .
بخش های سی سی یوو پست سی سی یو :
بیمارستان شهید رجایی با داشتندو بخش سی سی یو و دو بخش پست سی سی یو واتاق پیسینگ بهعنوان بزرگترین بلوک غرب استان تهران پذیرای بیماران عزیز بوده و با به کارگیری پزشکان وپرستاران دلسوزوآخرین دستاورهای تجهیزات پزشکیدرراستای ارائه ی خدمات مربوط فعالیت می کند .
بخش آی سی یو:
بیمارستان شهید رجایی در سطح شهرستان کرج به عنوان تنها مرکز درمانی دارای بخش آی سی یو داخلی می باشد.
بخش دیالیز :
این بخش با به کارگیری پزشک فوق تخصص نفرولوژی و پرستاران آموزش دیده در قالب چهار شیفت کاری درتمام ایام هفته نسبت به ارائه ی سرویس به بیماران دیالیزی اقدام می نمایند.
بخش فوریت های پزشکی :
بخش فوریتهای پزشکی با داشتن 18 تخت فعال درقالب اتاق های احیاء قلبی، ریوی، تحت نظر، نوار قلب ،تزریقات وداروخانه ی اورژانس به صورت شبانهروزی فعال بوده و با بهکارگیری پزشکان عمومی به ارائهی خدمات درمانی به بیماران مبادرت می ورزد .
کلینیک های تخصصی:
کلینیک تخصصی بیمارستان شهید رجایی طبق برنامهی تنظیم شده درتمام ایام هفته به جزایام تعطیل جهت انجام خدمت به عموم مردم آماده بوده وشامل تخصصهای زیر میباشد :
داخلی :
داخلی مغزواعصاب
اعصاب و روان
قلب وعروق
عفونی
پوست
نفرولوژی( فوق تخصص)
قلب اطفال ( فوق تخصص )
گوارش ( فوق تخصص )
کلینیک تغذیه
سایر خدمات قابل ارائه درکلینیک تخصصی شامل موارد زیرمی باشد:
آندوسکوپی
کولونو سکوپی
اسپیرومتری
تست ورزش
اکووکاردیوگرافی
الکتروآنسفالوگرافی ( نوار مغز )
الکتروکاردیوگرافی ( نوار قلب )
سونوگرافی
رادیولوژی
آزمایشگاه
فیزیوتراپی
شرکت ها و سازمانهای طرف قرارداد با بیمارستان :
بیمه درمانی پایه
بیمه های مکمل
سایر
بانک ها
تامین اجتماعی
خدمات درمانی
کارمندان، سایر اقشار ، روستایی ، شهری
نیروهای مسلح
کمیته امداد
دانا
آتیه سازان
ایران
دی
سینا
شرکت نفت
تیپ دوم عاشورا
ملت
صادرات
تجارت
نیروی انسانی :
بیمارستان شهید رجاییکرج دارایتعداد 400 نفر پرسنل دربخش های مختلف بیمارستان می باشد.
کارکنان به 3 دسته تقسیم می شوند شامل :
1 - کارکنان رسمی
2 -کارکنان طرحی
3 -کارکنان پیمانی
از این سهگروه حدود 110نفرکارکنان رسمی ، 190 نفر به صورت پیمانی وبقیه یعنی تعداد100 نفرکارکنان طرحی می باشند.
تعداد کارمندان رسمی به صورتثابت میباشد ، اما تعدادکارمندان طرحی ممکن است متغیر باشد چراکه ممکن است طرح هریک ازپزشکان وپرستاران به اتمام رسیده ودیگردراین مکان مشغول به فعالیت نباشند.
چارت سازمانی :
رئیس بیمارستان
مترون ( مدیر پرستاری )
رئیس امور اداری
رئیس امور مالی
هزینه
تدارکات
سوپر وایزر
مسئول بخش
کار گزینی
دفتر داری
حسابداری
دبیر خانه
پرستار
اموال
بایگانی
بهیار
ترخیص
خدمات
کمک بهیار
اسناد پزشکی
شرح وظایف امورمالی:
هزینه:
دربیمارستان رجایی ودراماکندولتی ابتدا هزینه از محل درآمد های اختصاصی می باشد و سپس با اسناد و مدارک دراختیار داشته ، تمام هزینه های مرتبط را شناساییکرده وازدانشگاه علوم پزشکی تهراندرخواست وجه میکنند. البته قابل ذکر استکه دانشگاه مبلغیرا به عنوان بودجهدراختیار بیمارستان قرارمیدهد .یا اینکه هزینهای انجام می شود ودر قبال آن بدهی برای موسسه ایجاد می شود برای پرداخت این بدهی ازدانشگاه درخواست وجه می کنند .
دفترداری:
بعد از اینکه تمام اسناد هزینه تامین اعتبار شد ومورد رسیدگی قرارگرفت و به تایید ریاست حسابداری وریاست بیمارستان رسید وظیفه دفترداری این است که :
تمام هزینه های رخ داده شده را دردفاتر معین ، روزنامه و کل وارد نماید.
حسابداری:
وظایف حسابداری شامل موارد زیر می باشد:
< >محاسبه طرح کارانه ی پزشکانحقوق وکارکنان رسمی ، طرحی و پیمانی ثبت هزینه دراسناد هزینهمحاسبه ی درآمد اختصاصی بیمارستانترازعملیات مالی دراواخر هر ماه
< >تامین اعتباراسناد هزینه ارائه لیست بیمه به اداره ی تامین اجتماعی
اموال:
مسئولیت ثبت و نگهداری اموال واثاثه وتجهیزات دربیمارستان رادارد این اموال وتجهیزات طبق شماره سریال خود دردفاتر ثبت می شود . ( جز سرمایه ی بیمارستان به حساب می آید که در دفاتر با نام تملک سرمایه ای ثبت می شود.)
ترخیص:
در این قسمت پرونده های مربوط به بیماران تکمیل میگردد وترخیص بیماران دراین بخش صورت می گیرد . رابطه ای که با بخش حسابداری دارد این است که پرونده های بیماران را به طورکامل تکمیل کرده ودراختیار حسابداری قراردهد اطلاعاتی از قبیل:
< >نوع بیماریتعداد روزهای بستری شدهخدمات انجام شده برای بیمارمشاوره ی بیمارمبلغ کل خدمات ارائه شده
ترخیص به دین ترتیب می باشد:که بعد از ارسال پرونده ازبخش بستری شده ی بیمار، مبلغ قابل پرداخت برای بیماردر پرونده قید می شود ویک نسخه ازآن را به بیماران برای تصفیه حساب می
دهندکه بایستی وجه را به صندوق واریز کنند و قبض آن را برای ضمیمه کردن پرونده به مسئول ترخیص تحویل دهند و بعد ازآن بیمارترخیص می شود.
اسناد پزشکی:
در این قسمت کلیه پرونده های بیماران ، فوتی ها وکلیه اطلاعات مربوط به آنان بایگانی می شود.
شرح وظایف امور اداری:
تدارکات:
وظایف تدارکات خرید دارو ،تجهیزات پزشکی ،لوازم جانبیکامپیوترو...
کارگزینی:
در این مرحله شرایط استخدام کارمند قید شده و میزان صلاحیت برای انجام کار بررسی می شود.
دبیرخانه:
کارکنان موجود دردبیرخانه موظفندکلیه نامه های وارده وارسالی را تایپ وشمارهکرده وبه قسمت های مربوطه توزیع کنند .
دراین قسمت دفاتری مربوطبه ثبت نامه ها ، مرخصی وماموریتکارمندان ثبت می شودکهآن را به بایگانی ارسال میدارند.
بایگانی :
در این قسمت پرونده های پرسنلی تنظیم و نگهداری می شود پرونده های پرسنل شامل موارد زیر می باشد :
< >میزان تحصیلاتوضعیت تاهلتعداد فرزندان
< > افزایش سنوات خدمتبرگه های ماموریت برگه های مرخصیخدمات:
کار این بخش خدمات به سایر بخش ها می باشد به طورمثال : اگراحتیاج به تعمیر برق داشته باشد وظیفه خدمات استکه عیبآن رابرطرف کند.
بخش اول: اصول حسابداری
بیمارستان شهیدرجایی یکیاز مراکز خدمات درمانی استکه زیرنظردانشگاه علوم پزشکیوشبکه بهداشتودرمانکرج فعالیت میکند ،که بخشی ازهزینه هایآن ازطریق درآمدهای اختصاصی و بخشدیگری ازطریق بودجه مصوب دولت تامین می شود تحقق یافتن هزینه ها درارگان هایدولتی مشروط به مراحلی می باشد از قبیل:
تشخیص:
در مرحله اول ،که تحت نظرریاست بیمارستان می باشد ارگاندولتی باید تشخیص دهدآیا این هزینه لازم و ضروری است یا خیر.
تامین اعتبار :
درمرحله اول اگر هزینه ای لازم وضروری تشخیص داده شد ازمحل اعتبارمصوبه تمام یا قسمتی را تخصیص می دهند.
تعهد:
مرحله به بار آمدن هزینه( منظور زمانی استکه هزینه انجام می شود )
تسجیل:
در این مرحله با توجه به اسناد و مدارک تعیین می شود مقدار بدهی به چه میزان است .
( بدهی ایکه بابت انجام هزینه ارگان دولتی متحمل شده.)
صدور حواله :
اجازه برای پرداخت بدهی .
در خواست :
وجه مورد نظر برای دادن بدهی ازخزانه درخواست می شود.
اعمال نظارت مالی:
در این مرحله نماینده خزانه بررسی می کندکه آیا هزینه ی انجام شده برابر با اعتبارمصوبه برای آن هزینه است یا خیر .
تنظیم اسناد حسابداری:
قبل ازاینکه هزینهای بهثبت برسد تدارکات یا همان مسئول خرید موظف است برگدرخواست خرید رابه تایید ریاست بیمارستان برساند. بعد ازاینکه ریاست بیمارستان تاییدکردکه این هزینه لازم وضروری است اینک باید تدارکات اقدام به خرید کند ، فاکتورهای خرید باید ضمیمه برگ درخواست باشد .اولین سند هزینه را مسئول تدارکات میزند(صفحه ی 24 نمونه ی سند هزینه) و دراختیار مسئول رسیدگی قرارمی دهد بعد از اینکه مسئول رسیدگی تمام مدارک خرید را رویتکرد وهیچ اشکالی درآن نبود به حسابدار برای تنظیم سند هزینه تحویلمی دهد . قابل توضیح می باشدکه اگر مدارک خرید دارای اشکالی باشد مثلا : تاریخ فاکتورخطخوردگی داشته باشد یا اعتباری برای هزینه نشده باشد مدارک را برگشت می دهد بعد از اینکه تمام عیوب برطرف شد نزد حسابدار رفته تا سند هزینه صادر شود.
سند هزینهدارایدونسخ می باشدکه اولی برایدانشگاه براینظارت برحسن اجرایکارارسال می شود ودومیدرخود بیمارستان مانده ورویآن روکش سند را زده وبایگانی میشود.
بیمارستان شهید رجایی تاریخ:............
حصارک کرج سند هزینه شماره...............
امور مالی بیمارستان لطفا به پرداخت مبالغ ذیل با توجه
به شرح سند و مدارک پیوست در وجه آقای / شرکت پرداخت نمایید
این نوع سند هزینه زمانی نوشته می شودکه فاکتورخریدرسیده باشد.
( بدون هیچ عیب ونقصی )
توضیحات سند هزینه: ( دومین سند )
تاریخ : تاریخیکه سند نوشته می شود باید قید شود.
اسم گیرنده ی وجه: نام موسسه یا فروشگاه یا مکانیکه هزینه بابتآن صرف می شود.
کد هزینه: هر هزینهای دردفاترحسابداری دارایکد مخصوصبه خود میباشد . مثلا کد 10101 مربوط به پرداخت حقوق بهکارکنان رسمی می باشد .
شرح سند: در این قسمت توضیح کاملی ست ازهزینهی انجام شده .مثلا اگر بیمارستان هزینه ی ایاب وذهاب پرداختکرده باشد درشرح سند اینگونه می نویسد :
پرداختی بابت هزینه ی ایاب و ذهاب کارکنان جهت بیمارستان شهید رجایی کرج در
شهریور 1385 طبق مدارک پیوست.
دفتر معین : یکی ازدفاترحسابداری دفترمعین می باشدکه شماره های مخصوصی برای هر هزینه دارد که در سند هزینه درقسمت دفتر معین شماره معینآن هزینه ذکرمی شود.
اصل مبلغ: یعنیآن مبلغیکه برای حساب مربوط هزینه شده.
کسور : برخی ازحسابها کسوراتدارند مثل بیمه ومالیات مثال:
بیمارستان رجایی با موسسه توریستی وحدت قرارداد دارد که 5% مبلغ هزینه شده به عنوان مالیات کسر می شود .
مبلغ پرداختی: اگر اصل مبلغ را ازکسورات کمکنیم مبلغ پرداختی بدست میآید.
مبلغ پرداختي: اگر اصل مبلغ را ازكسورات كمكنيم مبلغ پرداختي بدست ميآيد.
توضيحات سند :
اتوماسيون:
بيمارستان شهيدرجاييكرج براي خريدلوازم جانبيكامپيوتر 5 % اتوماسيون سهمرياست در نظرميگيرد. (سهم رياست دانشگاه)
درآمدهاي وصولي غير قابل انتقال به خزانه 5 % ماليات:
برخي هزينه ها مشمولكسوراتي مي باشد كه بابت ماليات ويا بيمه ازآن كسر شده و مبلغ را به اداره مالياتيا تامين اجتماعي پرداخت ميكنند به طورمثال اگربا شركتي قرارداد داشته باشند 5 درصد ازآن كسر شده وبه عنوان ماليات پرداخت مي شود .
تنخواه گردان تداركات :
براي سريع انجام شدن هزينه ها وجهي رادراختيار تداركات قرارميدهندكه از اين محل هزينه نمايد وزمانيكه هزينهاي را انجام مي دهد ازمبلغ تنخواهگردانكسرميگردد.
ثبت دفتر روزنامه:
سند شماره ي 1:
هزينه ي اتوماسيون 390.000
بانك 50202085 390.000
شرح: كسر 5% رياست دانشگاه از شركت راي كارپرداز
سند شماره 2:
الف) هزينه سيم پيچي موتوركولردار 1.580.000
بانك 1.580.000
شرح : پرداختي بابت هزينه سيم پيچي وتراشكاري
ب) در آمدهاي ارسالي غير قابل انتقال به خزانه 79.000
در آمد هاي وصولي غير قابل انتقال به خزانه 79.000
شرح: بابت كسر 5% ماليات به اداره ي ماليات
سند شماره 3:
الف) هزينه ي اياب ذهاب كاركنان 12.500.000
بانك 5202085 12.500.000
شرح : پرداختي بابت هزينه اياب و ذهاب كاركنان
ب) درآمد هاي ارسالي غير قابل انتقال به خزانه 625.000
درآمد هاي وصولي غير قابل انتقال به خزانه 625.000
شرح : بابت 5% ماليات وحدت
سند شماره ي4:
الف) هزينه ي حقوق كاركنان غيررسمي 832.843
بانك 50202085 832.843
شرح : بابت حقوق دكتر فولادي
ب) درآمد هاي ارسالي 191.461
درآمد هاي وصولي 191.461
شرح: بابت 27% بيمه دكتر فولادي
ج) هزينه ي 27% بيمه تامين اجتماعي 191.461
بانك 50202085 191.461
شرح: پرداخت در وجه 6000 تامين اجتماعي
سند شماره ي 5 :
هزينه ي خريد لوازم بابت تعميرآمبولانس 70.000
هزينه ي اجرت تعميرآمبولانس 46.000
بانك 50202085 116.000
شرح : پرداخت دروجه آقاي محمدي بابت خريد لوازم
سند شماره ي 6:
هزينه طرح هاي عمراني 20.243.220
تنخواه گردان تداركات 20.243.220
شرح : كسر از بدهي محمدي بابت خريد مصالح ساختماني
سند شماره ي 7:
الف) هزينه ي حقوق ومزاياي كاركنان رسمي 7.787.700
بانك 50303095 پرداخت دروجهكامپيوترپيشهگان 7.008.930
بانك 50202085 پرداخت دروجه دارايي 389.385
بانك 50202085 پرداخت دروجه بيمه 389.385
شرح : پرداخت حقوق كاركنان و واريزماليات وبيمه
ب) در آمد هاي ارسالي 5% ماليات 389.385
درآمد هاي وصولي 5% ماليات 389.385
شرح: كسر 5% ماليات بابت واريز به دارايي
ج) سپرده ي ارسالي 5% بيمه 389.385
سپرده ي وصولي 5% بيمه 389.385
شرح: كسر بيمه بابت واريز به تامين اجتماعي
سند شماره ي 8:
تملك سرمايه اي 14.400.000
هزينه ي تشك 8.400.000
هزينه ي حمل 200.000
بانك 50202085 23.000.000
شرح : پرداخت در وجه صنايع پزشكي خاكباز بابت خريد تخت
انتقال به دفاتر كل:
نام حساب: بانك 50202085 شماره كل : 50
شماره سند تاريخ شرح بدهكار بستانكار
1 1/6 پرداخت در وجه راي كار پرداز چك 3828400 390.000
2 1/6 پرداخت در وجه الكترومكانيك 3828401 1.580.000
3 5/6 پرداخت دروجه موسسه وحدت 3828402 12.500.000
4 9/6 پرداخت دروجه دكتر فولادي 3828406 832.843
4 9/6 پرداخت در وجه 6000 تامين اجتماعي 3828407 191.461
5 11/6 پرداخت درو جه آقاي محمدي 3828409 116.000
7 20/6 پرداخت در وجه 45006 دانشگاه 3828405 389.385
7 20/6 پرداخت در وجه دارايي 96524 ، 3828403 389.385
8 25/6 پرداخت در وجه صنايع پزشكي خاكباز3828410 23.000.000
نام حساب : بانك 50303095 شماره كل : 80
شماره سند تاريخ شرح بدهكار بستانكار
7 20/6 پرداخت دروجهكامپيوترپيشهگان3828411 7.008.930
نام حساب : در آمد هاي وصولي غيرقابل انتقال 5% ماليات شماره كل 120
شماره سند تاريخ شرح بدهكار بستانكار
2 1/6 بابت 5% ماليات الكترومكانيك 79.000
3 5/6 بابت 5% ماليات موسسه وحدت 625.000
7 20/6 بابت 5% ماليات شركت كامپيوترپيشهگان 389.385
نام حساب : درآمد هاي وصولي 27% بيمه شماره كل :129
شماره سند تاريخ شرح بدهكار بستانكار
4 9/6 بابت 27% بيمه دكتر فولادي 191.461
نام حساب : درآمد هاي ارسالي 5 % ماليات شماره كل :150
شماره سند تاريخ شرح بدهكار بستانكار
2 1/6 بابت 5% ماليات الكترومكانيك 79.000
3 5/6 بابت 5% ماليات موسسه وحدت 625.000
7 20/6 بابت 5% ماليات شركت كامپيوترپيشهگان 389.385
نام حساب : درآمد هاي ارسالي 27% بيمه شماره كل :166
شماره سند تاريخ شرح بدهكار بستانكار
4 9/6 بابت 27% بيمه دكتر فولادي 191.461
نام حساب : سپرده وصولي 5% بيمه شماره كل : 220
شماره سند تاريخ شرح بدهكار بستانكار
7 20/6 بابت سپردهي وصولي ازپيشهگان 389.385
نام حساب : سپرده ارسالي 5% بيمه شماره كل : 230
شماره سند تاريخ شرح بدهكار بستانكار
7 20/6 بابت سپرده ي ارسالي از پيشهگان 389.385
نام حساب : هزينه ي اتوماسيون شماره ي كل: 20
شماره سند تاريخ شرح بدهكار بستانكار
1 1/6 بابت خريد كامپيوتر 5% رياست 390.000
نام حساب : هزينه ي سيم پيچي كد 2049 شماره ي كل: 21
شماره سند تاريخ شرح بدهكار بستانكار
2 1/6 بابت سيم پيچي موتوركولردار 1.580.000
نام حساب : هزينه ي اياب وذهابكاركنان شماره ي كل: 22
شماره سند تاريخ شرح بدهكار بستانكار
3 5/6 بابت هزينه رفت و برگشت كاركنان ازموسسه وحدت 12.500.000
نام حساب : حقوق كاركنان غيررسمي كد 10102 شماره ي كل: 23
شماره سند تاريخ شرح بدهكار بستانكار
4 9/6 پرداخت حقوق دكتر فولادي 191.944
نام حساب : فوق العاده ي شغل كد 10210 شماره ي كل: 24
شماره سند تاريخ شرح بدهكار بستانكار
4 9/6 فوق العاده ي شغل دكتر فولادي 324.605
نام حساب : تفاوت تطبيق 10205 شماره ي كل: 25
شماره سند تاريخ شرح بدهكار بستانكار
4 9/6 تفاوت تطبيق دكترفولادي 69.452
نام حساب : سختيكار 10203 شماره ي كل: 26
شماره سند تاريخ شرح بدهكار بستانكار
4 9/6 سختي كاردكترفولادي 105.019
نام حساب : 20% بيمه سهم سازمان كد 60114 شماره ي كل: 27
شماره سند تاريخ شرح بدهكار بستانكار
4 9/6 بابت 20% بيمه دكتر فولادي 141.823
نام حساب : هزينه خريد لوازم بابت تعمير آمبولانس كد 20303 شماره ي كل: 28
شماره سند تاريخ شرح بدهكار بستانكار
5 11/6 بابت خريد لوازم براي تعميرآمبولانس 70.000
نام حساب : كد 21105 بابت اجرت تعميرآمبولانس شماره ي كل: 29
شماره سند تاريخ شرح بدهكار بستانكار
5 11/6 اجرت تعميرآمبولانس 46.000
نام حساب : حقوق كاركنان رسمي كد 21305 شماره ي كل: 30
شماره سند تاريخ شرح بدهكار بستانكار
7 20/6 بابت حقوق كامپيوترپيشهگان 7.787.700
نام حساب : تملك سرمايهاي شماره ي كل: 31
شماره سند تاريخ شرح بدهكار بستانكار
8 25/6 بابت خريد تخت دوطبقه 14.400.000
نام حساب : هزينه حمل 202099 شماره ي كل: 32
شماره سند تاريخ شرح بدهكار بستانكار
8 25/6 هزينه ي حمل تخت دوطبقه 200.000
نام حساب : هزينه يتشك كد 21110 شماره ي كل: 33
شماره سند تاريخ شرح بدهكار بستانكار
8 25/6 بابت خريد تشك 8.400.000
نام حساب : هزينه طرح هاي عمراني كد 4001 شماره ي كل: 34
شماره سند تاريخ شرح بدهكار بستانكار
6 15/6 بابت خريد مصالح ساختماني 20.243.220
نام حساب : تنخواه گردان تداركات شماره ي كل: 250
شماره سند تاريخ شرح بدهكار بستانكار
6 15/6 كسر از بدهي محمدي بابت خريد مصالح ساختماني 20.243.220
بخش دوم : طرح كارانه ي پزشكان
طرح كارانه ي پزشكان :
طرح كارانه ي پزشكان به معناي: ليست كاملي ازخدمات ارائه شده پزشك به بيمار .
زماني كه بيماري به بيمارستان مراجعه مي كند چه بستري شود وچه سرپايي باشد تمامخدمات ارائه شده به بيماررادر فرم هاي مخصوص به خود وارد مينمايند اعم از :
اكو، دياليز، نوارقلب ، تست ورزش، سيتي اسكن، مبلغ ويزيت سرپايي ، مبلغ ويزيت بستري.
بعد از اينكه اين فرم ها تكميل شد به حسابداري براي محاسبهي حق پزشك فرستاده مي شود در قسمت حسابداري تمام خدمات ارائه شده ي پزشك به بيماررا با هم جمع زده وآن ها را به صورت تفكيكي مي نويسند به طور مثال : نوار قلب: 1500000 بـستري 28000000
از اين ملبغ جمع شده (كل كاركرد پزشك)كسوراتي را طبق تعرفه مشخص شده از سوي دولت
( ميزان اين كسورات را بيمه تعيين كرده و هر ماه به حسابداري ارائه مي دهد.) كسر مي كنند. اين كه پزشك عمومي باشد يا متخصص كسوراتآن نيز متفاوت است.
به طور مثال: كسوراتيكه ازيك پزشك عمومي براي كاركرد نوار قلب كسر مي شود مبلغ 17173 ، اما ميزانآن براي پزشك متخصص 18356 مي باشد . يا كسورات ويزيت متخصص مبلغ 91916 و براي پزشك عمومي 115020 ريال مي باشد .
( قابل ذكر استكه ويزيت سرپاييكسوراتي ندارد.)
بعد از اينكه تماميكسورات ازكل كاركرد پزشـكان كسر شد رقم بدست آمده ناخالص پرداختي مي باشد.
ناخالص پرداختي وارد سيستمكامپيوترشده طبقتعرفهمشخص شده درصديازآن سهم پزشك، سهمكارمندان ، سهمرياست ودرصدي سهم دانشگاه ميباشد .
مثالي مربوط به طرح كارانه ي پزشكان در مهر 84 :
توضيحات:
خدمات سرپايي:
كليه خدمات انجام شدهي پزشك براي بيمارانيكه بستري نمي شوند درستون سرپاييقرار ميگيرد. كهدرجدول فوق داراي دوستون مي باشد :
كل كاركرد
سهم پزشك
درستونكلكاركرد ،كل كاركرد پزشك دريك ماهه قيد مي شود ودرستون دوم يعني سهم پزشك ، 50% كل كاركرد به ويتعلق ميگيرد.
خدمات بستري :
كليهي خدماتانجام شده ي پزشك براي بيمارانيكه بستري مي باشند درقسمت خدمات بستري ذكر ميگردد كه اين ستون مانند ستون قبلي داراي دو عنوان مي باشد:
كل كاركرد
سهم پزشك
در قسمت كل كاركرد ، كليه يكاركرد پزشك براي افراد بستري شده قيد مي شود ودر قسمت سهم پزشك 40% كل كاركرد به وي تعلق ميگيرد.
كارهاي پزشك:
منظور ازكارهاي پزشك : زماني كه حال بيمار وخيم مي شود اگراحتياج به شك داشته باشد پزشك به بيمارشك زده يا.. كه اين موارد جزكارهاي پزشك است.
ازكل كاركرد براي كارهاي پزشك 50% آن سهم پزشك است .
تست ورزش وتزريقات :
از كل كاركرد تست ورزش و تزريقات 35% آن سهم پزشك مي باشد .
نوار قلب ( EKG) :
ازكل كاركرد نوار قلب10% سهم پزشك مي باشد .
اكو و كارديو گرافي :
از كل كاركرد 25% سهم پزشك مي باشد .
دياليز و آندوسكوپي :
ازكل كاركرد 10% آن سهم پزشك است .
كل كاركرد:
كلكاركرد ها را با هم جمع كرده درستون كل كاركرد مي نويسيم.
سهم پزشك:
كل سهم پزشك را با هم جمع كرده درستون سهم پزشك مي نويسيم.
سهم دانشگاه:
از كل كاركرد وسهم پزشك درستون قبل به طورجداگانه از هركدام 5% سهم دانشگاهكسر مي گردد .
سهم كاركنان:
ازكل كاركرد خدمات سرپايي ، بستري ، دياليز وآندوسكوپي 20% سهم كاركنان مي باشد.
سهم كاركنان:
ازكل كاركردكارهاي پزشك، نوارقلب، اكو ، كارديوگرافي، تست ورزش وتزريقات2.5% سهم كاركنان ميباشد .
كسر حقوق:
از پزشكان رسمي مبلغي بهعنوان كسرحقوق ،كم مي شود.
ماليات:
10% *(كل سهم پزشك – كسر حقوق )
خالص پرداختي :
ماليات - (كل سهم پزشك-كسر حقوق)
كسر 3%:
3% * خالص پرداختي
خالص پرداختي:
خالص پرداختي- 3%
پس از اينكه جدول ما، در سيستم كامپيوترتكميل شد حال نوبت آن است كه پرينتي ازآن تهيه شود دراين پرينت ما كل سهم كاركنان را با هم جمع زده 2% ازآن را به عنوان سهم رياست بيمارستان كسر مي كنيم، 98% باقي مانده سهم كاركنان است .
اين 98% يك باردر 75% ضرب شده و يك بار در25% يعني يك بار 25% سهم و يك بار 75% سهم به كاركنان اختصاص مي يابد .
سهم رياست بيمارستان 1.457.904 = 2%* 72.890.294
71.432.390 = 1.457.904 - 72.890.294
17.858.098= 25%*71.432.390
53.574.293= 75%* 12. 71432488
رقم 75% يعني 53.574.293تقسيم بر جمع امتيازكل شده ( جمع امتياز هر نفربا هم جمع مي شود ) كل مبلغ ريالي بدست ميآيد .
1.356.311 : 5/ 39 تقسيم بر 53.574.293
(اختصاص 25% نيز به همين ترتيب مي باشد .)
تخصيص 75%
رديف نام ونام سمت مدرك تحصيلي امتياز كار امتياز مدرك جمع ستون امتياز رضايت جمع امتياز مبلغ
خانوادگي اضافي تحصيلي 1و2 از خدمت هرنفر
1 غلامي حسابدار ليسانس 2 2.5 4.5 3 12.5 16.953.888
2 احمدي حسابدار ديپلم 2 1.5 3.5 3 9.5 12.884.955
3 فتاحي حسابدار فوق ديپلم 1.5 2 3.5 3 9.5 12.884.955
4 امري پرستار ليسانس 1.5 2.5 4 2 8 10.850.495
مبلغ ريالي طبق فرمول زير محاسبه مي شود :
16.953.888 = 1.356.311 * 12.5
امتياز مدرك تحصيلي :
ليسانس و بالاتر:2.5 امتياز
فوق ديپلم : 2
ديپلم : 1.5
كمتز از ديپلم : 1
امتياز اضافه كار :
حداقل 50 ساعت در ماه 1.5 امتياز
حداقل 100 ساعت در ماه 2 امتياز
از 100 ساعت به بالا 2.5 امتياز
امتياز رضايت از خدمت :
ازصفر تا 3 امتياز
امتياز مدرك تحصيلي + امتياز كار اضافي * امتياز رضايت از خدمت مساوي است با : جمع امتياز هر نفر .
بخش سوم : حقوق و دستمزد
توضيحات حكمكارگزيني:
اصل اين حكم دراختياررئيس اموراداري مي باشد وكپيآن دراختيارحسابداربراي بدستآوردن مبلغ حقوق ودستمزد ماهانهيكاركنان مي باشد .
حداقل دريافتي :
دولت همه ساله مبلغي را به عنوان حداقل دريافتيدرنظرميگيرد كه جمع سه رقم فوقالعاده ي شغل ، حقوق ، سنوات بايد با اين مبلغ (1.350.000) برابر باشد . اگر برابر نشد مبلغ تفاوت رادر ستون تفاوت حداقل دريافتي قيد مي كنند .
حداكثر نوبت كاري:
اين مبلغ براي پزشكان وپرستاراني درنظرگرفته مي شود كه درشيفت هاي مختلف مشغول بهكار مي باشند .( صبح ، عصر وشب)
فوق العاده ي محروميت ازتسهيلات:
10% حقوق مبنا
كسورات:
7% بيمه ، 9% بازنشستگي، 5% ماليات ، علي الحساب .
توضيح: حقوق تا سقف 1.900.000 معاف ازماليات است . اگر بيشتر ازاين رقم شد10%ماليات محاسبه مي شود.
سمت : پرستار وضعيت تاهل : مجرد افزايش سنوات : 0
حقوق و فوق العاده ها :
حقوق مبنا 349.920
فوق العاده ي شغل 160% 559.872
تفاوت حداقل دريافتي 440.208
محروميت ازتسهيلات 34.992
سختيكار45% 157.464
كد99 34.992
نوبت كاري 60.480
جمع : 1.637.928
تفاوت حداقل دريافتي :
909.792 = 559.872 + 349.920
حداقل دريافتي 440.208= 909.792 – 1.350.000
كسر 7% بيمه :
96 .114654= 7% * 1.637.928
خالص پرداختي : 1523273.04 = 114654.96 - 1.637.928
سمت : كاردان راديولوژي وضعيت تاهل: متاهل افزايش سنوات : 5%
حقوق و فوق العاده ها :
حقوق مبنا 410.400
افزايش سنواتي 142.770
فوق العادهيشغل 130% 533.520
كاركنان ممتاز 10% 41.040
تفاوت حداقل دريافتي 222.271
حق جذب 80% 1.080.000
محروميت ازتسهيلات 41.040
سختي كار 20% 82.080
حق اشعه 675.000
نوبت كاري 20% 60.480
كمك هزينه اولاد 48.384
كمك هزينه عائله مندي 120.960
كمك هزينه مسكن 300.000
جمع: 3.757.944
حداقل دريافتي :
1.086.690= 533.520 + 142.770 + 410.400
263.310= 1.086.690 – 1.350.000
كاركنان ممتاز 10درصد حقوق مبنا اضافه ميگيرند. بنابراين 41040 از رقم 263.310 كسر شده و 222.270 حداقل دريافتي اينكارمند مي باشد .
كسر 7% بيمه:
263056.08 = 7% *3.757.944
ماليات 10% :
4 . 375794 = % 10 *3.757.944
48 . 638.850 =4 . 375.794+ 08 . 263.056
خالص پرداختي پس ازكسر بيمه وماليات :
3.119.094 = 48 . 638.850 - 3.757.944
سمت :پزشك عمومي وضعيت تاهل : مجرد افزايش سنوات :0
حقوق و فوق العاده ها:
حقوق مبنا 410.400
فوق العاده شغل 170% 697.680
حداقل دريافتي 241.920
محروميت ازتسهيلات 41.040
سختي كار 50% 205.200
نوبت كاري 60.480
جمع: 1.656.720
تفاوت حداقل دريافتي:
1.108.080 = 0 + 697.680 + 410.400
2.41.920 = 1.108.080 – 1.350.000
كسر 7% بيمه:
115970.4= 7% * 1.656.720
خالص پرداختي پس از كسر بيمه:
6 .1.540.749 = 4 . 115.970 -1.656.720
رشته : حسابدار وضعيت : متاهل افزايش سنوات : 5%
حقوق و فوق العاده ها :
حقوق مبنا 410.400
افزايش سنوات 114.690
فوق العاده ي شغل 135% 554.040
كاركنان ممتاز 10% 41.040
تفاوت حداقل دريافتي 229.830
حق جذب 73% 985.500
محروميت از تسهيلات 41.040
سختي كار 5% 20.520
كمك هزينهي مسكن 300.000
هيئت امنا 686.483
جمع : 3.383.543
تفاوت حداقل دريافتي:
1.079.130 = 554.040+ 114.690+410.400
270.870= 1.079.130 -1.350.000
حداقل دريافتي 229.830 = 41.040 - 270.870
كسر 7% بيمه:
236840.01 = 7% * 3.383.543
ماليات10% :
3 .338354 = 10% *3.383.543
31 .575194 = 3 . 338354+ 01 .236840
خالص پرداختي :
69 . 2.808.348 = 31 . 575.194- 3.383.543
سمت : متخصص داخلي متاهل افزايش سنوات : 0
حقوقوفوقالعاده ها :
حقوق مبنا 440.640
فوقالعادهي شغل 170% 749.088
تفاوت حداقلدريافتي 160.272
محروميت ازتسهيلات 44.064
سختي كار 45% 198.288
جمع: 1.592.352
تفاوت حداقل دريافتي :
1.189.728 = 749.088 + 440.640
حداقل دريافتي 160.272 = 1.189.728 – 1.350.000
كسر 7% بيمه :
64 . 111.464= 7% * 1.592.352
خالص پرداختي :
36 . 1.480.887 = 64 . 111.464- 1.592.352
بخش هزينه0000000 جمهوري اسلامي ايران
شماره سند 0000000 وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشكي
تاريخ0000000000 منطقه ي بهداري كرج
شماره روزنامه0000 بيمارستان شهيد رجايي
((سند هزينه))
اينجانب 00000000 تنظيم كننده ي سند گواهي مي نمايم كه اين سند هزينه بموجب اسناد و مدارك پيوست برابرمقررات مالي سازمان تنظيم گرديده و قبلا وجهي بابت اين هزينه پرداخت نشده ا ست .
مسئول تنظيم سند رئيس حسابداري رئيس سازمان
گواهي و رسيد گيرنده ي پول: مبلغ (بحروف 000000) ريال نقدا/ طي چك 000000000 دريافت گرديده است
بيمه درماني پايه | بيمه هاي مكمل | ساير | بانك ها |
تامين اجتماعي
خدمات درماني
كارمندان، ساير اقشار ، روستايي ، شهري
نيروهاي مسلح
كميته امداد | دانا
آتيه سازان
ايران
دي
سينا | شركت نفت
تيپ دوم عاشورا | ملت
صادرات
تجارت |
رديف | شماره در خواست | خلاصه شرح مخارج | مبلغ ريالي |
| | | |
| | | | | | | | | | | |
اسم گيرنده وجه: شركت راي كار پرداز نشاني كامل.............................................
عطف به صفحه ي 35 ( روكش سند) | اسم گيرنده وجه: شركت راي كار پرداز نشاني كامل.............................................
عطف به صفحه ي 35 ( روكش سند) | اسم گيرنده وجه: شركت راي كار پرداز نشاني كامل.............................................
عطف به صفحه ي 35 ( روكش سند) | اسم گيرنده وجه: شركت راي كار پرداز نشاني كامل.............................................
عطف به صفحه ي 35 ( روكش سند) | اسم گيرنده وجه: شركت راي كار پرداز نشاني كامل.............................................
عطف به صفحه ي 35 ( روكش سند) | اسم گيرنده وجه: شركت راي كار پرداز نشاني كامل.............................................
عطف به صفحه ي 35 ( روكش سند) | اسم گيرنده وجه: شركت راي كار پرداز نشاني كامل.............................................
عطف به صفحه ي 35 ( روكش سند) | اسم گيرنده وجه: شركت راي كار پرداز نشاني كامل.............................................
عطف به صفحه ي 35 ( روكش سند) | اسم گيرنده وجه: شركت راي كار پرداز نشاني كامل.............................................
عطف به صفحه ي 35 ( روكش سند) | اسم گيرنده وجه: شركت راي كار پرداز نشاني كامل.............................................
عطف به صفحه ي 35 ( روكش سند) | اسم گيرنده وجه: شركت راي كار پرداز نشاني كامل.............................................
عطف به صفحه ي 35 ( روكش سند) | اسم گيرنده وجه: شركت راي كار پرداز نشاني كامل.............................................
عطف به صفحه ي 35 ( روكش سند) |
كد هزينه | شرح | دفترمعين | اصل مبلغ | اصل مبلغ | اصل مبلغ | كسور | كسور | كسور | مبلغ پرداختي | مبلغ پرداختي | مبلغ پرداختي |
اتوماسيون
5% رياست دانشگاه
بانك
50202085
مدارك پيوست | پرداختي بابت خريد لوازم كامپيوتر جهت بيمارستان شهيد رجايي كرج طبق مدارك پيوست
خالص پرداختي در وجه شركت راي كار پرداز | | 000 | 390 | | | | | 000 | 390 | |
اتوماسيون
5% رياست دانشگاه
بانك
50202085
مدارك پيوست | | | 000 | 390 | | | | | 000 | 390 | |
اسم گيرنده وجه: تعمير گاه الكترومكانيك نشاني كامل..............................
عطف به صفحه ي 36 ( روكش سند) | اسم گيرنده وجه: تعمير گاه الكترومكانيك نشاني كامل..............................
عطف به صفحه ي 36 ( روكش سند) | اسم گيرنده وجه: تعمير گاه الكترومكانيك نشاني كامل..............................
عطف به صفحه ي 36 ( روكش سند) | اسم گيرنده وجه: تعمير گاه الكترومكانيك نشاني كامل..............................
عطف به صفحه ي 36 ( روكش سند) | اسم گيرنده وجه: تعمير گاه الكترومكانيك نشاني كامل..............................
عطف به صفحه ي 36 ( روكش سند) | اسم گيرنده وجه: تعمير گاه الكترومكانيك نشاني كامل..............................
عطف به صفحه ي 36 ( روكش سند) | اسم گيرنده وجه: تعمير گاه الكترومكانيك نشاني كامل..............................
عطف به صفحه ي 36 ( روكش سند) | اسم گيرنده وجه: تعمير گاه الكترومكانيك نشاني كامل..............................
عطف به صفحه ي 36 ( روكش سند) | اسم گيرنده وجه: تعمير گاه الكترومكانيك نشاني كامل..............................
عطف به صفحه ي 36 ( روكش سند) | اسم گيرنده وجه: تعمير گاه الكترومكانيك نشاني كامل..............................
عطف به صفحه ي 36 ( روكش سند) | اسم گيرنده وجه: تعمير گاه الكترومكانيك نشاني كامل..............................
عطف به صفحه ي 36 ( روكش سند) | اسم گيرنده وجه: تعمير گاه الكترومكانيك نشاني كامل..............................
عطف به صفحه ي 36 ( روكش سند) |
كد هزينه | شرح | دفترمعين | اصل مبلغ | اصل مبلغ | اصل مبلغ | كسور | كسور | كسور | مبلغ پرداختي | مبلغ پرداختي | مبلغ پرداختي |
درآمد اختصاصي
كد 2049
درآمد ها
بانك
50202085
مدارك پيوست | بابت سيم پيچي موتور كولر و بلبرينگ و تراشكاري جهت بيمارستان شهيد رجايي كرج طبق مدارك پيوست
وصولي غير قابل انتقال به خزانه 5 % ماليات | | 000 | 580 | 1 | 000 | 79 | | 000 | 501 | 1 |
درآمد اختصاصي
كد 2049
درآمد ها
بانك
50202085
مدارك پيوست | | | 000 | 580 | 1 | 000 | 79 | | 000 | 501 | 1 |
اسم گيرنده ي وجه: موسسه ي توريستي وحدت نشاني كامل..................................................
عطف به صفحه ي 37 ( روكش سند) | اسم گيرنده ي وجه: موسسه ي توريستي وحدت نشاني كامل..................................................
عطف به صفحه ي 37 ( روكش سند) | اسم گيرنده ي وجه: موسسه ي توريستي وحدت نشاني كامل..................................................
عطف به صفحه ي 37 ( روكش سند) | اسم گيرنده ي وجه: موسسه ي توريستي وحدت نشاني كامل..................................................
عطف به صفحه ي 37 ( روكش سند) | اسم گيرنده ي وجه: موسسه ي توريستي وحدت نشاني كامل..................................................
عطف به صفحه ي 37 ( روكش سند) | اسم گيرنده ي وجه: موسسه ي توريستي وحدت نشاني كامل..................................................
عطف به صفحه ي 37 ( روكش سند) | اسم گيرنده ي وجه: موسسه ي توريستي وحدت نشاني كامل..................................................
عطف به صفحه ي 37 ( روكش سند) | اسم گيرنده ي وجه: موسسه ي توريستي وحدت نشاني كامل..................................................
عطف به صفحه ي 37 ( روكش سند) | اسم گيرنده ي وجه: موسسه ي توريستي وحدت نشاني كامل..................................................
عطف به صفحه ي 37 ( روكش سند) | اسم گيرنده ي وجه: موسسه ي توريستي وحدت نشاني كامل..................................................
عطف به صفحه ي 37 ( روكش سند) | اسم گيرنده ي وجه: موسسه ي توريستي وحدت نشاني كامل..................................................
عطف به صفحه ي 37 ( روكش سند) | اسم گيرنده ي وجه: موسسه ي توريستي وحدت نشاني كامل..................................................
عطف به صفحه ي 37 ( روكش سند) |
كد هزينه | شرح | دفتر معين | اصل مبلغ | اصل مبلغ | اصل مبلغ | كسور | كسور | كسور | مبلغ پرداختي | مبلغ پرداختي | مبلغ پرداختي |
در آمد اختصاصي
كد 21305
درآمدهاي
بانك
50202085
مداركپيوست | پرداختي بابت هزينه ي اياب و ذهاب كاركنان بيمارستان شهيد رجايي كرج در شهريور 85 طبق مدارك پيوست.
وصولي غير قابل انتقال به خزانه 5% ماليات
خالص پرداختي در وجه موسسه توريستي وحدت | | 000 | 500 | 12 | 000 | 625 | | 000 | 875 | 11 |
در آمد اختصاصي
كد 21305
درآمدهاي
بانك
50202085
مداركپيوست | | | 000 | 500 | 12 | 000 | 625 | | 000 | 875 | 11 |