دانلود گزارش کارآموزی نحوه پرداخت انواع وام به پرسنل نیروی انتظامی و چگونگی اعمال حساب آن ها

تعداد صفحات: 49 فرمت فایل: word کد فایل: 3641
سال: 1387 مقطع: مشخص نشده دسته بندی: حسابداری
قیمت قدیم:۱۵,۰۰۰ تومان
قیمت: ۹,۸۰۰ تومان
دانلود فایل
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه دانلود گزارش کارآموزی نحوه پرداخت انواع وام به پرسنل نیروی انتظامی و چگونگی اعمال حساب آن ها

    چکیده

    امروزه در اکثر سازمانها و شرکتهای دولتی و غیر دولتی برای رفاه حال کارمندان و حل مشکل نقدینگی آنها، ایجاد انگیزه کاری و حفظ نیروی کارآمد و جذب نیروهای متخصص تسهیلاتی مانند وام برای آنها در نظر می گیرند که هر شخص با توجه به نیاز خود نسبت به اخذ آن که انواع مختلفی در هر سازمان و شرکت دولتی و غیر دولتی دارد اقدام می نماید که شامل وام خرید و احداث مسکن، وام خودرو، وام تلفن همراه، وام ازدواج و ودیعه مسکن، وام رفاه، وام لیزینگ خودرو و وام ازدواج می باشد که هر یک از این نوع وام ها شرایط خاص و مدارک و مستندات مربوط و میزان حداقل و حداکثر مبلغ و مدت زمان پرداخت و سایر شرایط را دارا می باشد. البته شایان ذکر است که نحوه استرداد هر یک از انواع وامها به کارمندان، به میزان مبلغ دریافتی آنها از سازمان یا شرکت بستگی دارد یعنی باید 3/1 جمع حقوق و مزایا قبل از کسورات برای کارمند باقی بماند. برای روشن شدن این مطلب وام مسکن که 000/ 000/ 30 ریال است اگر فرد وام مسکن درخواست کند بهره وام را اول حساب میکنند که 000/ 050/ 3 ریال میشود (هر قسط آن هم 000/ 550 ریال (1+مدت) × نرخ ×اصل وام تقسیم بر 400/2 و اگر پرداختی بعد از کسورات 000/500/1 ریال باشد میزان هر قسط از میزان مبلغ پرداختی بعد از کسورات 000/500/1 ریال باشد میزان هر قسط از میزان مبلغ پرداختی بعد از کسورات کمتر میشود که مبلغ ان 000/950 ریال است در صورتی که اگر جمع حقوق و مزایا قبل از کسورات را در 3 تقسیم کنیم مبلغ آن میشود 333/833.

    ملاحظه میشود که فرد توانایی پرداخت وام را  دارد ولی اگر این میزان بیشتر شود به جای اینکه به فرد 000/000/30 ریال وام بدهند مبلغ کمتری وام به وی می دهند به میزانی که بعد از محاسبات مربوطه 3/1 حقوق فرد باقی بماند و این مورد در تمامی وامها صدق می کند به غیر از وام رفاه به علت اینکه مبلغ وام رفاه (000/000/4ریال) مبلغ ناچیزی در سازمان محسوب میشود و دارای این شرایط نمی باشد. وام رفاه وامی است که به دفعات مکرر بنا به درخواست کارمند و در صورتی که وام قبلی اش را کاملاً تصیفه کرده باشد ارائه میشود ولی در مورد وامهای دیگر به این صورت نیست یعنی فقط یک بار به کارمند داده میشود و به علت سقف ریالی بالا حتماً باید فرد کارمند ضامن داشته باشد نکات دیگری که وامهای با سقف ریالی بالا دارند این است که در مورد وام مسکن و وام مسکن ازدواج فردی که مسکن ندارد حق استفاده از این وام را دارد حتی اگر در خانه سازمانی سکونت داشته باشد باید تعهد دهد که خانه سازمانی را بعد از خانه دار شدن تحویل و در وام مسکن ازدواج فردی که قصد ازدواج دارد وام به آن تعلق می گیرد و یا در وام ازدواج هم همین طور فردی که قصد ازدواج دارد و ازدواج اولش است یعنی به فردی که در شرف ازدواج دوم است وام ازدواج و حتی وام ودیعه مسکن ازدواج تعلق نمی‌گیرد نکته ای که حائز اهمیت است این است که وام ازدواج به زن و شوهری که هر دوی آنها در سازمان کارمند هستند به هر دوی آنها وام تعلق می گیرد اما وام ودیعه مسکن ازدواج و وام خودرو و وام مسکن و وام لیزینگ فقط به یک نفر آنها تعلق می گیرد.

    در مورد ثبت وام‌های مذکور سازمان اتکا، از سیستم همکاران سیستم استفاده می‌کند و مانند همه سازمانهای دیگر حساب کل، معین و تفضیلی در سند حسابداری استفاده می‌کند و به دلیل اینکه شرکتهای روغن و شرکت مزرعه نمونه و شرکت نساجی فخر و شرکت فروشگاهها که از شرکتهای تابعه سازمان می باشند سازمان در ثبت های مربوطه از حساب فی ما بین استفاده می کند سقف ریالی وامها در سازمان اتکا به شرح زیر است:

    1- وام خرید و احداث مسکن 000/000/10 ریال که مدت باز پرداخت وام بنا به درخواست کارمند (برای مثال اگر کارمند 000/000/10ریال کمتر وام درخواست کره و یا بیشتر ) فرق می کند که همه ماهه از حقوق وام گیرنده کسر می شود.

    2- وام خودرو 000/000/40ریال که باز پرداخت آن 80 ماه می باشد که ماهانه از حقوق وام گیرنده کسر میشود.

    3- وام تلفن همراه 000/000/6 ریال که مدت باز پرداخت آن 12 ماهه میباشد که ماهانه از حقوق وام گیرنده کسر می شود.

    4- وام رفاه 000/000/4 ریال و مدت باز پرداخت وام حداکثر 36 ماهه است و هیچ گونه کارمزد از این وام کسر نمی شود (ماهانه از حقوق کارمند کسر میشود)

    5- وام ودیعه مسکن ازدواج 000/000/10 ریال و چنانچه متقاضی وام ودیعه مسکن ازدواج به هر نحوی از تسهیلات تامین سازمان استفاده کرده باشند و یا اینکه خود یا هر دو در هنگام تقاضای وام دارای مسکن شخصی باشند فقط از 000/000/5 وام ازدواج بهره‌مند می شوند و مدت باز پرداخت وام ودیعه مسکن ازدواج 60 ماه میباشد که از حقوق کارمند کسر می شود در ضمن به کارکنان مجرد رسمی پیمانی 000/000/5 ریال وام ازدواج و 000/000/5 ریال وام ودیعه مسکن ازدواج پرداخت میشود و به کارکنان مجرد رسمی یا پیمانی حداکثر مبلغ 000/000/5 ریال وام ازدواج و به کارکنان موقت و روز فرد و فصل وام تعلق نمی گیرد.

    وام لیزینگ خودرو 000/000/60 و مدت باز پرداخت 60 ماه می باشد که میزان بهره مندی وام 50% ارزش خودروی درخواستی با نرخ 19% بانکی محاسبه و به حساب بدهی آنان منظور می شود و باقی مانده به حساب سازمان واریز میشود.

    در مورد کلیه وامها از متقاضی باید به میزان 5/1 برابر وام دریافتی چک یا سفته در وجه سازمان دریافت شود ونکته ای که مد نظر است این است که کارمند نباید در مراحل رهایی از خدمت باشد در صورتی که در مراحل رهایی از خدمت باشد باید مابقی وام را یکجا تسویه کند.

     

     

     

     

     

     

    فصل اول

    تاریخچه فعالیت سازمان اتکا

     

    تاریخچه فعالیت کلانتری 127 نارمک :

    سازمان اتکا در سال 1334 در اداره ثبت شرکتها به ثبت رسیده برابر مفاد 114 اساسنامه فعالیت سازمان اتکا عبارت اند از تامین وسایل زندگی و تقلیل هزینه های معیشت عامله پرسنل کارمند میباشد. سازمان دارای 5 واحد تولیدی و صنعتی با 21 مرکز بازرگانی در استانها با بیش از 300 فروشگاه و واحد توزیع و 5 طرح دامی و زراعی و اداره مرکزی که به صورت واحد مستقل سازمان دهی اداره میشود که یکی از واحد های ستادی مدیریت حسابداری مرکز زیر مجموعه معاونت مالی سازمان میباشد.

    معاونت مالی:

    یکی از معاونت های سازمان اتکا می باشد که در آن عملیات مالی اعم از دریافت، برداشت، ثبت حسابداری، عملیات بانکی، ارزی، سرمایه گذاری، تهیه تراز سیستمها و ... را در بر می گیرد. معاونت مالی شامل 3 مدیریت میباشد.

    1- مدیریت حسابداری کل

    2- مدیریت حسابداری مرکز

    3- مدیریت حسابداری منابع مالی

    مدیریت حسابداری مرکز

    یکی از قسمتهای معاونت مالی بنام مدیریت حسابداری مرکز که عمدتاً کار این مدیریت شامل 3 دایره برداشت، دریافت (مالی ، بودجه) ، دایره دفترداری و وام و دایره ممیزی اسناد میباشد.

    فعالیت اصلی مدیریت حسابداری مرکز

    الف) انجام کلیه عملیات اداری و مالی مربوط به دریافت و برداشت وجوه تخصیص داده شده برای پرداختهای پرسنلی و تنخواه مورد نیاز معاونتها و مدیریت های کشاورزی.

    ب) پرداختهای مربوط به خرید یا ایجاد پروژه های سرمایه ای ستاد در صورت لزوم

    ج) نگهداری حساب دارائی های ثابت ستاد مرکزی و کنترل دوره ای دارائی ها و نظارت بر جا به جائی نقل و انتقال آنها

    د) پرداخت حقوق و مزایا پرسنل ستادی اعم از کارکنان بیمه ای –شرکتی- قراردادی ( اضافه کاری و کارانه پرسنل رسمی)

    ه) تهیه و نگهداری سوابق حسابداری در قالب مقررات و دستورالعمل ها و روشهای مصوب ابلاغی و رفع مغایرتها و تسویه حسابهای نهایی با اشخاص حقیقی و حقوقی کارکنان

    ز) برآورد بودجه جاری ستاد مرکزی سازمان در قالب دستورالعمل های اجرایی

    س) تهیه گزارشات مالی و تحلیلی و نوبه ای از عملکرد ستاد و مدیریت و ارائه آن به معاونت مالی

    ش) ارائه سایر خدمات مالی و خدمات مشورتی و در صورت ارجاع از طرف معاونت مالی

     

    مبنای تهیه صورتهای مالی

    صورتهای مالی اساساً بر مبنای بهای تمام شده تاریخی تهیه میشود.

    موجودی جنسی:

    موجودی جنسی اغلب شامل لوازم و ابزار مصرفی اداری بوده و به بهای تمام شده ثبت می گردد و بهای تمام شده موجودی پایان سال بر اساس روش اولین صادره از اولین وارده تعیین می گردد.

    دارای ثابت مشهود

    دارایی ثابت مشهود بر مبنای بهای تمام شده در حسابها ثبت میشود. مخارج بهسازی و تعمیرات اساسی که باعث افزایش قابل ملاحظه در ظرفیت عمر مفید دارائی های ثابت یا بهبود اساسی در کیفیت بازدهی آنها می گردد و به عنوان مخارج سرمایه ای محسوب و طی عمر مفید باقی مانده دارائی های مربوط مستهلک می گردد استهلاک دارائی های ثابت با توجه به عمر مفید برآوردی دارائی های مربوط و با در نظر گرفتن آیین نامه استهلاک موضوع ماده 151 قانون مالیات های مستقیم مصوب اسفند 1366 و بر اساس نرخها و روشهای زیر محاسبه میشود.

    دارايي ثابت مشهود بر مبناي بهاي تمام شده در حسابها ثبت ميشود. مخارج بهسازي و تعميرات اساسي که باعث افزايش قابل ملاحظه در ظرفيت عمر مفيد دارائي هاي ثابت يا بهبود اساسي در کيفيت بازدهي آنها مي گردد و به عنوان مخارج سرمايه اي محسوب و طي عمر مفيد باقي مانده دارائي هاي مربوط مستهلک مي گردد استهلاک دارائي هاي ثابت با توجه به عمر مفيد برآوردي دارائي هاي مربوط و با در نظر گرفتن آيين نامه استهلاک موضوع ماده 151 قانون ماليات هاي مستقيم مصوب اسفند 1366 و بر اساس نرخها و روشهاي زير محاسبه ميشود.

    محصولات توليدي

    روغن، قند، رب، پارچه، شوينده،گوشت،مرغ، تخم مرغ، شکر، که عمده ترين توليدات در اختيار بسيج اقتصادي قرار ميگيرد و بقيه به صورت نقد به فروش مي رسد

    ذخيره مزاياي پايان خدمت کارکنان

    ذخيره مزاياي پايان خدمت کارکنان بر اساس يک ماه آخرين حقوق ثابت هر يک از کارکنان مشمول قانون کار براي هر سال خدمت آنان و يک ماه حقوق و مزاياي براي هر يک از پرسنل رسمي براي هر سال خدمت آنان محاسبه و در حسابها منظور مي شود.

    چارت سازماني:

    چارت سازمانی سازمان اتـــــــکا

    فصل دوم:

    دايره وام

    دايره وام:

    انجام امور مربوط به پرداخت وام به پرسنل و دريافت تصميمات مربوط به وام پي گيري و دريافت کسورات مربوط به اقساط وام و همچنين صدور سند حسابداري و در نهايت ثبت و نگهداري حساب اشخاص وام گيرنده تا تسويه حساب نهايي

    وظايف دايره وام

    1-انجام کليه اقدامات و کنترل هاي لازم در جهت پرداخت وام کارکنان سازمان

    2- انجام امور مربوط به بيمه کردن وامهاي پرداختي به کارکنان سازمان

    3- کنترل و پيگيري امور مربوط به کسر منظم اقساط وام پرداختي به کارکنان سازمان

    4- صدور کليه اسناد مربوط به وام هاي پرداختي به کارکنان سازمان و کسورات فايل وزارت و فايل داخلي

    5- پيگيري امور مربوط به اخذ وجوه اقساط وامهاي فايل وزارت از ذي حسابي وزارت و همچنين تفکيک و ارسال ليست کسورات به مبادي ذيربط

    6- حفظ و نگهداري اسناد تضميني حسابداري مرکز

    7- انجام ساير اموري که از سوي مدير حسابداري مرکز ابلاغ مي گردد

    سيکل پرداخت وام در نيروي انتظامي

    1-تقاضاي شخص وام گيرنده

    2- نظر موافق قسمت (مدير مربوط) يا رضايت مدير مربوط با توجه به سابقه کار، سقف اعتبار و صحت اسناد (مباينه نامه و سند نامه) و بازرسي آن

    3- معاونت مالي

    4- قسمت وام- و مدارک وام گيرنده

    5- تجزيه و تحليل صلاحيت دادن فرمهاي ضامن و بيمه و دريافت اسناد تضميني

    6- صدور گردش کار

    7- صدور چک

    8-پرداخت وام

    9-سند بدهکاري شخص وام گيرنده

    10-صدور نامه جهت برقراري اقساط

    11- دريافت اقساط و صدور سند اقساط وام

    12- عودت اسناد تضميني پس از اتمام وام

    شرايط عمومي براي کليه وامها

    1- استخدام رسمي باشند

    2- در مراحل رهايي از خدمت نباشند

    3- داراي حداقل 2 سال سابقه خدمت در سازمان باشند

    4- مامور به داخل سازمان نباشند

    5- مامور به خارج از سازمان نباشند

    6- وام گيرنده مي بايد جزء کارکنان سازمان بوده و فاقد هر گونه بدهي سازمان از بابت وام مربوط باشد

    7-دريافت وام مجدد منوط به تسويه کل وام دريافتي و سپري شدن زمان قانوني انقضا اقساط آن

    8-خالص دريافتي ماهانه وام گيرنده نبايد کمتر از دو قسط ماهانه باشد

    لازم به ذکر است که مدير عامل سازمان در موارد تخصص هاي خاص به منظور جذب و نگهداري نيروهاي متخصص مي تواند خارج از شرايط مذکور در ماده 5 در چارچوب ساير موارد اين آيين نامه دستور پرداخت وام صادر نمايد

    مراحل ثبت حسابداري وامها (عمومي)

    1- زمان پرداخت و دريافت تضمين

    2- اقساط پرداختي بابت تسويه وام

    3- عودت اسناد تضميني دريافتي پس از تسويه وام

    فصل سوم

    نحوه پرداخت وام خريد و احداث مسکن

    نحوه پرداخت وام خريد و احداث مسکن

    در راستاي تدابير ابلاغي در خصوص تامين مسکن کارکنان که از جمله مهمترين و اساسي ترين مشکلات آنان محسوب ميشود به منظور تحقق اصل 21 قانون اساسي و همچنين افزايش توان مالي و حفظ روحيه و رفاه پرسنل وام خريد و احداث مسکن به عنوان يکي از مزاياي کار براي آنها در نظر گرفته ميشود.

    مقررات کلي وام

    اعتبار لازم جهت اجرا از محل منابع مالي هر يک از رده ها تامين خواهد گرديد و پرداخت وام مسکن بصورت غير متمرکز بوده و در سطح مناطق، کارخانه جات، معاونت هاي دامداري، کشاورزي و اجرايي با مجوز بالاترين مقام مربوطه از محل اعتبارات داخلي در سطح ستاد از سوي معاونت هاي مالي سازمان صورت خواهد پذيرفت. پرداخت وام مسکن از محل بازگشت اقساط به پرسنل متقاضي مجاز ميباشد. معاونت مالي سازمان، سيستم مناسب براي پرداخت و باز پرداخت اقساط اين وام را در سطح سازمان تهيه خواهد نمود وپرداخت وام صرفاً جهت احداث و تکميل يا خريد مسکن پرسنل که شخصاً مبادرت به ساخت يا خريد نموده و يا در پروژه هاي احداثي سازمان شرکت نموده اند مجاز ميباشد و وام مسکن در طول خدمت پرسنل يکبار قابل پرداخت خواهد بود. اما کارکنانيکه قبلاً وام مسکن دريافت نموده اند، چنانچه مجدداً حائز شرايط دريافت وام (به ميزان بيش از وام اوليه) شناخته شوند، صرف نظر از اينکه چه مقدار از وام را باز پرداخت نموده اند. عيناً مبلغ وام پرداختي اوليه از مبلغ وام تصويبي جديد کسر و ماب التفاوت به مشاراليه پرداخت خواهد شد در ضمن کارکنانيکه وام مسکن دريافت مي نمايد حق درخواست منزل سازماني را ندارند و کسانيکه در منازل سازماني ساکن هستند در صورت دريافت وام و تامين مسکن، مي بايست متعهد گردند که منازل سازماني را در زمان مشخص تخليه نمايند و چنانچه هر يک از کارکنان شاغل در شهر تهران تصميم به خريد منزل يا ساخت زميني در شهرستان را داشته باشند، در صورت تقاضاي وام و حصول اطمينان از اينکه مشاراليه در شرف انتقال به يکي از مناطق کارخانه جات، يا مجتمع هاي دامداري و کشاورزي در شهرستان بوده و با دريافت وام مشکل مسکن وي مرتفع ميگردد، موضوع مورد بررسي و اقدام قرار خواهد گرفت و همچنين کارکنانيکه قبلاً از وام وديعه مسکن در سطح سازمان بهره مند شده اند، حق استفاده از وام مسکن و احداث يا تکميل و خريد را نخواهد داشت. حداکثر وام قابل پرداخت به پرسنل مبلغ 000/000/10 ريال خواهد بود.

    در شرايط استثنايي و به منظور جذب و نگهداري پرسنل کارآمد و متخصصان خاص مبلغ با تصويب مدير عامل سازمان تا دو برابر قابل افزايش خواهد بود در ضمن وامهاي پرداختي با هزينه دريافت کننده وام، بيمه خواهد گرديد و هزينه فوق از جمع اقساط برگشتي اخذ خواهد شد.

    شرايط وام گيرندگان

    1- مرد و متاهل باشند (يعني اگر زن و شوهري در سازمان مشغول به کار هستند و فقط به مرد وام مي دهند فقط در صورتي به زن وام مي دهند که شوهرش شاغل در سازمان نباشد)

    2- کارکنان متاهل که قانوناً و عرفاً متکلف مخارج زندگي خود و خانواده خود باشند

    3- فاقد منزل شخصي باشند

    در صورت احراز واجد شرايط نبودن پرسنل، وام پرداختي به صورت يکجا از آنان اخذ خواهد شد.

    مدت باز پرداخت وام

    الف) مبلغ 000/000/10 ريال و کمتر

    وام مسکن (احداث و تکميل خريد) پرداختي به کارکنان که مبلغ آن 000/000/10 ريال و يا کمتر ميباشد طي مدت 5 سال (60 ماه) مستهلک خواهد گرديد

    ب) بيش از 000/000/ 10 ريال

    به منظور رفع مشکلات کمبود نقدينگي مورد نياز اعطاي وام هاي جديد مسکن و برقراري عدالت نسبي در باز پس گيري اين وامها، جدول اقساط مربوط به شرح ذيل تعيين ميگردد

    براي کسانيکه در خانه هاي سازماني زندگي مي کنند 10% مبلغ اقساط ماهيانه افزوده ميشود و حقوق و مزاياي زمان دريافت وام، ملاک محاسبه اقساط است البته براي افرادي که قبلاً از وام استفاده کرده اند ملاک عمل حقوق و مزاياي مرداد ماه 1378 است.

    منظور از جمع حقوق و مزايا، جمع اقلام ثابت فيش وزارتي و فيش داخلي است اقلامي مثل اضافه کاري يا پاداش هاي موردي ملاک محاسبه قرار نمي گيرند و وام گيرندگان موظفند چک و يا سفته اي به ميزان حداقل ارزش 5/1 برابر وام مزبور به سازمان بسپارند و باز پرداخت اقساط وام بايد توسط کارمند رسمي ديگري حتي المقدور هم تراز ضمانت گرديده و مراتب در پرونده پرسنلي متقاضي و ضامن درج گردد و چنانچه ضامن به هر دليل از خدمت منفک گردد بايد ضامن ديگري با همان شرايط توسط وام گيرنده معرفي شود.

    اقساط وام از مجموع حقوق و مزاياي ماهيانه کسر ميگردد و در هر صورت با توجه به کسورات قانوني و يا ساير کسورات، چنانچه حقوق و مزاياي مذکور کفاف اخذ وام مورد نظر را ننمايد، مابقي از حقوق ضامن کسر خواهد شود و چنانچه گيرنده وام به هر دليل از خدمت منفک گردد و يا به تعهدات خود عمل ننمايد، مابقي بدهي بابت وام دريافتي محاسبه و به صورت يکجا از وي دريافت خواهد شو باز پرداخت وام از سوي پرسنل بازنشسته با تصويب مدير عامل، بصورت اقساط امکان پذير خواهد بود.

    روش اجرا

    1- در سطح ستاد سازمان

    در سطح ستاد سازمان ارائه درخواست وام توسط متقاضي به قسمت اداري معاونت و مديريت و فرماندهي مربوطه و تکميل فرم وام مسکن توسط متقاضي در سه نسخه (اصل) و تحويل به واحد سازماني متبوعه جهت بررسي اوليه (فرم شماره (1) ستاد) و اعلام نظر معاون مدير و يا فرمانده واحد سازماني متبوعه در خصوص پرداخت وام به متقاضي و اخذ تاييده هاي معاونت مالي سازمان و مديريت کارگزيني توسط قسمت اداري معاونت/مديريت/فرماندهي و ارسال فرم وام مسکن (3 نسخه) به همراه تصوير اسناد مثبته در خصوص احداث و تکميل و يا خريد ساختمان به مديريت تامين مسکن سازمان که در اين خصوص مديريت تامين مسکن موظف است چنانچه متقاضي عضو تعاوني مسکن سازمان اتکا و ساير تعاوني هاي مسکن خارج از سازمان باشد مطابق (فرم شماره 4 پيوست) با تعاوني مربوطه مکاتبه و پس از اخذ اطلاعات لازم و تصوير يک نسخه از قرارداد في ما بين، انجام و يا عدم انجام عمليات اجرايي توسط تعاون مسکن و همچنين پرداخت اقساط اوليه از سوي متقاضي را مورد بررسي قرار داده تا در زمان مناسب اقدام لازم را به عمل آورد و چنانچه متقاضي راساً قصد خريد و يا ساخت واحد مسکوني را داشته باشد، در موارد ضروري پس از اعلام مديريت تامين مسکن، مامور تحقيقي از سوي بازرسي سازمان جهت تحقيقاتي محلي و برابر (فرم شماره 5 پيوست) به محل ساختمان يا زمين مورد نظر اعزام و گزارش بازديد وي (توسط بازرسي) به مديريت تامين مسکن جهت انجام اقدامات آلي منعکس خواهد گرديد. اعلام نظر مديريت تامين مسکن در خصوص اسناد و مدارک ارسالي و همچنين مندرجات فرم مورد اشاره و انعکاس موضوع به مقام تصويب کننده وام.

    نظريه مقام تصويب کننده به دو صورت اعلام هماهنگي با پرداخت وام و اعلام عدم هماهنگي مي باشد

    الف) اعلام هماهنگي با پرداخت وام

    پس از اخذ تعهدات لازم در خصوص تخليه منزل سازماني (فرم شماره 6 پيوست) و همچنين عدم درخواست استفاده از تسهيلات سازمان اتکا اعم از منزل سازماني پروژه هاي مسکوني و وام مجدد (فرم شماره 7 پيوست) از متقاضي ضمن اعلام مراتب از سوي مديريت تامين مسکن به معاونت مالي سازمان جهت پرداخت وام در چند مرحله، موضوع با ارسال يک نسخه از فرم مذکور به واحد سازماني متبوعه منعکس خواهد شد.

    ب) اعلام عدم هماهنگي با پرداخت وام

    مراتب به واحد سازماني متبوعه آگهي خواهد گرديد

    2- در سطح مناطق، کارخانجات معاونت هاي دامداري، کشاورزي و اجرايي

    1-2- مبلغ وام درخواستي 000/000/10 ريال کمتر باشد

    که در اين صورت ارائه درخواست وام توسط متقاضي به قسمت اداري واحد سازماني متبوعه و تکميل فرم وام مسکن توسط متقاضي در سه نسخه (اصل) به تحويل قسمت ادراي بانضمام تصوير اسناد و مدارک مثبته در خصوص ساخت و يا خريد ساختمان جهت بررسي اوليه (فرم شماره ) و اخذ تاديه هاي اداري و مالي واحد سازماني و انجام مکاتبات و بررسي هاي لازم برابر مفاد رديف 5 از بند ماده 19 توسط قسمت اداري واحد سازماني و ثبت گزارش مامور تحقيق در فرم مورد اشاره و اعلام نظر مسئول مستقيم متقاضي در خصوص ضرورت پرداخت وام به مشاراليه.

    نظريه بالاترين مقام واحد سازماني نيز به دو صورت اعلام هماهنگي با پرداخت وام و اعلام عدم هماهنگي ميباشد.

    الف) اعلام هماهنگي با پرداخت وام

    پس از اخذ تصميمات لازم در خصوص تخليه منزل سازماني و همچنين عدم درخواست استفاده از تسهيلات سازمان اتکا، اعم از منزل سازماني- پروژه مسکوني و وام مجدد از متقاضي، برابر نظريه عالي ترين مقام واحد سازماني متبوعه، قسمت مالي به پرداخت وام در چند مرحله خواهد نمود.

    ب) اعلام عدم هماهنگي با پرداخت وام

    مراتب به متقاضي منعکس مي گردد

    مسئوليت پيگيري و انجام کليه مراحل مورد اشاره، بعهده قسمت اداري هر يک از مناطق، کارخانه جات و معاونت هاي دامداري و کشاورزي و اجرايي بوده و همچنين آن قسمت موظف است نسبت به ارسال يک نسخه از فرم وام مسکن (اصل) گيرندگان وام به مديريت تامين مسکن سازمان اقدام لازم را بعمل آورد.

    2-2- مبلغ وام درخواستي بيشتر از 000/000/10 ريال باشد.

    ارائه درخواست وام توسط متقاضي به قسمت اداري واحد سازماني متبوعه و تکميل فرم وام مسکن توسط متقاضي در سه نسخه (اصل) و تحويل به قسمت اداري به انضمام تصوير اسناد مدارک مثبته در خصوص ساخت يا خريد ساختمان جهت بررسي اوليه (فرم شماره 3 پيوست) و اخذ تاديه هاي اداري و مالي واحد سازماني و انجام مکاتبات و بررسي هاي لازم برابر مفاد رديف 5 از بند الف ماده 19 توسط قسمت اداري واحد سازماني و ثبت گزارش مامور تحقيق در فرم مورد اشاره و اعلام نظر عالي ترين مقام واحد سازماني متبوعه در خصوص ضرورت پرداخت وام به متقاضي و ارسال فرم وام مسکن (سه نسخه اصل) به مديريت تامين مسکن سازمان و اعلام نظري مديريت تامين مسکن و انعکاس موضوع به مقام تصويب کننده وام. نظريه مقام تصويب کننده وام به دو صورت اعلام هماهنگي با پرداخت وام و اعلام عدم هماهنگي ميباشد.

    الف) اعلام هماهنگي با پرداخت وام

    ضمن ارسال دو نسخه از فرم وام مسکن، مراتب به قسمت اداري واحد سازماني متبوعه اعلام تا پس از اخذ تعهدهاي لازم (فرم شماره 7و6 پيوست) نسبت به معرفي متقاضي به قسمت مالي همان واحد، جهت دريافت وام در چند مرحله اقدام نمايد. (يک نسخه از اصل فرم توسط اداري تحويل قسمت مالي خواهد گرديد)

    ب) اعلام عدم هماهنگي با پرداخت وام

    مراتب به واحد سازماني متبوعه توسط مديريت تامين مسکن اعلام ميگردد البته مديريت تامين مسکن سازمان به مدت 3 ماه مسئول نظارت بر حسن اجراي کار و برسي اسناد و مدارک و فرمهاي مربوطه در سطح سازمان اتکا خواهد بود و کليه روشهاي قبلي (به استثنا وام وديعه مسکن) در ارتباط با وام ساخت و خريد مسکن در سطح سازمان از درجه اعتبار ساقط مي گردد.

    نحوه پرداخت وام خودرو

    اهداف وام خودرو

    بهره برداري بهينه از خودروهاي موجود در جلوگيري از افزايش فرسودگي و از رده خارج شدن آنها و کاهش هزينه تعمير و نگهداري و خارج نمودن خودروهاي سواري از رده خارج و صرفه جويي در مصرف منابع و کاهش تصدي سازمانها در امر خدمات حمل و نقل و تعمير و نگهداري آنها و مازاد بي نيازي از سيستم حمل و نقل و فروش انها از اهداف وام خودرو مي باشد

    منظور از وام خودرو

    1- ايجاد هماهنگي و وحدت رويه در برنامه هاي بهبود بهره وري در سطح وزارت

    2- افزايش عوامل جذب، بهره وري، روحيه خدمتي و رضايت شغلي مقامات و مسئولين وزارت

    3- جمع آوري خودروهاي در اختيار و تبديل آنها به سرمايه هاي جديد با بازدهي و بهره وري بالا. منظور از خودروي در اختيار عبارت است از: خودروي دولتي است که به منظور اياب و ذهاب يک نفر از مقامات و مسئولين تعيين شده و با راننده يا بدون راننده در اختيار آنان قرار مي گيرد و منظور از وام خريد خودرو، اعتبار نقدي ميباشد که در مقابل تحويل خودروي در اختيار مقامات و مسئولين وزارت به واحدهاي ذيربط به منظور تامين خودرو شخصي جهت استفاده بهينه (اداري و شخصي) به آنان اعطا ميگردد و مقامات و مسئولين به کارکناني اطلاق ميشود که رتبه هاي شغلي 17و بالاتر انتصاب داشته و يا در آينده منصوب ميشوند و شامل ساير مشاغل نمي گردد.

    مقررات کلي وام خودرو

    با توجه به قيمت روز خودرو در بازار، وام قابل پرداخت بابت تامين خودرو مبلغ 40 ميليون ريال تعيين مي گردد و کساني ميتوانند از اين وام استفاده نمايند که در طول ده سال اخير از وام خريد خودرو و يا خريد خودروي دولتي استفاده ننموده باشند. ضمناً در مورد سازمان هايي که از قبل وام خودرو پرداخت نموده اند مبلغ وام قابل افزايش نميباشد.

    وام خريد خودرو فقط به مقامات و مسئولين مشاغل در جداول مصوب سازماني 17 به بالا تعلق گرفته و شامل مشاغل غير مصوب نمي باشد. بجز معاونين وزير، مديران عامل و روساي واحدها و شرکتها و سازمانهاي تابعه وابسته که در محل هاي 19 به بالا انتصاب دارند مابقي مشمولين اگر از وام خريد خودرو استفاده مي نمايند در صورت عدم تمايل به استفاده از اين وام، خودروي دولتي از آنان اخذ و در مقابل حق اياب و ذهاب در سقف مصوب به آنان پرداخت خواهد شد. مقامات و مسئوليني که از وام خريد خودرو استفاده نمي نمايند فقط در امور خدمتي ميتوانند جهت انجام ماموريت هاي اداري از طريق ترابري متمرکز يگان خود از خودروهاي دولتي با راننده استفاده نمايند و مسئوليت و نظارت بر حسن اجراي امر با مسئول مستقيم واحد پشتيباني بوده که در صورت تخلف تصرف در اموال دولتي تلقي و موجب ضمان خواهد بود و هم فرد استفاده کننده و هم مسئول واحد يا سازمان و هم مسئول پشتيباني جوابگو بوده و برابر مقررات با آنان رفتار مي گردد.

    معاونين وزير، مديران عامل روساي واحدها و شرکتها و سازمانهاي تابعه وابسته که در محل هاي 19 و به بالا انتصاب دارند به لحاظ مسائل حفاظتي، امنيتي و تشريفاتي ضمن بهره مند شدن از تسهيلات اعطائي وام خريد خودرو مي توانند صرفاً در امور خدمتي جهت انجام ماموريت هاي اداري و سازماني از خودروي دولتي با راننده استفاده نمايند بدين منظور براي هر يک از مقامات مذکور فقط يک خودروي پلاک سفيد با يک راننده در نظر گرفته ميشود. هر يک از مقامات و مسئولين مي توانند فقط براي يک بار در طول خدمت از تسهيلات اعطائي وام خريد خودرو بهره مند شوند و در صورت انتخاب در مشاغل جديد و يا انتقال به ديگر واحدها در سطح وزارت يا خارج از وزارت مجاز به استفاده مجدد از اين وام نمي باشند در ضمن واحدها و سازمانها موظفند بخشي از هزينه هاي جاري خودروهاي شخصي را به صورت نقدي حداکثر تا مبلغ 000/300 هزار ريال (بدون ارائه هيچ گونه خدمات) بابت هزينه خدمت، قطعات و تعمير و نگهداري در ازا استفاده از خودروهاي مذبور جهت انجام ماموريت هاي درون شهري توسط صاحب خودرو بصورت ماهانه به کارکنان پرداخت نمايند و ميزان آن را بالاترين مقام هر سازمان تعيين مي نمايد. براي انجام ماموريت هاي شهري (بيش از 60 کيلومتر از مرز شهر) افراد واجد شرايط ميتوانند از خدمات حمل و نقل سازمان خود بهره مند گردند و ملزم به استفاده از خودروي شخصي نمي باشند. در صورت انتقال هر يک از مقامات و مسئولين به مجموعه هاي وزارت دفاع، نياز به تسويه حساب وام دريافتي با واحد اوليه نميباشد. صرفاً بايستي اقساط ماهانه به واحد اوليه پرداخت شود و استفاده کنندگان از اين وام مکلفند حداکثر ظرف 15 روز پس از اخذ وام نسبت به خريد خودرو اقدام و ضمن ارائه اسناد مربوط به کميسيون نظارت نسبت به تحويل خودروي در اختيار به يگان متبوعه اقدام نمايند. وام گيرنده در صورت رهايي از خدمت به غير از بازنشستگي در موعد قانوني به دليل سن خدمتي يا هرگونه تغيير وضعيت که با درخواست و دخالت شخص صورت گيرد (بازنشستگي، اشتغال به خارج از وزارت، باز خريدي، استعفا، اخراج و ...) مي بايستي کل مبلغ باقي مانده وام را به صورت يکجا پرداخت و تسويه نمايد.

    وام خريد خودرو به صورت قرض الحسنه بوده و باز پرداخت آن به مدت 80 ماه ميباشد و ماهانه از حقوق وام گيرندگان کسر خواهد شد. پرداخت وام، تعيين ضوابط، اخذ تعهدات و تضمين هاي کلي در اين مورد در ستاد وزارت بعهده معاونت مالي و بودجه و در محدوده واحدها و سازمانها با نظر مديران عامل و روساي سازمانها به عهده قسمتهاي مالي ذيربط ميباشد. تصويب وام در واحدها و سازمانها تابعه و وابسته بر اساس مشاغل سازماني مصوب شده از طريق معاونت طرح و برنامه وزارت، بايد مديران عامل و روساي سازمانها و در ستاد وزارت با پيشنهاد معاونين و روسا پس از طرح و بررسي کميته نظارت و تاييد مشاغل سازماني از سوي معاونت طرح و برنامه از طريق معاونت اداري و نيروي انساني و با تصويب جانشين وزير (هيات رئيسه) خواهد بود در ضمن مقامات و مسئولين سازمانهاي عقيدتي و سياسي و حفاظت اطلاعات وزارت مشمول اين موضوع ميباشند و برابر ماده 12 با آنان اقدام مي گردد.

    ارزيابي و نظارت

    ارزيابي و نظارت کلي به عهده معاونت بازرسي ميباشد و شامل موارد زير است

    الف) نظارت بر اخذ خودروي وام گيرنده

    ب) نظارت بر خريد حتمي توسط وام گيرنده

    ج) نظارت بر عدم استفاده از خودروي دولتي

    شرايط وام گيرنده

    1- مامور به داخل سازمان نباشد

    2- مامور با خارج سازمان نباشد

    3- در مراحل رهايي از خدمت نباشد

    4- خالص دريافتي ماهانه وام گيرنده نبايد کمتر از دو قسط ماهانه باشد

    هر گونه تجديد نظر در مبلغ هزينه مذکور منوط به تورم افزايش هاي ساليانه که پس از تاييد مدير عامل و تصويب هيئت مديره قابل اجرا خواهد شد در ضمن مدت پرداخت وام نيز 5 ساله ميباشد و ضامن وام گيرنده مي بايد از کارکنان دائمي سازمان باشد. در مواردي که گيرنده وام به هر دليلي از پرداخت اقساط خودداري نمود، اقساط باقي مانده از حقوق ضامن کسر مي گردد ضمناً ضامن بايد معتبر بوده و اعتبار وي به تاييد سازمان برسد.

    وام گيرنده کتباً به سازمان اختيار خواهد داد که اقساط وام دريافتي را تا تسويه کامل بدهي همه ماهه از حقوق ماهانه يا ساير مطالبات حقه او کسر نمايد، بديهي است چنين تضميني از ضامن وام گيرنده هم بايد اخذ گردد و وام پرداختي با هزينه دريافت کننده وام بيمه ميشود. حداکثر ميزان وام خودرو به اعتبار شاغلين محل هاي سازماني به ترتيب ذيل ميباشد

    1- به شاغلين در مشاغل رتبه 17 000/000/30 ريال

    2- به شاغلين در مشاغل رتبه 18 و بالاتر 000/000/40 ريال

    مدير عامل سازمان در موارد تخصص هاي خالص و به منظور جذب و نگهداري نيروهاي متخصص ميتواند خارج از شرايط مذکور دستور پرداخت وام را صادر نمايد.

  • فهرست و منابع دانلود گزارش کارآموزی نحوه پرداخت انواع وام به پرسنل نیروی انتظامی و چگونگی اعمال حساب آن ها

    فهرست:

    چکیده. 1

    فصل  اول

    معاونت مالی: 6

    مدیریت حسابداری مرکز. 6

    فعالیت اصلی مدیریت حسابداری مرکز. 6

    مبنای تهیه صورتهای مالی.. 8

    موجودی جنسی: 8

    دارای ثابت مشهود. 8

    محصولات تولیدی.. 9

    چارت سازمانی: 10

    فصل  دوم

    دایره وام: 13

    وظایف دایره وام. 13

    سیکل پرداخت وام در سازمان اتکا 13

    شرایط عمومی برای کلیه وامها 14

    مراحل ثبت حسابداری وامها (عمومی) 15

    فصل  سوم

    نحوه پرداخت وام خرید و احداث مسکن. 17

    مقررات کلی وام. 17

    شرایط وام گیرندگان. 19

    عنوان                                                                                                                            صفحه

    مدت باز پرداخت وام. 19

    روش اجرا 21

    سند حسابداری .....................................................................................................................................................................

    نحوه پرداخت وام خودرو. 25

    اهداف وام خودرو. 25

    منظور از وام خودرو. 26

    مقررات کلی وام خودرو. 26

    ارزیابی و نظارت.. 29

    شرایط وام گیرنده. 29

    سند حسابداری .....................................................................................................................................................................

    نحوه پرداخت وام تلفن همراه (وام ویژه) 30

    علت پرداخت وام تلفن همراه. 30

    مقررات کلی وام تلفن همراه. 31

    شرایط وام گیرندگان. 33

    سند حسابداری .....................................................................................................................................................................

    نحوه پرداخت وام رفاه. 34

    چگونگی پرداخت.. 34

    مقررات کلی وام رفاه. 35

    شرایط وام گیرنده. 36

    سند حسابداری .....................................................................................................................................................................

    مقررات کلی وام ودیعه مسکن ازدواج. 36

    شرایط وام گیرندگان. 38

    سند حسابداری .....................................................................................................................................................................

    نحوه پرداخت وام مسکن ازدواج. 39

    مقررات کلی وام. 39

    شرایط وام گیرنده. 40

    سند حسابداری .....................................................................................................................................................................

    مدارک لازم. 40

    نحوه پرداخت وام لیزیپنگ خودرو. 41

    شرایط اختصاصی وام لیزینگ.. 42

    سند حسابداری .....................................................................................................................................................................

    منابع و مآخذ. 45

    پیوستها ..................................................................................................................................................................................

     

     

     

    منبع:

    راجرلروی میلر، رابرت دبیلو- پلسانیلی- پول و بانکداری نوین مترجم: احمد ناهیدی چاپ 1374 تیراز 2000 نسخه ناشر چاپخانه سپهر، تهران- نشر دانش امروز وابسته به موسسه انشارات امیر کبیر

    2- عبدالمحمد سمیعی- حسابداری دولتی در ایران چاپ پنجم. تاریخ انتشار 1386 ناشرمرکز آموزش مدیریت دولتی

    3-مصطفی علی ورد و نظام الدین ملک آرای اصول حسابداری چاپ ج (1) چاپ یازدهم ج(2) چاپ هفتم 1376 ناشر کتابخانه ملی ایران 

دانلود کارآموزی دانلود گزارش کارآموزی نحوه پرداخت انواع وام به پرسنل نیروی انتظامی و چگونگی اعمال حساب آن ها , گزارش کارآموزی دانلود گزارش کارآموزی نحوه پرداخت انواع وام به پرسنل نیروی انتظامی و چگونگی اعمال حساب آن ها , پروژه کارآموزی دانلود گزارش کارآموزی نحوه پرداخت انواع وام به پرسنل نیروی انتظامی و چگونگی اعمال حساب آن ها , دانلود کارورزی دانلود گزارش کارآموزی نحوه پرداخت انواع وام به پرسنل نیروی انتظامی و چگونگی اعمال حساب آن ها , گزارش کارورزی دانلود گزارش کارآموزی نحوه پرداخت انواع وام به پرسنل نیروی انتظامی و چگونگی اعمال حساب آن ها , پروژه کارورزی دانلود گزارش کارآموزی نحوه پرداخت انواع وام به پرسنل نیروی انتظامی و چگونگی اعمال حساب آن ها , کارآموزی در مورد دانلود گزارش کارآموزی نحوه پرداخت انواع وام به پرسنل نیروی انتظامی و چگونگی اعمال حساب آن ها , کارورزی در مورد دانلود گزارش کارآموزی نحوه پرداخت انواع وام به پرسنل نیروی انتظامی و چگونگی اعمال حساب آن ها , نمونه گزارش کارآموزی درباره دانلود گزارش کارآموزی نحوه پرداخت انواع وام به پرسنل نیروی انتظامی و چگونگی اعمال حساب آن ها , گزارش کار در مورد دانلود گزارش کارآموزی نحوه پرداخت انواع وام به پرسنل نیروی انتظامی و چگونگی اعمال حساب آن ها
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت
  • سبد خرید خالی است