دانلود گزارش کارآموزی حسابداری و حسابرسی مرکز امور مشاوران حقوقی

تعداد صفحات: 26 فرمت فایل: word کد فایل: 3768
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: حسابداری
قیمت قدیم:۱۲,۶۰۰ تومان
قیمت: ۷,۴۰۰ تومان
دانلود فایل
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه دانلود گزارش کارآموزی حسابداری و حسابرسی مرکز امور مشاوران حقوقی

    اول : مقدمه

    اینجانب         قبولی سال 1380 رشته حسابداری و حسابرسی مرکز امور مشاوران حقوقی ، وکلا و کارشناسان قوه قضائیه با شماره پرونده 4592 و پرونده آموزشی شماره 1719 طبق ابلاغیه شماره 835/ک/آ/1719 مورخ 5/3/83 و 83/ک/آ/1719 مورخ 8/6/83 برای انجام دوره کارآموزی 6 ساله به شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی ورزی معرفی شدم .

    لازم به ذکر است که اینجانب پس از قبولی در امتحان کتبی بر اساس ماده 187 قانون برنامه سوم اقتصادی اجتماعی کشور ( ب منظور اعمال حمایتهای لازم حقوقی و تسهیل دستیابی مردم به خدمات قضایی و حفظ حقوق عامه ، به قوه قضائیه اجازه داده می شود تا نسبت به تأیید صلاحیت فارغ التحصیلان رشته حقوق جهت صدور مجوز تاسیس مؤسسات مشاوران حقوقی برای آنان اقدام نماید . حضور مشاوران مذکور در محاکم دادگستری و ادارات و سازمانهای دولتی و غیر دولتی برای انجام امور وکالت متقاضیان مجاز خواهد بود . تأیید صلاحیت کارشناسان رسمی دادگستری نیز به طریق فوق امکان پذیر است .

    آیین نامه اجرائی این ماده و تعیین تعرفه کارشناسی افراد مذکور به تصویب رئیس قوه قضائیه خواهد رسیدن و با توجه به رشته تخصصی خود با سابقه کار حدود 10 سال در مؤسسات حسابرسی و حسابداری و همچنین شرکتهای مختلف در تاریخ 5/3/83 شروع به انجام دوره کارآموزی در شرکت ما در تخصص صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی نموده .

    فصل دوم : آشنائی با فعالیتهای شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی و چارت سازمانی آن

    شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی از تبدیل شرکت خدمات مهندس جهاد سازندگی سابق که حل تصویب نامه شماره 5592/ت/43 مورخ 11/5/1368 بصورت 100% دولتی تشکیل گردید و وظیفه ، هدف آن انجام و ارائه خدمات مهندسین مشاور در رشته های نقشه برداری و فتوگرامتری ، آبخیزداری ، آبیاری و زهکشی ، طراحی ساختمان طراحی نیروگاه برق ،‌آبی ، مطالعات راه سازی ، ژنتیک ، آزمایشگاه مکانیک خاک ، برنامه ریزی منطقه ای ، خط انتقال آب و ... بوده که با توجه به شروع کار این شرکت از سال 1369 بیش از 2000 پروژه مطالعاتی و عملیاتی به انجام رسانده و هم اکنون نیز با عنایت به تغییر وظایف شرکت فوق همچنان وظیفه اتمام پروژه و تعهدات قبلی را نیز برعهده دارد . با تغییر سیاستها و کاهش تصدی گری دولت و با ادغام وزارت جهاد با وزارت کشاورزی شرکت فوق نیز به شرکت ما در تخصصی حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی طبق جلسه مورخ 25/12/1381 تا 27/1/1383 و هیئت وزیران بنا به پیشنهاد شماره 16215/28/532/20/500 مورخ 2/7/1380 وزارت جهاد کشاورزی و به استناد ماده 6 قانون برنامه  سوم توسعه اقتصادی اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران مصوب سال 1379 اگر در اساسنامه شرکت فوق که 100% آن دولتی بوده با سرمایه ای معادل دویست میلیارد ریال با هدف حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی و در زیر بخشهای زراعت و باغبانی دامداری و دامپروری ، جنگل و مرتع ،  شیلات و آبزیان  و صنایع و خدمات مرتبط با وظایف وزارت جهاد کشاورزی مورد تصویب قرار گرفت که از سال 1382 شروع به فعالیت نمود و چارت سازمانی آن به شرح ذیل می باشد .

    فصل سوم : فعالیتها و آموزشهای انجام گرفته  در مدت کارآموزی

    الف اقدامات انجام گرفته در دوره کارآموزی ( عملیات مالی خدمات مهندسی جهاد جهت بستن پروژه تعهدات قبلی )

    ب اقدامات انجام گرفته در دوره کارآموزی ( عملیات  مالی صندوق مادر تخصصی)

    ج تجربیات و مهارتهای بدست آمده در طول کارآموزی

    الف اقدامات انجام گرفته در دوره کارآموزی ( عملیات مالی خدمات مهندسی جهاد جهت بستن پروژه ها و تعهدات قبلی )

    همچنان که بیان گردید با توجه به فعالیت 12 ساله  شرکت خدمات مهندسی جهاد و انجام حدود 2000 پروژه قسمتی از تعهدات آن باقی مانده بود که به شرکت مادر تخصصی انتقال یافت  و با توجه به رشته تخصصی و تحصیلی اینجانب و با عنایت به دوره کارآموزی که متناسب با فعالیت من بوده اقدامات و وظایف ذیل توسط اینجانب به انجام

    1 آشنایی با کلیه پروژه های انجام گرفته  و در حال انجام از طریق بررسی پرونده امور حقوقی ، مالی و فنی و برنامه ریزی کنترل پروژه

    2 آشنایی با مفاد قراردادها از جهت بندهای شرایط عمومی و شرایط خصوصی قراردادها که معمولاً شرایط عمومی قراردادها ثابت و شرایط اختصاصی برای هر قرارداد به خصوص تفاوت می نماید .

    3 آشنایی با امور مشاوران و پیمانکاران سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور که انتخاب و صلاحیت مشاور توسط کارشناسان آنها بر اساس ضوابط و معیارهای فنی ،  نیروی انسانی  تحصیل کرده و ماهی و تجهیزات و امکانات انجام پروژه ها صورت می پذیرد در همین راستا آشنایی با نحوه دریافت رتبه و گرید هر رشته و مطالعه کتبی و نشریات سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور که چه کسانی صلاحیت انجام پروژه های مختلف با چه حجم ریالی ( رتبه یک تا حداکثر 340 میلیون ریال ، رتبه دو تا حداکثر 840 میلیون ریال و رتبه سه از 840 میلیون ریال به بالا ) و فنی را دارا می‌باشند.

    3 آشنایی با فهرست  بهاء انجام کار پروژه های مختلف که به دو سر فصل اصلی اجرایی یا مطالعاتی تقسیم گردیده و هر یک از آنها بر اساس نوع پروژه ها و دستور العمل محاسباتی چاپ شده از طرف سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور محاسبه و برای کارفرما جهت دریافت حق الزحمه ارسال می گردد .

    4 آشنایی با چگونگی تهیه و تنظیم صورت وضعیت بر اساس کار انجام گرفت و گزارشات دفتر فنی و مدیر پروژه و استفاده از دستورالعمل فهرست بها یا چگونگی تنظیم صورت وضعیت لازم به ذکر است که حق الزحمه برخی از قراردادها ممکن است بر اساس فهرست  بهاء محاسبه نگردد که این در شرایط خصوصی پیمان درج گردیده و مبنای محاسباتی  بر اساس توافق به عنوان مثال نظر روز کار باشد.

    5 آشنایی با خدمات ارائه شده از طرف کارفرما

    در بعضی قراردادها به جهت نوع قرارداد برخی از مفاد آن مثل تهیه نقشه پایه ، تجهیزکارگاه ، انجام مطالعات فاز اول ... توسط خود کارفرما انجام گرفته  که باعث کاهش رقم قرارداد بر اساس فهرست بهاء خواهد گردید .

    6 آشنایی با مفاهیمی نظیر : کارفرما ( ضخی حقیقی یا حقوقی است که اجرای عملیات معینی را به پیمانکار واگذار می کند .)

    پیمانکار ( شخصی حقیقی یا حقوقی است که مسئولیت اجرای کامل عملیات موضوع پیمان را تا تکمیل نهایی آن بر اساس قرارداد فی مابین برعهده می گیرد )

    قرارداد ( رابطه ای حقوقی یبن پیمانکار و کارفرماست که منشاء تعهد و التزام برای طرفین می باشد ) که کارفرما برای انجام  دادن موارد زیر قرارداد با مؤسسات مشاوره ای یا پیمانکار منعقد می کند .

    الف مطالعات بنیادی و تحقیقاتی

    ب تهیه طرح

    ج اجرای طرح

    د نظارت بر اجرای طرح

    انواع قراردادهای پیمانکاری با توجه به مواد 10 و 29 قانون مدنی

    1 قرارداد بر اساس واحد بهاء

    2 قرارداد مقطوع

    3 قرارداد امانی

    4 قرارداد بر اساس مواد و دستمزد

    5 قرارداد مدیریت اجرا

    مناقصه محدود و عمومی و آشنایی با مواد 79 و 89 قانون محاسبات عمومی

    ترک مناقصه

    انواع وثیقه های مورد قبول بانکی برای صدور ضمانتنامه که شامل : وجه نقد ، طلا ، اسناد خزانه ، اوراق مشارکت ، سپرده ثابت و اوراق قرض الحسنه ،  تضمین بانکهای معتبر خارجی ، سفته  با دو امضاء قابل قبول بانکی ، احوال غیر منقول ، برگ وثیقه انبارهای عمومی ، سهام شرکتهای پذیرفته شده در بورس ، کشتی ، هواپیما می باشد .

    حسن انجام تعهدات و قوانین مواد 483 قانون محاسبات عمومی و ماده 27 آئین نامه معاملات دولتی که در آن قید گردیده برای تضمین حسن انجام تعهدات معادل 50% مبلغ اولیه پیمان ضمانتنامه از بانک گرفته  و یا سپرده نقدی به حساب کارفرما واریز نمایند .

    در انعقاد قرارداد : مشخصات طرفین قرارداد کاملاً ذکر گردد .

    موضوع پیمان به روئیت طرفین رسیده  و مهر و امضاء شود مبلغ پیمان و شرایط پرداخت کاملاً‌ مشخص گردد .

    تغییر مقادیر کار و کارهای جدید با توجه به سقف رعایت حداکثر 25% افزایش قرارداد منعقد و کاملاً مشخص ثبت گردد . مدت پیمان با توجه به نوع پروژه مشخص شود .

    تأییدات و تعهدات پیمانکار و تعهدات و اختیارات کارفرما  کاملاً مشخص باشد .

    دوره های تضمین

    تعدیل آحاد بهاء

    تحویل موفقت

    تحویل قطعی

    7 آشنایی با قسمتهای مخلتف شرکت مهندسین مشاور و پیمانکار

    الف قسمت برآورد و مهندسی وظایف اصلی این قسمت که بوسیله مهندسان و مترورها انجام می پذیرد شامل

    1 محاسبه و تعیین مبلغ پیشنهادی برای شرکت در مناقصه و اعلام نتیجه

    2 تهیه صورت وضعیت های پیشرفت کار

    3 بررسی قیمتهای پیشنهادی پیمانکاران دست دوم یا جزء

    4 تهیه فهرست مواد ، سفارشهای خرید و سایر  نیازمندیهای پیمان و ارسال به قسمت حسابداری و رئیس حسابداری کارگاه 

    قسمت اجرای عملیات :

    1 سازماندهی کارگران و کارکنان لازم

    2 همکاری در تهیه صورت وضعیتهای پیشرفت کار

    3 محاسبه دستمزد کارگران و تهیه صورت تجزیه دستمزد بر اساس ساعات کارگران در هر کارگاه و ارسال به قسمت حسابداری

    4 دریافت و شمارش مواد و مصالح و ارسال به کارگاه و گزارش آن به قسمت حسابداری

    5 گزارش وضعیت نقدینگی و مخارج کارگاه به دفتر مرکزی

    ج قسمت حسابداری

    1 تطبیق برگ سفارش خرید و گزارش دریافت مواد و مصالح با قبض انبار

    2 رسیدگی و پرداخت نقدینگی ها

    3 کنترل و رسیدگی مخارج کارگاه و تفکیک صحیح آن به جاری و سرمایه ای

    4 ثبت مخارج و صورت وضعیت های پیمان در اسناد و مدارک مالی و مراکز هزینه

    5 تهیه گزارش دوره ای از پیشرفت و هزینه های اجرای پیمان و مقایسه آن با اقلام برآوردی ( بودجه به واقعیت ) 

    5ـ تهيه گزارش دوره اي از پيشرفت و هزينه هاي اجراي پيمان و مقايسه آن با اقلام برآوردي ( بودجه به واقعيت )

    6ـ تهيه صورت هاي مالي پايان دوره طبق اصول پذيرفته شده حسابداري و تعيين سود يا زيان پيمان

    7ـ وصول مطالبات و تسويه قراردادها

    د ـ قسمت اداري و كارگزيني

    1ـ تامين نيروي انساني بر اساس درخواست واحدهاي مختلف

    2ـ كنترل حضور ، غياب و مرخصي و ساعات كارگر و پرسنل و تهيه گزارش كاركرد و ارسال به امور مالي

    3ـ تهيه قوانين اداري و استخدامي داخلي

    ه ـ واحد طرح و برنامه كنترل پروژه و بودجه

    1ـ ارائه خط مشي و سياستهاي كلي و جزئي كوتاه مدت و بلند مدت

    2ـ ارائه بودجه سالانه و در حد لزوم ماهانه و كنترل آن با گزارشات انجام گرفته مالي

    3ـ تهيه انحرافات و گزارش آن و تلاش در جهت كاهش آن

    4ـ كنترل زماني ، سالي و عملياتي پروژه ها بر اساس برنامه انجام هر پروژه

    8 ـ آشنايي با قوانين و دستورالعمل ها شامل :

    ـ آيين نامه تعيين برنده مناقصه به شماره 4727 ب - س مورخ 15/4/1354 و اصلاحي مصوب شماره 126842 / ت 108 ص مورخ 28/3/1370

    ـ آيين نامه تشخيص صلاحيت و ارجاع كار به پيمانكاران موضوع تصويب نامه شماره 250/1/ت166 مورخ 17/3/1367 هيئت وزيران

    ـ تصويبنامه در خصوص مقررات مربوط به اخذ تضمين و تاديه پيش پرداخت براي كارهاي پيمانكاري به شماره 33767/ت 325 مورخ 12/7/1371

    ـ آيين نامه صدور ضمانتنامه و ظهرنويسي از طرف بانكها به شماره ل ب / 06 مورخ 12/2/1362

    ـ مطالعه مجموعه قوانين مالياتهاي مستقيم مخصوصاً ماليات بر درآمد حقوق و اشخاص حقوقي و ماده 151 محاسبه استهلاك

    ـ مطالعه دانستنيهايي براي پيمانكاران و واگذاران كار درباره مقدرات تامين اجتماعي چاپ شده سازمان تامين اجتماعي معاونت فني و درآمد

    9ـ فعاليتها و اقدامات در واحد امور مالي شركت شامل :

    ـ آشنايي با سيستم كدنيگ حساب كه شامل حساب كل ، معين ، تفضيل جزء بوده و اطلاعات آن به شرح ذيل مي باشد .

    حساب كل دو رقمي بوده و از شماره 11 به نام تجهيزات و لوازم نقشه كشي و مهندسي تا شماره 97 هزينه بيمه اجتماعي مسكوره توسط كارفرمايان شماره گذاري گرديده

    حساب معين سه رقمي بوده و از 102 به نام تجهيزات و لوازم نقشه كشي و مهندسي دفتر نقشه پردازان شروع و تا 9902 طرف حساب انتظامي شماره گذاري گرديده

    حساب تفضيل چهاررقمي بوده و از شماره 1001 به نام دستگاه فتوگرامتري تا شماره 1235 نقشه برداري اصفهان به از ناشماره گذاري گرديده

    حساب جزء يك رقمي بوده كه به جهت آسانتر شدن و استفاده از سيستم هزينه يابي صحيح و حسابداري صنعتي ( قيمت تمام شده پروژه ها در حسابداري پيمانكاري) در حسابهاي محدودي از جلسه هزينه پروژه استفاده شده شامل :

    1ـ هزينه حقوق كاركنان عملياتي

    2ـ هزينه مأمورتي كاركنان عملياتي

    3ـ هزينه حقوق كاركنان موقت

    4ـ هزينه قرارداد كارشناسي

    5ـ هزينه چاپ و تكثير

    6ـ هزينه سربار جذب شده پروژه

    7ـ هزينه ابزار و لوزم مصرفي

    8ـ ساير هزينه ها

    9ـ هزينه 6/3/% بيمه

    پس از آشنايي با سيستم كدنيگ حسابها اسناد حسابداري را ثبت نموده كه اين امر در واقع جزء از تعريف حسابداري كه حسابداري فن ثبت طبقه بندي و تجزيه و تحليل اطلاعاتي كه قابليت تبديل به اعداد را داشته باشد مي باشد ثبت سند شامل سند هزينه پروژه ، سند درآمد پروژه ، سند حقوق و دستمزد ، سند هزينه جاري يا سربار

    سند خريد اموال و تجهيزات و هزينه هاي سرمايه اي ، سند پرداخت و دريافت بانك و سند حسباداري قيمت تمام شده مي باشد كه تمامي اسناد مختلف را با توجه به ضمائم و پيوستها و وظايف مختلفي كه به اينجانب داده شده تهيه و به رئيس حسابداري تحويل نمودم لازم به ذكر است كه سيستم حسابداري شركت به صورت كامپيوتري بوده و از نرم افزار مالي استفاده شده است . براي تهيه اسناد حسابداري بررسي و تهيه پيوستها بسيار مهم بوده كه در اسناد مختلف متفاوت مي باشد مثل سند درآمد كه با توجه به تهيه صورت وضعيت كه در چه ميزان پيشرفت فيزيكي تا سقف 100% و يا حداكثر 125% با منظور نمودن متهم 25% و كنترل محاسبات و كسورات كه شامل 5% ماليات طبق قانون مالياتهاي مستقيم و كورات بيمه كه در پروژه هاي مختلف از 6/3/% تا 67/16% متفاوت مي باشد و همچنين كسورات 10% حسن انجام كار و كسر پيش دريافت و علي الحساب دريافتي كه به ميزان پيشرفت كار و پرداختي كسر مي شود و خالص قابل دريافت محاسبه شده و اعلام گرديده و پس از دريافت از طريق بانك و يا به صورت نقدي سند آن ثبت مي گردد .

    از جمله فعاليتهاي ديگر اينجانب تهيه صورت مغايرت بانكي و صورت نقدينگي شركت بوده كه با توجه به داشتن چندين حساب مختلف و ارسال وجه از طريق بانكهاي سراسر ايران به جهت داشتن پروژه هاي متعدد در سطح كشور تهيه صورت مغايرت بانكي براي مشخص شدن وجوه بين راهي ، چكهاي دريافت شده و در جريان وصول و مانده حساب بانكي و درنتيجه وضعيت نقدينگي شركت نياز روزانه شركت بوده .

    علاوه بر موارد بالا به جهت مصادف شدن زمان كارآموزي با بستن حسابها و تهيه گزارش مالي در تهيه گزارش همكاري نموده و در قسمتهاي مختلف آن شركت نمودم و با آشنايي با استاندارد سيستم حسابداري پيمانكاري به دو صورت

    1ـ روش كار تكميل شده : در آمد ،‌هزينه و سود ناخالص پيمان هنگامي شناسايي مي شود كه كل پيمان يا بخش عمده اي از آن تكميل شده و تنها كارهاي جزئي آن باقي مانده باشد .

    2ـ روش درصد پيشرفت كار : درآمد ، هزينه و سود ناخالص پيمان بتدريج ، به تناسب پيشرفت پيمان در پايان هر دوره مالي اندازه گيري و شناسايي مي شود .

    و با توجه به نوع پروژه هاي شركت كه بلند مدت بوده و از روش دوم يعني درصد پيشرفت كار استاندارد شماره 11 بند 30 و 31 استفاده شده و نحوه بستن حسابها به شرح ذيل مي باشد:

    ـ برآورد ذخيره پروژه با توجه به اتمام پروژه در سال ياد شده و پيش بيني هزينه براي سال آينده

    ـ برآورد ذخيره استهلاكي اموال و ساختمان و ماشين آلات كه با توجه به ماده 151 قانون مالياتهاي مستقيم مصوب 27/11/1380 محاسبه و در حسابها ثبت گرديد .

    ـ برآورد ذخيره باز خريد خدمت پرسنل با توجه به قانون كار

    ـ برآورد اندوخته قانوني طبق ماده

    ـ انتقال هزينه حقوق و دستمزد پرسنل عملياتي به هزينه پروژه ها

    ـ انتقال هزينه سربار به هزينه مستقيم پروژه به عنوان سربار

    ـ انتقال هزينه پروژه به قيمت تمام شده

    ـ انتقال درآمد پروژه به عملكرد سود و زيان با توجه به استاندارد حسابداري از روش درصد پيشرفت كار

    ـ انتقال قيمت تمام شده به عملكرد سود و زيان

    ـ انقال عملكرد سود و زيان به حساب و سود و زيان سال مالي

    پس از بستن حسابها با توجه به رعايت اصول متداول حسابداري و استانداردهاي ناظر بر گزارشهاي صورتهاي مالي ، بايد بنحوي تهيه شوند كه ضمن ارائه تصوير مناسبي از وضعيت عملكرد شركت حداقل اطلاعات مورد نياز استفاده كنندگان را تامين نمايند صورت حساب سود و زيان و صورت گردش وجوه و همچنين ترازنامه براي سال مالي فوق تهيه و توسط حسابداري سازمان حسابرسي ، حسابرسي گرديد .

    علاوه بر كمك در واحد امور مالي از مرحله ثبت سند تا كمك در تهيه صورتهاي مالي پس از بررسي و مطالعه پرونده پروژه ها به جهت طولاني شدن وصول حق الزحمه پروژه ها مسئوليت دريافت و واريز خالص حق الزحمه پروژه و همچنين بستن پروژه‌ها به جهت تغيير وضعيت شركت از جهت كسورات و واريز به حسابهاي مربوطه و تهيه صورتجلسات تحويل موقت و تحويل نهايي با كارفرمايان در استانهاي محل پروژه را داشته كه تا دريافت مفاصا حساب بيمه از سازمان تامين اجتماعي شعبه 9 تهران و ارسال براي كارفرما كه پس از آن 10% حسن انجام كار دريافت و به حساب شركت واريز گرديده كه آخرين مرحله تسويه پروژه بوده ادامه داشته .

    ب ـ اقدامات انجام گرفته در دوره كارآموزي ( عمليات مالي صندوق ما در تخصصي) با توجه به مأموريت صندوق مادر تخصصي كه :

    صندوق بنگاهي است دولتي و اقتصادي در راستاي توسعه اقتصادي ـ اجتماعي كشور و با طرف حمايت از توسعه سرمايه گذاري در زير بخشهاي زراعت و باغباني ، دام و طيور ، شيلات ، آبزيان جنگل و مرتع و صنايع و خدمات مرتبط ايجاد شده است . و همچنين هدف صندوق كه

    1ـ تقويت حجم و كيفيت سرمايه گذاري در فعاليتهاي مرتبط با بخش كشاورزي

    2ـ اعطاي تسهيلات و كمك به صندوقهاي تخصصي ، محصولي يا منطقه اي مرتبط با فعاليتهاي بخش كشاورزي و نظارت بر چگونگي استفاده از آنها

    3ـ حمايت از توليد كنندگان و فعالان بخش كشاورزي در مواجهه با موقعيتهاي بحراني

    4ـ كمك به توليد كنندگان براي افزايش ظرفيتهاي صادرات محصولات كشاوري و نظارت بر چگونگي استفاده از آنها

    5ـ دريافت اعتبار و كمكهاي مالي از دولت ، بانكها و ساير مؤسسات مالي داخلي و خارجي و باستناد ماده 12 قانون تشكيل وزارت جهاد كشاورزي و مصوب شماره 33515/ت25321 در مورخ 26/12/81 هيئت محترم وزيران و بند دوم مصوب دولت وزارت جهاد كشاورزي (صندوق حمايت از توسعه سرمايه گذاري در بخش كشاورزي ) موظف است نسبت به تشكيل صندوقهاي غير دولتي ، تخصصي ، محصولي و منطقه اي حمايت از توسعه سرمايه گذاري در بخش كشاورزي با مشاركت توليد كنندگان اين بخش با مشاركت حداكثر 49% اقدام نمايد كه با توجه به سياست شركت در سال 1383 تشكيل 15 صندوق ملي و 5 صندوق استاني در حال انجام مي باشد كه چارت فرآيند تشكيل صندوقهاي غير دولتي حمايت از توسعه بخش كشاورزي به شرح ذيل مي باشد :

    در ادامه فعاليتهاي انجام شده و همزمان با آن و شروع فعاليتهاي صندوق مادر تخصصي با توجه به رشته تخصصي و تحصيلي اينجانب و با عنايت به دوره كارآموزي كه متناسب با فعاليتهاي مسن بوده اقدامات و وظايف ذيل نيز توسط اينجانب در دوره كارآموزش انجام گرديد . الف ـ آموزش و دريافت اطلاعات عمومي

    1ـ مطالعه و آشنايي با مأموريت ، هدف ، وظايف و اختيارات ، سياست ها و روش‌هاي دستيابي صندوق ما در تخصصي

    2ـ مطالعه و آشنايي با زير ساختمان كشاورزي و آشنايي با تشكلها و تعاوني هاي كشاورزي

    3ـ مطالعه و آشنايي با زير ساختمانهاي كشاورزي و آشنايي با تشكلها و تعاوني هاي كشاورزي

    3ـ مطالعه و آشنايي با فرآيند تشكيل صندوق هاي غير دولتي حمايت از توسعه بخش كشاورزي

    4ـ مطالعه و آشنايي با دستورالعمل چگونگي تشكيل صندوق هاي ( غير دولتي ) حمايت از توسعه بخش كشاورزي

    5ـ مطالعه و آشنايي با طرح امكانپذيري صندوق حمايت از توسعه بخش كشاورزي

    6ـ مطالعه و آشنايي معيارهاي ارزيابي طرح پيشنهادي متقاضيان جهت تشكيل صندوقها

    7ـ مطالعه و آشنايي با اساسنامه شركت مادر تخصصي صندوق حمايت از توسعه سرمايه گذاري در بخش كشاورزي تصويب شده هيئت وزيران

    8ـ مطالعه و آشنايي با اساسنامه نمونه صندوقهاي حمايت از توسعه بخش كشاورزي تصويب شده هيئت وزيران

    9ـ آشنايي با ماده 12 قانون تشكيل وزارت جهاد كشاورزي

    ب ـ آموزش و انجام فعاليتهاي تخصصي مالي

    1ـ با توجه به ايجاد صندوقهاي غير دولتي از طرف صندوق مادر كه به صورت سهامي خاص و با سرمايه 51% غير دولتي و حداكثر 49% دولتي بود به جهت ايجاد صندوقها نياز به آشنايي كامل با قانون تجارت مخصوصاً قوانين شركتهاي سهامي خاص و عام بوده كه آموزش فوق

    ب ـ آموزش و انجام فعاليتهاي تخصصي مالي

    1ـ با توجه به ايجاد صندوقهاي غير دولتي از طرف صندوق مادر كه به صورت سهامي خاص و با سرمايه 51% غير دولتي و حداكثر 49% دولتي بود به جهت ايجاد صندوقها نياز به آشنايي كامل با قانون تجارت مخصوصاً قوانين شركتهاي سهامي خاص و عام بوده كه آموزش فوق در محل شكرت براي پرسنل مرتبط از جمله اينجانب توسط آقاي دكتر فيضي به مدت 50 ساعت انجام گرفت و با گذراندن اين آموزش با قوانين موجود شركتهاي سهامي خاص و عام آشنايي پيدا نموده و همچنين به جهت استفاده از نرم افزارهاي كامپيوتري مثل Power piont - Excel 2000 - Access 2000 آموزشهاي لازم جهت به كارگيري از آنها در عمليات جاري شركت را حلي نموده

    1ـ مطالبه اساسنامه پيشنهادي صندوقها و مطابقت با اساسنامه نمونه پيشنهادي و همچنين مواد قانون تجارت

    2ـ محاسبه سهم هريك از تشكلها و توليد كنندگان با فرض ميزان توليد ، با همكاري معاونتهاي جهاد كشاورزي بر مبناي صندوقها ( منطقه اي استاني ، ملي ، محصولي ) و بدست آوردن كل مبلغ سرمايه صندوق و مبالغي نظير مبلغ سرمايه هر سهامدار 35% و 65% و ميزان توليد

    3ـ اعلام به هيئت اجرائي صندوقها از طريق نماينده شكرت مادر تخصصي كه جزء هيئت مؤسس و هيئت اجرائي صندوقها مي باشد .

    4ـ اعلام زمان پذيره نويسي جهت پرداخت 35% سهام جهت شركت در مجمع مؤسس

    5ـ كنترل مبالغ واريزي به حساب شركت در شرف تأسيس

    6ـ مشخص كردن جدول محاسباتي شامل مبلغ سهام فرضي و پيشنهادي و اسامي سهامداران 35% و 65% و جدول محاسباتي واقعي طبق مبلغ واريزي 35% كه شامل اسامي سهامداران مبلغ سرمايه هر يك از سهامداران و مبلغ كل سهام و سرمايه شركت مبلغ 35% واريزي و 65 % واريزي و كنترل سهامداران و مشخص كردن مبلغ سهام شركت مادرتخصصي كه حداكثر 49% باشد و همچنين جدول حق راعي سهامداران بر مبناي تعداد سهام و تعداد هيئت مديره كه 5 ،7 يا 9 نفره باشد و همچنين جدول محاسباتي حق راعي بازرس قانوني و علي البدل

    7ـ شركت در مجمع عمومي مؤسس و محاسبه حق راي و راي گيري براساس قانون تجارت و خواندن و تصويب كردن بندهاي اساسنامه و پرنمودن اظهار نامه ثبت شركتها همچنين اساسنامه و دريافت كليه امضا ها و مشخصات سهامداران و مراجعه به ثبت شركتها جهت ثبت شركت كه تاكنون 7 صندوق به شرح ذيل به ثبت رسيده است:

    1ـ7ـ صندوق حايت از تويعه سرمايه گذاري در بخش صنايع لبني

    2ـ7ـ صندوق حايت از تويعه سرمايه گذاري در بخش كشاورزي استان همدان

    3ـ7ـ صندوق حايت از تويعه سرمايه گذاري در بخش كشاورزي استان كرمانشاه

    4ـ7ـ صندوق حايت از تويعه سرمايه گذاري در بخش كشاورزي استان آذربايجان شرقي

    5ـ7ـ صندوق حايت از تويعه سرمايه گذاري در بخش طيور

    6ـ7ـ صندوق حايت از تويعه سرمايه گذاري در بخش دام

    7ـ7ـ صندوق حايت از تويعه سرمايه گذاري در بخش عشايري

    و همچنين 8 صندوق در حال شكل گيري و ايجاد مي باشد .

    8ـ تهيه كتابچه مأموريت ،‌اطراف ، خواشي ها ، برنامه عملياتي سال 1384 شركت مادر تخصصي صندوق حمايت از توسعه سرمايه گذاري در بخش كشاورزي با جداول و پيوستهاي محاسباتي كه در صورت صلاحديد قابل ارائه مي باشد .

    9ـ تهيه گزارش هيئت مديره جهت ارائه به مجمع عمومي سال 1382 كه درمرداد ماه 1383 تهيه گرديد كه شامل كليه محاسبات مقايسه اي و نسبتهاي مالي و همچنين مقايسه عملكرد با بودجه و نقاط انحراف وعلل آن به تفضيل برابر فرم استاندارد سازمان مديريت و برنامه ريزي كشور توسط اينجانب تهيه و ارائه گرديد كه در صورت صلاحديد امكان ارائه آن مي باشد .

    10ـ تهيه اصلاحيه بودجه سال 1383 با توجه به شروع بخش اعظم كار صندوق مادر تخصصي در سال 1383 و مبالغ مورد نياز جهت هزينه هاي سرمايه اي و هزينه هاي جاري بودجه سال 1383 با توجيهات و محاسبات انجام گرفته اصلاح و به سازمان مديريت و برنامه ريزي ارسال گرديد كه با جلسه مشترك با نماينده امور كشاورزي سازمان مديريت و برنامه ريزي بودجه اصلاحيه سال 1383 مورد توافق واقع و جهت انجام تشريفات اداري جهت ابلاغ ارسال گرديد .

    11ـ تهيه بودجه جامع 1384 با توجه به سياستها ، مأموريتها و اهداف تهيه شده براي سال 1384 گزارش توجيهي و محاسبات اوليه تهيه و در آذر ماه 1383 بودجه بر اساس برنامه زمانبندي شده براي سازمان مديريت و برنامه ريزي ارسال و ملي جلسه مشترك به تصويب نماينده سازمان مديريت و برنامه ريزي رسيده و پس از انجام تشريفات اداري ابلاغ خواهد گرديد .

    12ـ تهيه كاربرگهاي مقايسه اي بودجه با عملكرد و ارائه دلايل توجيهي و مشخص كردن انحرافات و تهيه گزارش براي حسابرسان سازمان حسابرسي كه در تيرماه ارائه گرديد و در صورت صلاحديد امكان ارائه آن مي باشد .

    13ـ طراحي فرمها و آئين نامه داخلي مالي و موردنياز صندوقهاي غير دولتي

    14ـ تهيه صورت منابع و مصارف سال 1383 و سال 1384 و مشخص نمودن نقدينگي آينده شركت

    ج ـ تجربيات و مهارتهاي بدست آمده در طول كارآموزي

    1ـ آشنايي با قوانين و مقررات شركتهاي پيمانكاري و مهندسين مشاور شامل انواع قراردادها ، فهرست بهاء انجام كار دستور العمل محاسباتي سازمان مديريت و برنامه ريزي ، نحوه گزينش و انتخاب صلاحيت مهندسين مشاور و پيمانكاران ،حجم ريالي رتبه هاي مختلف ، تهيه و تنظيم صورت وضعيت ، متهم ريالي و زماني مناقصه ، مزايده ، ترك تشريفات ، حسن انجام كار ، تعهدات ، قوانين محاسبات عمومي و مدني در خصوص پيمانكاران و مشاوران ، شناخت قسمتهاي مختلف اداري فني و تشكيلاتي مشاوران و پيمانكاران ، قوانين مالياتي ، بيمه و آيين نامه هاي مختلف پيمانكاران و مشاوران

    2ـ بدست آوردن مهارت لازم جهت بررسي پرونده هاي مالي مهندسين مشاور پيمانكاران و كارشناسان دست دوم و استانداردهاي آنها

    3ـ آشنايي لازم و كافي جهت سيستم هاي حسابداري پيمانكاري و مهندسين مشاور و گردش عمليات از ابتداء تا انتهاء و بستن حسابها و تهيه صورتهاي مالي

    4ـ آشنايي و تجربه لازم جهت برنامه ريزي و بودجه بندي و ارتباط با واحد حسابداري صنعتي و قيمت تمام شده و مراكز هزينه شركتهاي پيمانكاري و مهندسين مشاور

    5ـ آشنايي با اراف و سياستهاي شركت صندوق مادر تخصصي و نحوه ايجاد آن

    6ـ حل آموزشهاي لازم تئوري و عملي براي تشكيل شركتهاي سهامي عام و خاص

    7ـ ملي آموزش قانون تجارت و حقوق تجارت

    8ـ شركت در مجامع عمومي و تهيه جداول و گزارشات

    9ـ تهيه صورت مالي شامل صورت حساب سود و زيان ، گردش وجوه نقد و ترازنامه براي سال 1382

    10ـ تهيه گزارشات هيئت مديره جهت ارائه به مجمع عمومي

    11ـ تهيه بودجه سال 1384 و اصلاحيه بودجه سال 1383 و همچنين توجيهات آن

    12ـ تهيه صورت گردش منابع و مصارف و بودجه بندي نقدي

    13ـ تهيه كاربرگهاي مقايسه اي بودجه با عملكرد واقعي سال 1382 و 6 ماه و سال 1383 و همچنين مشخص نمودن انحرافات و دلايل آن

    14ـ تهيه كتابچه مأموريت ، اهداف ، خط مشي ها ، برنامه عملياتي سال 1384 صندوق مادر

    15ـ آشنايي با محيط كار و روابط موجود بين واحدهاي مختلف و رابط كاري

  • فهرست و منابع دانلود گزارش کارآموزی حسابداری و حسابرسی مرکز امور مشاوران حقوقی

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

دانلود کارآموزی دانلود گزارش کارآموزی حسابداری و حسابرسی مرکز امور مشاوران حقوقی , گزارش کارآموزی دانلود گزارش کارآموزی حسابداری و حسابرسی مرکز امور مشاوران حقوقی , پروژه کارآموزی دانلود گزارش کارآموزی حسابداری و حسابرسی مرکز امور مشاوران حقوقی , دانلود کارورزی دانلود گزارش کارآموزی حسابداری و حسابرسی مرکز امور مشاوران حقوقی , گزارش کارورزی دانلود گزارش کارآموزی حسابداری و حسابرسی مرکز امور مشاوران حقوقی , پروژه کارورزی دانلود گزارش کارآموزی حسابداری و حسابرسی مرکز امور مشاوران حقوقی , کارآموزی در مورد دانلود گزارش کارآموزی حسابداری و حسابرسی مرکز امور مشاوران حقوقی , کارورزی در مورد دانلود گزارش کارآموزی حسابداری و حسابرسی مرکز امور مشاوران حقوقی , نمونه گزارش کارآموزی درباره دانلود گزارش کارآموزی حسابداری و حسابرسی مرکز امور مشاوران حقوقی , گزارش کار در مورد دانلود گزارش کارآموزی حسابداری و حسابرسی مرکز امور مشاوران حقوقی
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت