دانلود گزارش کارآموزی حسابداری در کمیته امداد

تعداد صفحات: 44 فرمت فایل: word کد فایل: 4205
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: حسابداری
قیمت: ۹,۸۰۰ تومان
دانلود فایل
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه دانلود گزارش کارآموزی حسابداری در کمیته امداد

     

    چکیده

    در ایران علی رغم توسعه روز افزون وظایف و برنامه ها در چند دهه اخیر و ضرورت استقرار یک سیستم اطلاعاتی مؤثر و مفید در مدیریت مالی سازمانهای دولتی ، بازرگانی ، خصوصی تحول و دگرگونی اساسی قابل ملاحظه ای نداشته است.

    مقایسه و مطالعه سیر تاریخی حسابداری در ایران و روند تکاملی این رشته در سایر کشور ها مؤید این نظر است ، ناآگاهی مدیران   سازمانهای دولتی به نحوه استفاده از گزارش های مالی در اتخاذ تصمیمات صحیح و به موقع و اداره امور مالی سازمانهای مذکور به نحوه مطلوب از یک سو ، فقدان ارتباط و تفاهم منطقی میان استادان و مدرسان رشته حسابداری دانشگاههای و موسسات آموزش عالی و حسابداری در ایران است ، آنچه در دانشگاهها و مراکز آموزش عالی به عنوان مبانی نظری حسابداری مطرح می شود صرفا جنبه نظری دارد و در عمل با عنایت به شرایط خاص و قوانین و مقررات حاکم در ایران کاربرد مؤثری ندارد.

     

    فصل اول

    آشنایی کلی با مکان کار آموزی

     

    آشنایی با محل کار آموزی

    معرفی مکان کارآموزی ، اهمیت و تاریخچه امکانات دارایی ، تجهیزات:

    با پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و آغاز فعالیت مجدد کشور، لزوم حمایت از نیازمندان در صدر برنامه های نظام قرار گرفت و دقیقاً 22 روز پس از پیروزی انقلاب و به عنوان دومین نهاد انقلابی در تاریخ 14/12/75 کمیته امداد امام خمینی با صدور حکم پر خیر و برکت و تاریخی حضرت امام خمینی (ره) برابر مدت نامحدود تشکیل گردید.

    کمیته امداد امام خمینی به عنوان نهادی انقلابی و از نوع موسسات غیر انتفاعی عام المنفعه می باشد که مرکز اصلی آن در تهران و در تمام شهرستانها و اکثر بخشهای کشور و در بعضی نقاط خارج از کشور دارای شعبه می باشد. شورای محترم مرکزی که پس از ولایت فقیه عالیترین رکن این نهاد می باشد. موسسات کلی کارها و امور را عهده دار است و این نهاد تحت نظر مستقیم مقام معظم رهبری قرار داد و اساسنامه آن به توضیح و تایید حضرت امام خمینی (ره) رسیده است.

     منابع مالی این نهاد مطابق اساسنامه عبارت است از:

    کمک های مستقیم مقام معظم رهبری

    اعتبارات دولت محترم جمهوری اسلامی ایران

    کمکهای مردمی ، موسسات نهادها و ارگانها

    دریافت صدقات و هدایا و ...

    درآمدهای حاصل از بخشها و امور اقتصادی امداد امام.

     

    اهداف :

    کمیته امداد امام خمینی با هدف یاری نمودن محرومان و مستضعفان امداد درماندگان و آسیب دیدگان و خودکفا کردن محرومان تشکیل یافته است .

     

    فعالیتهای عمده محل کارآموزی :

    این نهاد در راستای وظایف مقرره ، طرح ها و برنامه های مختلف و متنوعی را در حال اجراء دارد که به شرح زیر است :

    طرح مددجویی

    طرح شهید رجایی

    حمایت از خانواده یتیمان

    بیمه خدمات درمانی اقشار نیازمند

    خدمات فرهنگی و آموزشی

    تامین مسکن مدد جویان

    ایجاد زمینه اشتغال و خودکفایی

    تاریخ فضای خودکفا

    امداد به آسیب دیدگان

    اطعام و اخطار محرومین

    ارائه خدمات مددکاری و شاخه ای

     پیگیری مسائل حقوقی

    جمع آوری هدایا در عید سعید قربان

    طرح بازگشت مهاجرین

    طرح حمایت از استان

    جمع آوری و ارسال نامه های مردمی برای خارج از کشور

    طرحهای ازدواج فرزندان خانواده تحت پوشش

    طرحهای عمرانی منطقه ای عمران و توسعه

     پرداخت وام

    برنامه جشن عاطفه ها و نیکوکاری

    اجرای طرحهای صدقات

    آموزش کارکنان

    23- تحقیق و بررسی

    24- تبلیغات و مشارکتهای مردمی

    25- برنامه  بهبود روشها و سیستم ها

    26- تشکیل و سازماندهی امور نیروی انسانی

    27- حمایت محرومان خارج از کشور  

     

    وظایف اساسی این نهاد بشرح ذیل می باشد:

    تلاش در جهت شناخت انواع محرومیت رنج و کمبود نارسایی مادی و معنوی افراد و خانواده های محروم

    کوشش جدی دریافتن محرومان و امداد ممکن در حد ضرورت برای رفع محرومیت آنان از طریق کمک های بلاعوض وام و ایجاد کار مناسب

    اقدام در جهت رفع در د و رنج های فراوان افراد و خانواده های محروم با حمایت های مادی و معنوی

    همت در برطرف کردن کمبود های افراد و خانواده های نیازمند در مناطق مختلف کشور در حد ضرورت با اعطای وام برای جهیزیه  ، تحصیل ، معالجه ، تامین مسکن و سایر موارد ضروری .

    آمادگی نسبی برای جبران نارسائیهای  و خسارات ناشی از حوادث طبیعی از قبیل سیل ، زلزله ، خشک سالی ،آتش سوزی .

    حضور مبنی برای تکمیل فعالیتهای آموزشی و فرهنگی مناطق محروم و دور افتاده که امکانات کافی وجود ندارد

    تعادل و هم کاری و هماهنگی با سازمانها ی دولتی ، نهادهای انقلابی و موسسات خیریه بر اساس مقررات و متناسب با امکانات و مقدورات در جهت امور محرومیت زدائی و کمک به نیازمندان جامعه

    تهیه و تنظیم برنامه های آموزشی و فرهنگی و تربیتی در جهت ر شد فکری و تقویت بینه علمی و کسب آمادگی لازم برای داشتن زندگی مستقل و شاداب از طریق تشکیل کلاسهای آموزشی ، اردوهای تر بیتی ،ارائه خدمات مدد کاری ، مشاوره.

    تلاش جهت تشویق و تربیت مردم به انفاق و ایثار و کمک به محرومان و مستضعفان و کوشش در جذب هدایای مردمی و به منظور ترویج سنتهای حسنه و خیرات و برات و ایجاد زمینه مشارکت عمومی در کمک به رفع فقر محرومیت

    فراهم آوردن امکانات و تسهیلات جهت خود کفا کردن محرومین از طریق آموزش های فنی و حرفه ای و ایجاد امکانات تولیدی و کمک های سرمایه ای

     

    چارت سازمانی

    ولایت فقیه (مد)

    معاونت امور بین الملل

    معاونت  نیروی انسانی

    معاونت  مشارکتهای مردمی

    معاونت  خودکفایی

    معاونت  مالی

    مدیر کل کمیته امداد استان

    معاونت  مشارکتهای مردمی

    معاونت  امور شهرستانها و نظارت و بازرسی

    معاونت  خودکفایی

    معاونت  مالی

    رئیس کل کمیته امداد شهرستان

    واحد مشارکتهای مردمی

    امور اداری

    واحد خودکفایی

    معاونت مالی و پشتیبانی

    معاونت حمایتی

    واحد حمایتی (مستمری)

    واحد فرهنگی

    واحد درمان

    خوابگاه دانش آموزی

    اردوگاه دانش آموزی

    تدارکات عمومی

    انباردار

    صندوقدار

    حسابداری و وام

     

    شورای مرکزی کمیته امداد (تشکیل از 5 نفر )

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    فصل دوم

    هدف از تاسیس

     

    هدف از تاسیس:

    برنامه های است که به تفکیک برنامه ها و طرحها برای یک سال مالی تهیه و حاوی پیش بینی درآمد ها و سایر منابع تامین اعتبار و برآورد هزینه و سایر پرداخت ها برای انجام عملیات است. که به تحقیق اهداف و سیاستهای جهت محرومیت زدائی مذکور در اساسنامه و سایر وظایف محوله منجر می شود و شامل موارد زیر است :

    الف : پیش بینی دریافت ها و منابع تامین اعتبار که به طور مستقیم یا غیر مستقیم در سال مالی بود جه امام بوسیله مجموعه واحدهای تابعه در سطح کشور از طریق حسابهای مربوطه اخذ می گردد .

    ب : پیش بینی دریافتها و منابع تامین اعتبار که به طور مستقیم یا غیر مستقیم در سال مالی بود جه امام بوسیله مجموعه واحدهای تابعه در سطح کشور از طریق حسابهای مربوطه اخذ می گردد .

    ج : پیش بینی کلیه هزینه ها و پرداختهائیکه از محل مجموعه دریافتها در سال مالی بودجه انجام می گردد .

    مواد هزینه محل کارآموزی نوع هزینه را در داخل بودجه مشخص می کند عبارتند از :

    < >هزینه اداری و پرسنلی هزینه سرمایه ای و سرمایه گذاری پرداخت پول و تعهدات پرداختهای انتفاعی و هزینه های ارائه خدمات به افراد تحت پوشش و نیازمندان برحسب موافقتنامه های تنظیمی با سازمان برنامه و بودجه و  بر اساس بودجه سالانه شور ای مرکزی و مقررات از قبیل : الف : مستمری مدد جویان تحت پوشش

    ب: تهیه و تامین مسکن مدد جویان و نیازمندان

    ج : هزینه های فرهنگی و آموزشی و ازدواج و حوادث و سوانح پیش بینی نشده

    د: هزینه های کمک به جبران عدم توان افراد تحت پوشش در انجام تعهدات خود

    ه: هزینه های درمانی افراد تحت پوشش و نیازمند و اقشار آسیب پذیر  .

    و: اشتغال مددجویان

    ز: کمکهای مورد برای رفع مشکل نیازمند.

    ح : وامهای قرض الحسنه و شرافتی به مددجویان و نیازمندان

    سایر موارد به حسب وظایف و ماموریتهای قانون و محوله .

     

     

    تعریف حسابداری :

             فنی است که عملیات مالی ثبت ، طبقه بندی تلخیص و تفسیر و با اعداد و ارقام قابل سنجش به پول و زمان بیان می نماید.

    همان طوریکه از تعریف فوق بر می آید حسابداری یک فن و تکنیک و روش است وقتی صحبت از ثبت رویدادها یا فعالیتها می شود منظور آن دسته از عملیات مالی است که قابل ذکر در سند حسابداری می باشد.

    منظور از ثبت – ثبت فعالیتهای مالی در دفتر روزنامه است که دفتر روزنامه یکی از دفاتر مورد عمل در حسابداری است که اسناد به ترتیب تاریخ وقوع در آن ثبت می شود .

    طبقه بندی در این مرحله فعالیتهای ثبت شده یا اسناد ثبت نشده در دفتر روزنامه دسته بندی شده و به دفتر کل تحت همان دسته و طبقه ثبت می گردد. دفتر کل دفتری است بنام دفتر حسابها که کلیه سرفصلهای حسابداری در این دفتر هر کدام در صفحه ای خاص نوشته می شود . تلخیص به معنای خلاصه کردن : اطلاعات مالی طبقه بندی شده از دفتر کل استخراج و بصورت گزارش و صورتهای مالی تهیه می گردد مثل ترازنامه سود زیان – صورتحساب سرمایه و در شرکتهای تجاری و عملکرد .

    تفسیر : در این مرحله اطلاعات منعکس شده در صورتهای مالی مورد تجزیه و و تحلیل قرار می گیرد وضعیت شرکت یا موسسه در آن دور تجزیه و تحلیل

    می گردد.

    زمان : لحظه وقوع رویداد شرکت یا موسسه است .

    واحد پول : رویدادهای مالی قابل تقویم به پول رایج کشور است مثلاً واحد پول ایران ریال است .

    اما تعریف جدید حسابداری : حسابداری سیستمی است برای نگاهداری اثرات رویدادهای مالی در حیاط هر فرد یا سازمان به روشی که آن فرد  یا سازمان امکان داشته باشد موقعیت مالی هر فعالیت های مالی خود را برای عامه مردم گزارش نماید . حسابداری همان طوریکه در این تعریف آمده است : فقط به حوادث مالی مربوط می شود و کاری به سایر حوادث در داخل سازمان ندارد اطلاعاتی که جنبه مالی ندارد در سیستم حسابداری فراموش می شوند سیستم حسابداری نه فقط در تجارت و بازرگانی بلکه برای اشخاص و سازمانها که جنبه انتفاعی ندارند مانند کمیته امداد امام خمینی کاربرد دارد .

    و در دوران حیاط هر شرکت یا موسسه بسیاری از افراد و موسسات دیگری مانند بانکها با سهام داران بستانکاران و مدیران داخلی به اطلاعات زیادی در باره موفقیت و فعالیتهای آن احتیاج دارند که سیستم حسابداری باید این اطلاعات را در اختیار آنها قرار دهد و بیشتر از حسابداری واحد دیگری نمی تواند چنین اطلاعاتی را در اختیار آنها قرار دهد .

     

     

     

     

     

     

    تراز آزمایشی :

    تراز آزمایشی تراز ی است که به منظور کنترل نقل ارقام از دفتر روزنامه به دفتر کل صورت می گیرد و در حقیقت یکی از ابزار کنترلی است که در اختیار حسابدار می باشد . تراز آزمایشی ممکن است دو ستونی –چهار ستونی – شش ستونی و هشت ستونی تنظیم شود تراز آزمایشی را نیز تراز ماهانه می گویند در اینجا ما تراز آزمایشی هشت ستونی را بررسی می کنیم.

    < >نام شرکت یا موسسه در سطوح اول قید کلمه تراز آزمایشی در سطوح دوم نام ماه در سطر سوم شماره حساب – عنوان حساب – اول دوره که مانده سال قبل در آن قید می شود. که در آن کلیه سر فصل های که در دفتر کل گردش و یا مانده دارد خواهد آمد ستون گردش عملیات تا پایان دوره که دو ستون  بد و بس دارد و حاصل عملیات شرکت تا پایان آن ماه را نشان می دهد. جمع ستون بد و بس باید با هم مساوی باشند و از طرف دیگر جمع دفتر روزنامه تا پایان آن ماه مساوی باشد.ستون مانده تا پایان ماه که ستون بد و بس دارد مانده نتیجه از تفاضل دو ستون بدهکار و بستانکار گردشی عملیات تا پایان آن ماه بوده و باید با ستون مانده دفتر کل برابر باشد و این دو ستون هم باید با هم مساوی باشد هر تراز آزمایشی به امضاء رئیس حسابداری و مدیر عامل و مهر شرکت خواهد رسید اگر جمع ستون بد و بس گردش عملیات با هم برابر  و یا تراز باشند باید به دنبال اشتباهات بگردیم و این اشتباه از دو مورد حاصل شده است الف: نقل ارقام از دفتر کل به تراز آزمایشی

    ب : نقل ارقام از روزنامه به کل

    اگر تفاضل دو ستون بد و بس به عدد 9 قابل تقسیم بود در حالت ممکن است یا ارقام را مقلوب نوشته و یا یک صفر کمتر گذاشته باشیم .

    مثال : اگر تفاضل دو ستون بد و بس 18000 ریال باشد چون18000 ریال بر 9 قابل تقسیم است و می شود 2000 باید در ستون ها بجای رقم 20000 ریال عدد2000 ریال نوشته باشیم و یا مثلاً عدد 68000/1 ریال رقم 86000 ریال ثبت گردیده باشیم .

    تراز نامه صورت حسابی است که وضعیت مالی ( دارای – بدهی – و سرمایه ) موسسه را در یک تاریخ معین نشان می دهد .

     تراز نامه بر اساس یک معادله مهم در حسابداری به دست می آید

    سرمایه  + بدهی = دارای ها

    نکته مهم تراز نامه که خیلی مهم است طبقه بندی حسابهای آن است که دارای ها به چهار دسته تقسیم می شود و بدهی ها به دو دسته که بدهیهای جاری و بلند مدت نام دارند .

    تراز نامه از جمله گزارش های سالانه می باشد و در پایان دوره مالی تهیه می شود اغلب اتفاق می افتد که بعضی از حسابداران تراز آزمایشی را با تراز نامه اشتباه می کنند در صورتی که چندین فرق بین  این دو وجود  دارد تراز نامه گزارش رسمی مالی است مالی آنکه تر از آزمایشی یک فهرست مالی است .

    در تراز نامه حسابهای داراییها و بدهیها سرمایه منعکس می گردد در تراز آزمایشی کلیه حسابها منعکس می شود و شکل کلی تراز نامه به شرح ذیل است .

    شرکت بازرگانی

    ترازنامه

     

                         1 -داراییهای جاری             بدهیهای جاری

                        2- داراییهای ثابت               بدهیهای بلندمدت

                      3- داراییهای غیر مشهود            جمع بدهیها       

                       4-  سایر داراییها                  موازنه سنواتی

                             جمع داراییها                         جمع بدهیها و سرمایه

     

    مفاهیم اساسی حسابداری : 1- مفروضات حسابداری 2- اصول حسابداری 30- اصول محدود کننده

    مفروضات حسابداری شامل : 1- فرض تفکیک شخصیت 2- فرض دوره مالی 3- فرض واحد اندازه گیری 4- فرض تعهدی 5- فرض تداوم فعالیت .

    اصول حسابداری شامل : اصل بهای تمام شده 2- اصل تحقق درآمد 3- اصل مطابقت هزینه با درآمد 4- اصل افشاء .

    اصول محدود کننده :1- اصل اهمیت  2- اصل خصوصیات صنعت 3- اصل احتیاط و محافظه کاری 4- اصل فزونی منافع بر مخارج

    تعریف فرض  تفکیک شخصیت : مفهوم شخصیت در حسابداری معنی مستقل بودن شخصیت یک واحد تجاری از صاحبان آن باشد .

    تعريف فرض تفكيك شخصيت : مفهوم شخصيت در حسابداري معني مستقل بودن شخصيت يك واحد تجاري از صاحبان آن باشد .

    تعريف فرضي تداوم فعاليت : برابر اين فرض فعاليتهاي واحد تجاري براي آينده قابل پيش بيني ادامه خواهد داشت به عبارت ديگر شركت تا زمانيكه تعهدات خود را جامعه عمل بپوشاند منحل نخواهد شد.

    فرض واحد اندازه گيري : بنابراين فرض فعاليت ها و رويداد هاي مالي واحد تجاري بايد بر حسب پول بيان شود .

    فرض دوره مالي : از آنجايي كه اندازه گيري دقيق نتايج عمل كرد شركت بر حسب وجه نقد تنها زماني مقدور مي باشد .كه واحد تجاري منحل و وجه نقد ناشي از فروش داراييها دريافت و كليه ي بديهيهاي آن پرداخت گردند اما با توجه به محدوديت تقويمي ( زماني ) تغييرات ناشي از رويدادها و فعاليتهاي مالي واحد تجاري ناگزيريم يك دوره ي زماني كوتاه تر انتخاب كنيم به اين جدا سازي فعاليتهاي مالي واحد تجاري بر اساس دوره هاي كوتاه تر اصطلاحاً فرض دوره ي مالي گويند .

    فرض تعهدي :ثبت درآمدها به تحقق يافتن شناسايي و ثبت مي گردند بدون توجه بدون زمان دريافت .

    ثبت هزينه ها : به محض تحقق يافتن شناسايي و ثبت مي گردند بدون توجه به زمان پرداخت .

    تعريف اصل قيمت تمام شده : به اين معني است كه تمام دارايي هاي كه تحصيل مي شوند به ارزشي تعارف يا بهاي ريالهاي تمام شده ثبت مي شوند .

    اصل تحقق درآمد: طبق اصل تحقق درآمد ، درآمد هنگامي شناسايي مي گردد كه دو شرط زير تحقق يافته باشد .

    تكميل فرآيند سود .

    معامله يا داد و ستد .

    اصل مطابقت هزينه با درآمد : يعني هزينه هاي هر دوره بايستي با درآمد هاي همان دوره مطابقت شود تا سود خالص دوره مشخص شود و براي اعمال اصل تطابق و شناخت هزينه سه رهنمود مورد استفاده قرار مي گيرد.

    ارتباط مستقيم علت و معلولي هزينه ها .

    تخصيص سيستماتيك و منطقي هزينه ها.

    شناسايي بلادرنگ هزينه ها .

    اصل افشاء : اصل افشاء ايجاب مي كند كه كليه واقعيت هاي با اهميت مربوط به رويداد ها و فعاليت هاي مالي واحد تجاري به شكل مناسب و كامل گزارش شوند .

    اصل اهميت : در بعضي از مواقع خاص در اجراي اصل اهميت مي توان روش ها و اصول دقيق حسابداري را رعايت نكنيم و دنبال روشهايي كه اطلاعات مالي بهتر ي را براي استفاده كنندگان فراهم مي كند برويم مثلاً يك مداد تراش رو ميزي را به عنوان يك دارايي ثبت نمي كنيم بلكه به عنوان هزينه ثبت مي كنيم.

    اصل خصوصيات صنعت : بعضي از فعاليتهاي خاص ميباشد مثل بيمه ، بانك و پيمانكاران .

    اصل احتياط : از بين روش ها روشي انتخاب مي شود كه دارايي ها و به طبع آن سود كمتري را گزارش كند مثل روش تعيين موجودي كالا

    اصل قيمت تمام شده ( قيمت بازار )

    اصل فزوني منافع بر مخارج : تهيه اطلاعات مالي بايستي مقرون به صرفه باشد .

    شيوه استفاده از سيستم مالي وسط حسابها در آمد

    سيستم حسابداري درآمد از 6 سطح بر قرار زير تشكيل شده است :

    كل 2- معين 3- تفضيل 4- فرعي يك 5- فرعي دو6- فرعي سه

    سطح كل : نشان دهنده ي رديف بودجه در حسابهاي دولتي مي باشد

    سطح معين : نشان دهنده برنامه در حسابهاي دولتي مي باشد .

    سطح تفضيل : مشخص كننده ي هريك از ريز حسابها ( ريز برنامه ) مي باشد كه در اين كدينگها سطح تفضيل آن از اهميت بيشتري برخوردار مي باشد و نحوه آن به اين ترتيب است وقتي كه اعتباري فرض بابت حقوق و دست مزد ارسال مي گردد براي اينكه بدانيم يا بخواهيم گزارشي تهيه نماييم كه از بابت هر يك از سر فصل هاي ذكر شده فوق چه مقدار اعتبار دريافت و چه مقدار مصرف شده است نياز به آناليز نمودن تك تك اسناد مي باشد كه نياز به صرف و وقت زيادي دارد كه براي جلو گيري از اتلاف بيهوده وقت جهت گزارش دهي و سرعت بخشيدن به اين امر از حسابي به نام تفضيل استفاده مي شود.

    فرعي يك : با توجه به اين كه وجوه ارسالي ممكن است از محل منابع يا اعتبارات دولتي باشد لذا جهت هنگام صدور سند جهت تشخيص دولتي يا امدادي بودن از اين فرعي استفاده مي شود و براي نيل به اين مقصود در قسمت فرعي يك كد هاي زير در نظر گرفته شده است .

    10- از محل اعتبارات دولتي ( شاخه )

    11- از محل اعتبارات دولتي ( استان )

    30- از محل ساير منابع ( شاخه )

    31- از محل ساير منابع ( استان )

    اينك نمونه فهرست حسابهاي كل امداد امام خميني به شرح زير ارائه مي گردد

    كميته امداد امام خميني (ره )

    فهرست حسابهاي كل

    حساب كل

    بنابراين هنگامي كه استان شاخه وجه و يا كالايي را از طرف مركز استان دريافت مي دارد حتماً مي بايست در قسمت فرعي يك كد 10 انتخاب شود و چنانچه وجه و كالا از محل كمك هاي مردمي باشد حتماً مي بايست كد30 در سند لحاظ گردد پس اگر كد فرعي يك 30يا 31 انتخاب گردد چون از محل ساير منابع مي باشد براي آن سند دولتي زده نخواهد شد .

    فرعي 2: در قسمت دو پنج كد به قرار زير در نظر گرفته شده است .

    اعتبار سال جاري

    از محل منابع امدادي

    پيش پرداخت سنواتي

    علي الحساب سنواتي

    انتقالي

    1 : زماني از اين كد استفاده مي شود كه فعاليت از محل اعتبار دولتي سال جاري باشد .

    2 : زماني از اين كد استفاده مي شود كه فعاليت از محل منابع امدادي باشد.

    4-3 : با عنايت به اين موضوع كه پيش پرداخت ها و علي الحساب ها در پايان سال مي بايست به پيش پرداخت سنواتي و علي الحساب سنواتي بسته شود از اين كدها زماني كه پيش پرداخت سنواتي و علي الحساب سنواتي تأثير پيدا مي نمايد استفاده ميشود .

    6: با عنايت به اين موضوع كالايي كه خريداري مي گردد به حساب هزينه منظور مي شود ولي در امداد زماني كالاي مورد نظر به حساب هزينه منظور مي گردد كه بين مدد جويان توزيع گردد بنابراين به هنگام صدور سند مي بايست نكات زير را مد نظر قرار داد.

    به هنگام خريد كالا در دفتر مركزي دفتر استان يا شاخه :

    مي بايست در بخش فرعي و از ( اعتبار سال جاري ) استفاده شود حال اگر كالاي خريداري شده عودت داده شود نيز مي بايست از كد 01 استفاده شود

    به عنوان مثال : چنانچه براي برنامه جهيزيه در دفتر استان يخچال يا به طور كلي لوازم خانگي گردد به صورت زير ثبت مي گردد

    بدهكار بستانكار

    01 - 10 - 1303 - 51 - 21000 01 - 10 - 1303 - 65 - 29000

    كه در اين ثبت كد 21000 موجودي مواد و كالا در سطح كل و 51 مشخص كننده نوع انبار يعني انبار لوازم خانگي در سطح معين و 1303 تفضيل جهيزيه و كد 10 نشان دهنده فرعي يك و 01 فرعي دو آن و 29000 موجودي نقد و بانك در سطح كل و 65 مشخص كننده نوع بانك مي باشد .

    حال اگر كالاي خريداري شده كه با كد 01 وارد انبار شده است بخواهد توزيع و يا به استان يا شاخه ارسال گردد مي بايست در حساب فرعي يك از كد 10 و در حساب فرعي دو از كد 06 ( انتقالي ) استفاده شود تا مجدداً به حساب هزينه منظور نگردد .

    پس چون در سيستم دولتي هنگام خريد كالا ، كالا به حساب هزينه منظور مي شود در صورتي كه در سيستم امداد تا زماني كه تكليف نهايي آن مشخص نگردد به حساب هزينه منظور نمي شود بنابراين با توجه به اين كه كالاي مذكور هنگام خريد در استان يك بار به حساب هزينه منظور شده است براي جلوگيري از تكرار ثبت هزينه مي بايست در قسمت فرعي دو كد06 ( انتقالي ) انتخاب شود و هنگام خروج آن از انبار نيز از 06 استفاده شود.

    بد بستانكار

    1006 - 1303 – 33 - 71000 1006 – 1303 – 51 – 21000

    1006 – 1303- 85 -21000

    هر گونه پرداخت وجه يا كالا مي بايست حتماً با رعايت آيين نامه مالي و حتماً پس از تامين اعتبار صورت مي پذيرد و چنانچه جهت پرداخت مورد نظر در بانك و يا انبار وجه و كالا به ميزان كافي وجود نداشته باشد از صدور چك يا حواله انبار خود داري مي گردد . به هنگام انجام هزينه كه داراي اعتبار دولتي مي باشد در ابتدا پرداخت از محل اعتبار دولتي صورت مي پذيرد و چنانچه به علت عدم موجودي پرداخت مورد نظر از محل منابع امدادي صورت ندارد جهت ثبت هزينه انجام شده از ك د هزينه مربوطه از سطح فرعي يك از كد 30 و در سطح فرعي يك از كد02 استفاده مي شود وجه مربوطه از بانك درآمد پرداخت مي شود و بعد از دريافت اعتبار مربوطه وجه پرداخت شده با صدور چك از بانك اعتباري به بانك منابع امدادي واريز و با صدور سند هزينه مربوطه نيز به حساب هزينه دولتي منظور مي گردد.

    به عنوان مثال : چنانچه به علت عدم موجودي ما پرداخت نقدي جهيزيه از بانك درآمدي صورت بگيرد به صورت زير ثبت مي نماييم .

    بد بس

    ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

    3002 – 1303 – 33 - 70000 3002 – 1303 -99 -29000

    بعد از دريافت اعتبار

    بد بس

    ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

    10 - 1303 – 33 – 70000 1002 – 1303 -65 -29000

    3002 - 1303 - 99 - 29000 3002 - 1303 - 33 - 70000

    در خصوص ضمائم مربوطه به استان اصل ضمائم پرداخت هاي نقدي ( توزيع مدد جويان خريد كالا ) مي بايست ضميمه اسناد دولتي و كپي آنها به اسناد امدادي پيوست شود.

    در خصوص هزينه ها ي امدادي اصل هزينه هاي امدادي به اسناد امدادي ضميمه مي گردد .

    دو رقم سمت چپ نمايانگر برنامه كليه حسابهاي تفصيلي كه دو رقم چپ آنها با آنها برابر شده به صورت مركب ميشود ثبت نموده به هنگام صدور بايد توجه كنيم سطح –تفصيل –فرلمايك –فرعي 2 ارتيكل هاي بدهكار و بستانكار را با هم مقايسه و چنانچه مقايرتي وجود داشته باشد از زدن سند خودداري مي شود .

    بد

    غلط 01/10 - 1303 - 33 - 70000

    1001 - 1701 - 62 * 2 بس

    بد

    1001 1033 33 70000 بس

    غلط 2002 1303 2165

    بد

    صحيح 1001 1303 33 70000

    بس

    1001 1303 2965

    فصـل ســوم

    تشريح روند كار

    سيستم حقوق و دستمزد

    تسهيم حقوق و دستمزد :

    روش حقوق و دستمزد در كميته امداد امام خميني (ره) بدين شرح مي باشد. كه پس از گرفتن احكام از استان و ثبت آنها در ليست حقوقي و زدن اضافه كار در ليست اقدام به نوشتن ليست حقوقي و نحوه كسورات ليست حقوقي بدين شرح مي باشد كه كليه اقساط وام و بدهيهاي پرسنلي در قسمت كسورات و 7% بيمه خالص دريافتني به صورت كلي بر اساس شماره حساب بانكي به بانك مربوط واريز و قبل از ماه بعد ليست بيمه و ماليات آن به ادارات تامين اجتماعي و دارايي از ارسال جهت كسر كسورات قانوني ارسال مي گردد.

    وام ها به جهت اشتغال و خودكفا نمودن افراد تحت حمايت و اقشار نيازمند در خواست هايي تحت عنوان وام از مددجو و غير مدد جو اخذ و پس از ترتيب اولويت ها نسبت به پرداخت وامها اقدام مي گردد.

    سيستم حسابداري در امداد همانند ادارات ديگر در برخي از روشها از شرايط خاصي برخوردارند. اما در كل از يك رويه نشات مي گيرد و تنها تفاوت آن از اين است كه در حسابداري دولتي كه اموال به هزينه بسته مي شوند اما اموال و موجوديها در پايان پس از بستن حسابها در تراز نامه نمايش داده مي شود.

    روش سند زدن بدين شرح مي باشد. پس از مطابقت ضمائم و گرفتن امضا مجاز اقدام به كنترل فاكتور مورد نظر مي گردد و پس از بر اساس نوع هزينه بر اساس تفضيل مورد نظر و مبلغ آن مي بايست از منابع دولتي و امدادي پرداخت شود. اقدام به صدور سند مي گردد و پس از سند دفاتر روزنامه، كل و دفتر معين ، تفصيل انتقال مي يابد. در پايان هر ماه به طور دلخواه ترازي جهت كنترل تهيه مي شود و در هر سه ماه گزارش 3 ماهه طي تراز آزمايشي ، معين و دفتر كل استان ارسال مي گردد. در پايان سال مالي پس از كنترل اعتبارات في پابين استان و شاخه اقدام به بستن حسابها مي گردد و با نظر به اينكه سال مالي امدادي ا تاريخ فروردين سال بعد مي باشد. بر اساس تاريخ سال بعد ترازنامه ، تراز آزمايشي ، صورت ريز ما تهيه و پس از كنترل به مركز جهت بررسي ارسال مي گردد.

    پرداخت مستمري : پس از تاييد شرايط تحت حمايت در دو مرحله طرح مدد جويي و طرح شهيد رجايي اقدام به پرداخت مستمري مي گردد كه براي طرح مدد جويي هر دو ماه يكبار و براي طرح شهيد رجايي هر 3 ماه يكبار و ليستهاي آن تهيه و به شماره حساب هاي مربوط كه قبلاً تهيه گرديده واريز مي شوند.

    نحوه ارائه حسابها : كليه اعتبارات بر اساس جاري و بلند مدت كه قبلاً مجوز آنها از مراكز گرفته شده واريز و پس از اين بر اساس نوع هزينه صادر مي شوند و كليه حسابهاي مدد جويي بصورت جاري مي باشند.

    طرح اكرام : بر اساس سنت حسنه كمك به افراد سيستم به دو صورت در داخل و خارج از كشور و پس از مشخص شدن يتيمان توسط اين نهاد به حامي ه اعلام و در يك حساب جداگانه كه قبلاً مجوز آنها از مركز گرفته شده است. كليه وجوه واريز و از همه حساب به حساب ايتام مورد نظر بلافاصله واريز مي شود.

    ماليات

    درآمدي كه شخص حقيقي از طريق اشتغال يا به عناوين ديگر غير از موارد مذكور در ساير فصل هاي اين قانون در ايران تحصيل مي كند، پس از كسر معافيت هاي مقرر در اين قانون مشمول ماليات بر درآمد مشاغل مي باشد. ضمناً جانبازان انقلاب اسلامي از پرداخت ماليات معاف مي باشند و شهرهاي مناطق محرم نيز مشمول 5/0 ماليات هستند.

    بيمه ي تعهدي

    چنانچه شخصي بخواهد پدر، مادر، فرزند چهارم به بعد خود را تحت پوشش قرار دهد از اين نوع بيمه استفاده مي كند.

    تبصره: دولت به جانبازان، بازنشستگي ، بيمه ي عادي و بيمه ي عمر مي پردازد.

    بدهي هاي شخصي

    انواعِ اقساط، وام و قسط هايي كه شخص خود تعهد پرداخت آن را كرده كسورات مي باشند.

    بازنشستگي وجوهي كه به صورت الزامي از حقوق كارمند كسر مي شود، با پايان خدمت شخص، اين وجوه به صورت ماهانه به وي پرداخت مي شود. الف) كارمند مرد با 25 سال سابقه ي خدمت و سن 50 سال به بالا ب ) كارمند زن با 20 سال سابقه ي خدمت بدون محدوديت سني مي تواند تقاضاي بازنشستگي كند.

    باز خريد چنانچه كارمند مايل به ادامه ي خدمت خود نباشد، مي تواند، تقاضاي كتبي را نوشته و در صورت موافقت با وي ترك خدمت كند و وجوهي را نيز دريافت كند.

    اضافه كار چنانچه ساعات كار كارمند در هفته، از 24 ساعت تجاوز كند، اضافه كاري محسوب مي شود.

    پاداش پايان خدمت بخشي از هزينه هـاي ضــروري كاركنــان دولــت كه مشمول ماليات نمي باشند، در صورت رضايت از خدمت آنان به هنگام بازنشستگي، پاداشي به ازاي هر سال سابقه ي خدمت، يكماه معادل آخرين حقوق دريافتي به عنوان پاداش پايان خدمت پرداخت مي شود.

    تبصره: چنانچه كارمند در سال آخرِ خدمتِ خود، محكوميت اداري داشته باشد، پاداشي به او پرداخت نمي شود.

    مزايا

    مزاياي مستمر نقدي:

    مجموعه ي پرداخت هاي ماهانه و يا سالانه كه معمولاً در ليست حقوق و مزايا، ثبت و يا پرداخت مي گردد را شامل مي شود و به شرح زير مي باشند :

    حقوق ثابت، حق مسئوليت، حق اولاد ، حق مسكن، حق اياب و ذهاب، فوق العاده براي آب و هوا، محروميت از تسهيلات و محل خدمت، سختي شرايط محيط كار، نوبت كاري، فوق العاده ي جذب و ساير مزايا كه به اشخاص حقوق بگير ماهانه پرداخت مي شود.

    مزاياي غير مستمر:

    اضافه كار، پاداش آخر سال، پاداش پايان خدمت، بازخريد، مرخصي، پرداختهايي كه بابت هزينه ي درمان و معالجه ي كاركنان صورت مي گيرد همگي از اقلام مزاياي غير مستمر مي باشند.

    انواع مرخصي

    كارمندان سالانه با استفاده از حقوق، مي توانند معادل يك ماه از مرخصي، استفاده كنند، روزهاي تعطيل و جمعه جز مرخصي حساب نمي شود.

    انواع ديگر مرخصي:

    مرخصي استعلاجي ، مرخصي ساعتي ، مرخصي بدون حقوق ، مرخصي ذخيره ، مرخصي بارداري و زايمان – مرخصي مناطق محروم

  • فهرست و منابع دانلود گزارش کارآموزی حسابداری در کمیته امداد

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

دانلود کارآموزی دانلود گزارش کارآموزی حسابداری در کمیته امداد , گزارش کارآموزی دانلود گزارش کارآموزی حسابداری در کمیته امداد , پروژه کارآموزی دانلود گزارش کارآموزی حسابداری در کمیته امداد , دانلود کارورزی دانلود گزارش کارآموزی حسابداری در کمیته امداد , گزارش کارورزی دانلود گزارش کارآموزی حسابداری در کمیته امداد , پروژه کارورزی دانلود گزارش کارآموزی حسابداری در کمیته امداد , کارآموزی در مورد دانلود گزارش کارآموزی حسابداری در کمیته امداد , کارورزی در مورد دانلود گزارش کارآموزی حسابداری در کمیته امداد , نمونه گزارش کارآموزی درباره دانلود گزارش کارآموزی حسابداری در کمیته امداد , گزارش کار در مورد دانلود گزارش کارآموزی حسابداری در کمیته امداد
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت