ایستگاه 1 : ایستگاه نوار سقفی
کد کارگر مشغول به کار : A
مراحل اصلی فعالیت :
325 TP : پاک نمودن شیار مخصوص نوار سمت چپ توسط مایع پاک کننده و زدن ماستیک
001 TP : چسباندن زه سمت چپ و زدن چسب کاغذی به دو سر زه سقف به منظور ثابت نگهداشتن آن .
326 TP : پاک نمودن شیار مخصوص نوار سقف سمت راست توسط مایع پاک کننده و زدن ماستیک .
290 TP : چسباندن زه سمت راست و زدن چسب کاغذی به دو سر زه سقف به منظور ثابت نگهداشتن آن .
زمان استاندارد برای نصب قطعات :
قطعات مورد نیاز در این ایستگاه :
< >زه های مشکی رنگ ماستیک « مشکی رنگ » برای چسباندن زه روی سقف
1 زدن ماستیک به شیار (01)1 چسباندن زه و زدن چسب کاغذی
ایستگاه 2 : دیاق سپر و محل لوله سوخت
کد کارگر مشغول به کار : OG
مراحل اصلی فعالیت :
003 TP : درگیر نمودن مجموعه لوله ترمز و نیز بین به زیر بدنه و جا زدن بست پلاستیکی و ثابت کردن لوله ترمز چرخ سمت چپ از مجموعه لوله های زیراتاق به سمت مذکور در محدوده روی شاسی عقب .
015 TP : نصب پایه کناری سپر عقب همراه خار مربوطه آن توسط چند عدد پیچ سمت راست و چپ .
034 ISI : ثابت کردن مجموعه لوله های سوخت و ترمز زیر اتاق در قسمت انتهای اتاق توسط بست های پلاستیکی و قرار دادن لوله ترمز چرخ عقب راست به داخل براکت نگهدارنده لوله
010 TP : نصب دو عدد درپوش داخل آستر گلگیر عقب و یک عدد درپوش زیر سپر عقب سمت راست .
583 TSI : جا زدن سر شیلنگ لاستیکی مجموعه برگشت بنزین به سر لوله مربوط به برگشت بنزین موجود روی مجموعه لوله های ترمز و بنزین اصلی .
قطعات مورد نیاز در این ایستگاه :
< >لوله سوخت خارهای زیر گلگیر بست های پلاستیکی پایه های فلزی سپر عقب درپوش برای زیر گلگیر پیچ 2 محل سوخت لوله
ایستگاه 2 : نصب لوله سوخت
کد کارگر مشغول به کار : GO
مراحل اصلی فعالیت :
854 TP : جا زدن 5 عدد خار خاکستری داخل گلگیر و یک عدد برای گوشه پایینی گل پخش کن جلو سمت راست .
364 TP : نصب یک عدد درپوش چهار گوش روی ستون جلو راست .
284 TP : نصب گل پخش کن زیر چران جلو توسط خارهای مربوطه .
006 TP : بستن پیچ های مجموعه لوله ترمز از داخل محفظه موتور .
175 TP : نصب لوله ترمز و بنزین به زیر شاسی توسط 4 پیچ .
قطعات مورد نیاز در این ایستگاه :
< >5 عدد خار خاکستری بر روی نصب گل پخش کن و زیر گلگیر گل پخش کن مشکی رنگها برای جلو بست مخصوص و پیچ بای نصب لوله سوخت درپوش مشکی رنگ چهار گوش
3 نصب لوله سوخت
ایستگاه 4 : لوله سه قلو
کد کارگر مشغول به کار : OH
مراحل اصلی فعالیت :
012 TP : جا زدن چهار عدد خار خاکستری داخل گلگیر و یک عدد برای گوشه پایینی گل پخش کن جلو سمت چپ .
189 TP : نصب دو عدد درپوش داخل گلگیر سمت چپ .
021 TP : نصب دو عدد بست مشکی رنگ نگهدارنده سیم کشی زیر است گلگیر جلو سمت چپ داخل محفظه چرخ .
815 TP : نصب براکت وسط منبع شیشه شور توسط دو عدد پیچ به زیر آستر گلگیر سمت چپ .
016 TP : نصب مجموعه لوله برگشت بنزین توسط 3 عدد پیچ در قسمت عقب به زیر شاسی .
قطعات مورد نیاز در این ایستگاه :
< >4 عدد خار مشکی رنگ برای گل پخش کن و زیر گلگیر . براکت فلزی برای منبع شیشه شور . بست مخصوص مشکی رنگ برای نصب سیم کشی زیر آستر جلو سمت چپ . پیچ و بست مخصوص برای نصب مجموعه لوله برگشت بنزین .
4 نصب مجموعه برگشت بنزین
ایستگاه 4 : کابل ترمز دستی عایق حرارت گیر
کد کارگر مشغول به کار : HO
مراحل اصلی فعالیت :
016 TP : نصب عایق حرارت گیر اگزوز توسط 3 عدد پیچ .
017 TP : عبور دادن کابل ترمز دستی از زیر به داخل اتاق و ثابت کردن آن به زیر بدنه .
013 TP : مونتاژ قلاب اگزوز و نصب آن زیر اتاق توسط دو عدد پیچ و قرار دادن حلقه های لاستیکی مربوط.
631 TP : اتصال عایق حرارت گیر دوم برای خودروهای CNG.
قطعات مورد نیاز در این ایستگاه :
< >سینی حرارتی کابل ترمز دستی بست اگزوز
5 نصب عایق حرارت گیر اگزوز
ایستگاه 4 : جعبه فرمان
کد کارگر مشغول به کار : OG
مراحل اصلی فعالیت :
284 TP : نصب گل پخش کن زیر چرخ جلو توسط خارهای مربوط به سمت چپ .
008 TP : نصب مجموعه جعبه فرمان « ابتدا درگیر کردن پیچ ها و سپس محکم کردن آنها ».
020 TP : نصب سه عدد خار نگهدارنده لوله های ترمز چپ و راست چرخ های جلو در محفظه موتور شامل دو عدد در سینی جلویی و یک عدد روی آستر گلگیر چپ .
قطعات مورد نیاز در این ایستگاه :
< >گل پخش کن مشکی رنگ سه عدد خار نگهدارنده لوله های ترمز مجموعه جعبه فرمان
6 و (06)6 جعبه فرمان
ایستگاه 5 : پرایمر
کد کارگر مشغول به کار : OF
مراحل اصلی فعالیت :
294 TP : زدن پرایمر مشکی رنگ به کادر شیشه عقب توسط قلم مو
149 TP : زدن پرایمر مشکی رنگ به کادر شیشه جلو توسط قلم مو
048 TP : عبور شیلنگ شیشه شور از سوراخ درب موتور و قرار دادن در موقعیت مناسب روی گلگیر جلو راست و نصب نازل به روی درب موتور .
078 TP : نصب خارهای میل درب موتور و نصب میله نگهدارنده درب موتور بر روی آنها
قطعات مورد نیاز در این ایستگاه :
< >ماده پرایمر مشکی رنگ شیلنگ آبپاش میله نگهدارنده درب موتور نازل آبپاش
7 زدن پرایمر مشکی رنگ 01) 7 عبور شیلنگ شیشه شور از سوراخ درب موتور
ایستگاه 5 : سه راهی ترمز
کد کارگر مشغول به کار : FO
مراحل اصلی فعالیت :
067 TP : بستن موقت لوله های ترمز و چرخ های عقب به شیر سه راهی ترمز و بستن مجموعه به دیواره محفظه موتور .
068 TP : محکم کردن چهار لوله مرتبط به شیر سه راهی ترمز مربوط به چرخ های عقب و جلو روی دیواره محفظه موتور .
196 TP : جا زدن گرد گیرهای دور لوله گاز کولر داخل محفظه موتور روی سینی جلو پا .
??? TP : گذاشتن مجموعه کولر روی کانوایر و جدا کردن گردگیرهای دور لوله از مجموعه .
قطعات مورد نیاز در این ایستگاه :
< >سه راهی ترمز گردگیرهای مخصوص مشکی رنگ برای سینی جلو پا مجموعه کولر
9 سه راهی ترمز
ایستگاه 5 : گردگیر کف
کد کارگر مشغول به کار : HO
مراحل اصلی فعالیت :
023 TP : جا زدن خارهای مشترک نگهدارنده سیم کشی عقب و کابل قفل باز کن درب باک و درب صندوق عقب به تعداد 7 عدد روی تراورس طولی سمت چپ پایین .
002 TP : نصب 9 عدد درپوش سینی کف و جلوی پا قسمت پایین و یک عدد زیر صندلی عقب ، دو عدد درپوش کوچک در قسمت جلو وسط و درپوش های تراورس طولی در رکاب درب دو طرف اتاق .
188 TP : نصب درپوش های سینی جلو پا قسمت بالا داخل اتاق .
229 TP : نصب درپوش های زیر صندلی عقب سمت چپ و راست .
قطعات مورد نیاز در این ایستگاه :
< >خارهای سیم صندوق عقب 9 عدد درپوش مشکی رنگ ریز برای کف اتاق
10 9 عدد گردگیر سینی کف
ایستگاه 5 : لچکی و چراغ خطر سمت چپ
کد کارگر مشغول به کار : BO
مراحل اصلی فعالیت :
112 TP : جا زدن شیشه مولدینگ سمت چپ و گیر دادن و بستن مهره های مربوط در مدل های 4 درب .
278 TP : نصب خطر عقب سمت چپ .
076 TP : زدن ضربه گیرهای نمدی جای زاپاس و جای جک .
قطعات مورد نیاز در این ایستگاه :
< >شیشه لچکی سمت چپ و مهره های مربوطه . چراغ خطر سمت چپ و مهره های مربوطه . 4 عدد تیکه نمدی .
8 نصب لچکی
19 نصب چراغ خطر 165 4 عدد ضربه گیرهای نمدی زاپاس
ایستگاه 6 5: سیم کشی صندوق
کد کارگر مشغول به کار : BO
مراحل اصلی فعالیت :
420 TP : نصب بست کمربندی پیله دار برای ثابت کردن سیم کشی داخل صندوق عقب و سیم درب باز کن درب صندوق به آستر گلگیر عقب چپ .
422 TP : هدایت سیم کشی عقب زیر تابلت و زدن بست های آن .
328 TP : عبور سیم سوئیچ لای درب عقب راست .
322 TP : عبور سیم سوئیچ لای درب عقب چپ .
قطعات مورد نیاز در این ایستگاه :
< >بست کمربندی پیله دار پیچ 32 هدایت سیم پیچی به زیر تابلت عقب
ایستگاه 6 : سیم کشی صندوق
کد کارگر مشغول به کار : OD
مراحل اصلی فعالیت :
077 TNG : زدن خارهای نگهدارنده دسته جک
211 TNG : هدایت سیم کشی عقب روی آستری گلگیر عقب راست و ثابت کردن آن توسط بست کمربندی و دو عدد برچسب نگهدارنده .
324 TP : هدایت کابل قفل باز کن باک از داخل صندوق به پشت درب باک
438 TP : ثابت کردن سیم کشی عقب داخل صندوق چپ و راست توسط چسب های ورقه ای و همچنین روی تقویت لولا و آستری درب صندوق عقب توسط بست های موجود .
193 TP : نصب موقت دو عدد پیچ ضربه گیردار پایه کندانسور کولر به تراورس بالایی رادیاتور .
قطعات مورد نیاز در این ایستگاه :
< >خارهای مخصوص .چسب ورقه ای . پیچ ضربه گیر مخصوص
(01) 11 ثابت کردن سیم کشی عقب توسط چسب های ورقه ای
ایستگاه 6 : صافی بنزین
کد کارگر مشغول به کار : BO
مراحل اصلی فعالیت :
287 TP : نصب درپوش های جای زاپاس
313 TP : جا زدن ضربه گیر قلافی فنر درب صندوق عقب
91 TSI : نصب سیستم کنترل فشار هوای باک همراه با واشر لاستیکی و گرد گیر مربوطه قسمت بالایی آستر گلگیر عقب سمت چپ توسط یک پیچ و یک مهره و ثابت کردن سر یکی از شیلنگ ها توسط گرد گیر مربوطه بر روی گلگیر زیر سپر عقب .
417 TSI : جا زدن دو عدد بست کمربندی روی آستر گلگیر جلو چپ .
قطعات مورد نیاز در این ایستگاه :
< >صافی دو قلو « منبع تقطیر » بنزین . ضربه گیر قلافی فنر .بست کمربندی . درپوش مشکی رنگ .
12 سیستم کنترل فشار هوای باک 165 4 عدد درپوش جای زاپاس
ایستگاه6 : سیم کشی کف
کد کارگر مشغول به کار : DO
مراحل اصلی فعالیت :
210 TP : هدایت سیم کشی عقب روی آستری گلگیر عقب چپ و عبور آن از سوراخ به داخل صندوق و ثابت کردن آن توسط چسب های ورقه ای و نگهدارنده .
332 TP : عبور دادن کابل قفل باز کن درب صندوق و به داخل صندوق
340 TP : نصب سیم کشی عقب در محدوده تراورس مرکزی اتاق و چسباندن بر چسب های نگهدارنده .
334 TSI : حمل سیم کشی عقب و نصب آن در محدوده رکاب سمت چپ.
قطعات مورد نیاز در این ایستگاه :
< >سیم های برق کف و صندوق عقب اهرم باک بنزین و صندوق عقب چسب ورقه ای . نمدی زیر داشبورد .
13 سیم کشی کف و ثابت کردن آنها با چسب ورقه ای
34 نصب سیم کشی عقب در محدوده تراورس مرکزی اتاق
ایستگاه 6 : مکانیزم برف پاک کن
کد کارگر مشغول به کار : FO
مراحل اصلی فعالیت :
053 TP : عبور دادن آنتن از سوراخ بیرونی ستون جلو چپ توسط ابزار مخصوص ، بستن پیچ های مربوط به روی ستون « در پرایدهای قدیم » .
053 ـ TP : عبور دادن آنتن از سوراخ بیرونی ستون جلو چپ توسط ابزار مخصوص ، بستن پیچ های مربوط به روی ستون « در پرایدهای قدیم » .
098 ـ TP : جا زدن مکانیزم برف پاک کن جلو و قرار دادن اولین بوش و بستن مهره محور برف پاک کن و قرار دادن قطعه حفاظتی محور برف پاک کن .
062 ـ TP : نصب مجموعه سیم سقف و کابل آنتن به ستون جلو چپ و تراورس های سقف و ثابت کردن کابل آنتن داخل بست فلزی بدنه در ناحیه زیر داشبورد .
081 ـ TP : عبور سیم کلاچ از محفظة موتور به داخل اتاق .
قطعات مورد نیاز در این ایستگاه :
اهرم و پیچ های برف پاک کن .
سیم آنتن .
14 ـ مکانیزم برف پاک کن 15 ـ عبور سیم کلاچ از محفظة موتور به داخل اتاق
ایستگاه 7 : ترمز دستی
کد کارگر مشغول به کار : OB
مراحل اصلی فعالیت :
035 ـ TP : نصب براکت عقب کنسول با دو عدد پیچ و نصب براکت کوچک جلویی و اهرم ترمز دستی توسط دو عدد پیچ .
331 ـ TP : ثابت کردن کابل ترمز دستی روی کف اتاق سمت عقب توسط قطعه ای فلز و پیچ نمودن قطعه فلزی روی کف اتاق .
359 ـ TP : عبور دادن سیم درجه باک بنزین از دریچه فلزی باک .
279 ـ TNG: نصب دسته جک روی خارهای مربوطه .
قطعات مورد نیاز در این ایستگاه :
اهرم ترمز دستی .
براکت عقب .
بست های مخصوص برای ثابت کردن کابل ترمز دستی .
16 ـ ثابت کردن کابل ترمز دستی
(02) (01)16 ـ بست های کابل ترمز دستی
ایستگاه 7: رله فن رادیاتور
کد کارگر مشغول به کار : OF
مراحل اصلی فعالیت :
327 ـ TP : بستن اتصال آهن سیم کشی عقب به تراورس زیر صندلی راننده .
329 ـ TNG : نصب گلوئی فلزی باک بنزین زیر آستر گلگیر عقب سمت چپ .
134 ـ TP : نصب مجموعه نعلبکی درب گلویی باک توسط دو عدد پیچ به اتاق .
209 ـ TP : بستن پیچ دستگیره کامل قفل باز کن درب باک و درب صندوق عقب .
150 ـ TP : نصب کابل قفل باز کن درب باک و درب صندوق روی بست های روی رکاب .
349 ـ TSI : نصب رله فن رادیاتور به آستر گلگیر سمت چپ .
قطعات مورد نیاز در این ایستگاه :
نعلبکی درب گلویی باک
رله فن
دستگیره ها
34 ـ اتصال آهن سیم کشی به زیر صندلی راننده
17 ـ نصب رله فن به روی آستر گلگیر جلو چپ
ایستگاه 7: نوار دور درب راست و چپ
کد کارگر مشغول به کار : AO ، OA
مراحل اصلی فعالیت :
057 ـ TP : نصب لولای کنترل کننده درب جلو راست شامل انحنای آن توسط دو عدد مهره و زدن پین مربوط به محور آن .
063 ـ TP : نصب نوار لاستیکی مشکی رنگ درب جلو سمت راست .
065 ـ TP : نصب نوار لاستیکی مشکی رنگ درب عقب سمت راست .
578 ـ TP : نصب نوار شیشه ای بغل پا سمت راست .
056 ـ TP : نصب لولای کنترل کننده درب جلو چپ .
064 ـ TP : نصب نوار لاستیکی مشکی رنگ درب جلو سمت چپ .
066 ـ TP : نصب نوار لاستیکی مشکی رنگ درب عقب سمت چپ .
577 ـ TP : نصب نوار شیشه ای بغل پا سمت چپ .
18 ـ نصب نوارهای دور درب های خودرو
ایستگاه 7 : لچکی و چراغ خطر سمت راست
کد کارگر مشغول به کار : CO
مراحل اصلی فعالیت :
633 ـ TNG : اتصال کانال خروجی لوله به داخل صندوق .
225 ـ TP : جا زدن شیشه مولرینگها سمت راست و گیر دادن و بستن مهره های مربوطه در مدل های 4 درب .
277ـ TP : نصب چراغ خطر عقب سمت راست توسط چهار مهره در کلیه مدل ها .
645 ـ TP : نصب سیم کنتاکت .
قطعات مورد نیاز در این ایستگاه :
شیشه لچکی سمت راست با مهره های مربوطه .
چراغ خطر سمت راست با مهره های مربوط .
8 ـ نصب لچکی
19 ـ نصب چراغ خطر 618 ـ سیم کنتاکت
ایستگاه 8 : صافی بنزین
کد کارگر مشغول به کار : OF
مراحل اصلی فعالیت :
650 ـ TNG : اتصال براکت کوچک نگهدارنده رله های CNG به دیوار جلو داخل .
090 ـ TSI : نصب مجموعه فیلتر بنزین روی براکت مربوطه .
286 ـ TSI : نصب براکت کنیستر و براکت واسطه بدنه .
759 ـ TP : نصب دو عدد پیچ ضربه گیر داخل محفظه موتور سمت چپ .
قطعات مورد نیاز در این ایستگاه :
فیلتر بنزین و براکت مربوطه .
براکت های رله های سه قلو و کنیستر
پیچ های ضربه گیر .
20 ـ فیلتر بنزین 36 ـ براکت کنیستر
ایستگاه 8 : اپراتور
کد کارگر مشغول به کار : OH
مراحل اصلی فعالیت :
104 ـ TP : نصب دریچه کولر بر روی اپراتور و نصب مجموعه اپراتور توسط پیچ های مربوطه به دیواره سینی جلوی اتاق از داخل .
087 ـ TSI : نصب پدال گاز به دیواره جلوی پا .
102 ـ TSI : عبور دادن سیم شماره دو کولر از دیواره محفظه موتور .
037 ـ TP : جا زدن لوله آبریز زیر کولر به اپراتور .
قطعات مورد نیاز در این ایستگاه :
مجموعه سیستم اپراتور کولر و پیچ های مربوطه .
پدال گاز
شیلنگ آبریز کولر
37 ـ شیلنگ آبریز کولر از داخل محفظه موتور
(01)21 ـ مجموعه اپراتور و بخاری ( اپراتور در سمت راست تصویر معلوم است )
ایستگاه 8 : سیم کشی اصلی
کد کارگر مشغول به کار : BO
مراحل اصلی فعالیت :
026 ـ TP : بستن اتصال آهن سیم کشی صندوق توسط یک پیچ
321 ـ TP : هدایت سیم کشی جلو روی داشبورد و جا زدن خارهای سیم کشی روی داشبورد و همچنین ثابت کردن آن توسط بست تسمه ای و اتصال کانکشن های مربوط به سیم کشی عقب و ثابت کردن سیم کشی روی دیواره بغل پا .
845 ـ TP : جا زدن کابل آنتن بر روی بست های مربوط به سینی جلو پا .
027 ـ TSI : نصب و عبور مجموعه سیم کشی جلو به منظور محفظه موتور همراه با کابل باز کن درب موتور و کابل آنتن روی آن و جا زدن رله های زیر داشبورد .
قطعات مورد نیاز در این ایستگاه :
سیستم سیم کشی اصلی و فیوزها
175 ـ سیم کشی اصلی خودرو ( رله های رنگی موجود در شکل مشاهده می شود )
ایستگاه 8 : غبارگیر ( نمدی داشبورد )
کد کارگر مشغول به کار : MO
مراحل اصلی فعالیت :
069 ـ TP : نصب عایق حرارت گیر بالایی دیواره محفظه موتور توسط چهار عدد مهره مشکی رنگ پلاستیکی .
070 ـ TP : نصب عایق حرارت گیر پایینی دیواره محفظه موتور توسط 3 عدد مهره پلاستیکی مشکی رنگ و نصب 3 عدد خار نگهدارنده کابل آنتن .
072 ـ TP : نصب غبارگیر لاستیکی بزرگ روی 4 شاخ جعبه فرمان از داخل اتاق و نصب براکت فلزی روی آن توسط 3 عدد مهره .
قطعات مورد نیاز در این ایستگاه :
غبار گیر و براکت فلزی 4 شاخ
خار کابل آنتن .
عایق حرارت گیر و مهره های مربوطه .
22 ـ غبار گیر لاستیکی روی 4 شاخ از داخل موتور
(01)22 ـ براکت فلزی روی 4 شاخ از داخل اتاق
ایستگاه 109 : چراغ نمره
کد کارگر مشغول به کار : BO
مراحل اصلی فعالیت :
039 ـ TP : نصب قفل سوئیچی صندوق عقب و جا زدن نگهدارنده فلزی پشت آن .
042 ـ TP : نصب لاستیکها دور لبه صندوق عقب
280 ـ TP : قرار دادن جک داخل صندوق عقب در محل خود و بستن پیچ مخصوص نگهدارنده آن . 043 ـ TP : نصب خارهای حباب چراغ نمره و جا زدن لامپ های چراغ نمره .
640 ـ TP : جا زدن خارهای قاب چراغ نمره .
قطعات مورد نیاز در این ایستگاه :
نوار صندوق عقب .
لامپ ها و خارهای چراغ نمره .
قفل سوئیچی .
پیچ مخصوص نگهدارنده جک .
23 ـ خارهای حباب چراغ نمره
ایستگاه 9 : ECU
کد کارگر مشغول به کار : FO
مراحل اصلی فعالیت :
651 ـ TNG : قرار دادن زبانه اصلی ECU گاز در براکت کوچک نصب شده بر روی فایروال و اتصال سمت دیگر آن به براکت ECU بنزین به طور همزمان .
190 ـ TP : نصب پایه رله سه قلو به سمت چپ محفظة داخل موتور .
418 ـ TP : هدایت سیم کشی جلو به داخل محفظه موتور و ثابت کردن آن توسط بست کمربندی روی آستر گلگیر سمت راست و بستن اتصال آهن های سیم کشی روی آستر گلگیر جلو عقب و راست .
664 ـ TSI : نصب پایه فلزی ECU به دیواره داشبورد فلزی توسط دو عدد پیچ .
قطعات مورد نیاز در این ایستگاه :
پایه فلزی ECU
بست کمربندی
پایه فلزی رله سه قلو
24 ـ ECU
195 ـ پایه فلزی ECU
ایستگاه 9 : آنتن
کد کارگر مشغول به کار : MO
مراحل اصلی فعالیت :
031 ـ TP : هدایت و ثابت کردن سیم کشی جلو سمت چپ داخل آستر گلگیر با دو عدد بست مشکی رنگ نصب شده .
763 ـ TP : جا زدن پایه آنتن ثابت در محل سقف خودرو و بستن کابل آنتن روی پایه آنتن از داخل اتاق .
431 ـ TP : هدایت سیم کشی جلو از داخل آستر گلگیر به داخل محفظه موتور و زدن یک عدد نوار بست به روی آن .
قطعات مورد نیاز در این ایستگاه :
پایه آنتن
بست های مخصوص
25 ـ بستن کامل آنتن روی پایه آنتن از داخل اتاق
ایستگاه 10 : لادری راست و چپ
کد کارگر مشغول به کار : CO
مراحل اصلی فعالیت :
059 ـ TP : نصب لولای کنترل کننده درب عقب راست شامل اتصال آن توسط دو مهره و زدن پی مربوط به محور .
212 ـ TP : بستن سوئیچ روشنایی لای درب های سمت راست توسط 2 عدد پیچ .
214ـ TP : جا زدن ضربه گیر سوئیچ روشنایی لای در بهای سمت راست .
358 ـ TP : عبور سیم سوئیچ لای درب جلو راست و ثابت کردن آن توسط بر چسب .
572 ـ TP : جا زدن کائوچویی دور میل قفل باز کن درب جلو راست .
314 ـ TP : زدن ضربه گیرهای درب موتور روی تراورس رادیاتور .
058ـ TP : نصب لولای کنترل کننده درب عقب چپ شامل اتصال آن توسط 2 مهره و زدن پین مربوط به محور آن .
213 ـ TP : بستن سوئیچ روشنایی لای درب های سمت چپ توسط دو عدد پیچ .
215 ـ TP : جا زدن ضربه گیر سوئیچ روشنایی لای درب های سمت چپ .
352 ـ TP : عبور سیم سوئیچ لای درب جلو چپ و ثابت کردن آن توسط بر چسب .
573 ـ TP : جا زدن کائوچویی دور میل قفل باز کن درب جلو چپ .
قطعات مورد نیاز در این ایستگاه :
لولای کنترل کننده درب ها .
ضربه گیر سوئیچ روشنایی درب ها .
سوئیچ روشنایی لای درب ها .
26 ـ سوئیچ روشنایی لای درب ها
ایستگاه 10 : سقف
کد کارگر مشغول به کار : MO
مراحل اصلی فعالیت :
022 ـ TP : ثابت کردن سیم کشی به ستون جلو چپ و تراورس سقف سمت چپ توسط خارهای مربوطه و برچسب های نگهدارنده و جا زدن کانکشن مربوط به سیم کشی اصلی .
114 ـ TP : محل سقف جهت نصب .
115 ـ TP : نصب سقف و جا زدن خارهای مربوط آن و عبور سیم چراغ سقف و چسباندن لبه های سقف به قسمت بالای کادر کلید درب های سمت چپ و راست .
123 ـ TP : جا زدن کور کن جای دستگیره جلو سمت چپ .
قطعات مورد نیاز در این ایستگاه :
موکت سقف
برچسب های نگهدارنده
خارهای مربوط به نصب سوکت سقف
27 ـ نصب سقف
ایستگاه 11 : کندانسور
کد کارگر مشغول به کار : FO
مراحل اصلی فعالیت :
281 ـ TP : نصب کائوچویی لبه محفظه موتور
660 ـ TP : اتصال کانکشن سیم کشی شماره 1 به سیم کشی اصلی در محفظه موتور سمت چپ .
194 ـ TSI : عبور دادن کابل قفل باز کن درب موتور از میلة محافظ آن و بستن پیچ آن و هدایت سیم کشی جلو و نصب سیم کولر به زیر تراورس رادیاتور و نصب کندانسور و کولر .
673 ـ TP : نصب لوله فشار قوی جلوی گاز کولر به کندانسور به طور موقت .
قطعات مورد نیاز در این ایستگاه :
کائوچویی لبه محفظه موتور .
کندانسور کولر .
دستگیره ها .
اهرم قفل درب ها .
28 ـ کندانسور کولر
ایستگاه 11 : پدال فرمان
کد کارگر مشغول به کار : MO1
مراحل اصلی فعالیت :
073 ـ TP : نصب براکت فلزی روی عایق حرارت گیر پائینی دیواره محفظه موتور توسط دو عدد پیچ .
083 ـ TP : قرار دادن مجموعه بوستر ترمز بر روی سوراخ های مخصوص از داخل موتور .
084 ـ TP :در گیر کردن مجموعه پدال کلاج و ترمز به بوستر ترمز و بستن مهره های پدال به بوستر ترمز و مهره پائینی آن از داخل اتاق و همچنین بستن دو پیچ بالایی آن به زیر داشبورد فلزی .
فلزات مورد نیاز در این ایستگاه :
سیستم کلاج ترمز
بوستر ترمز
200 ـ درگیر نمودن مجموعه پدال کلاج و ترمز به زیر داشبورد
196 ـ نصب مجموعه پدال فرمان (01)29 ـ بوستر ترمز
ایستگاه 11 : پدال فرمان
کد کارگر مشغول به کار : MO2
مراحل اصلی فعالیت :
038 ـ TP : جدا سازی سوئیچ فرمان و قفل درب ها .
080 ـ TP : جا زدن کانکشن سیم کشی به کنتاکت زیر پدال ترمز و ثابت کردن سیم کشی جلو به پایه پدال ها و جا زدن خار نگهدارنده سیم کلاچ و درگیر نمودن سیم کلاچ با پدال گاز .
088 ـ TP : نصب چهار شاخ فرمان بر روی میل رابط و بستن پیچ مربوطه .
089 ـ TP : نصب سوئیچ فرمان و رگلاژ چهار شاخ فرمان و چک نمودن قفل فرمان .
162 ـ TP : در گیر نمودن محور فرمان داخل هزار خار چهار شاخ نصب شده روی جعبه فرمان و بستن پیچ بالایی چهار شاخ و سفت کردن آن و بستن پوسته محور فرمان به زیر داشبورد و مجموعه پدال ها توسط مهره و پیچ مربوطه و در نهایت چرخاندن محور فرمان توسط ابزار مخصوص و سفت کردن پیچ تعبیه شده پایین چهار شاخ فرمان .
679 ـ TP : اتصال میل دو شاخه بوستر ترمز بر پدال ترمز توسط پین و اشپیل .
قطعات مورد نیاز در این ایستگاه :
محور فرمان
پین و اشپیل
30 ـ اتصال میل دو شاخه بوستر به پدال توسط پین و اشپیل
300 ـ 4 شاخ 29 ـ درگیر نمودن محور فرمان داخل هزار خار 4 شاخ
ایستگاه 12 : قفل درب ها
کد کارگر مشغول به کار : OA ، AO
مراحل اصلی فعالیت :
138 ـ TP : جا زدن قفل سوئیچی روی درب و جا زدن خار فلزی پشت قفل درب جلو سمت راست 140 ـ TP : نصب کنترل کننده برقی قفل درب جلو راست و اتصال سیم آن با قفل داخلی .
141 ـ TP : عبور دادن سیم کشی داخل درب از دیواره آستری درب و جا زدن گردگیرهای مربوطه و ثابت کردن آن داخل خارهای نگهدارنده .
142 ـ TP : جا زدن خارهای نگهدارنده سیم کشی درب و خار نگهدارنده سیل قفل درب روی آستری درب جلو راست .
145ـ TP : نصب دستگیره بیرونی درب جلو راست .
146 ـ TP : نصب قفل داخلی درب جلو راست توسط 3 عدد پیچ و جا زدن سیل قفل داخلی خار نگهدارنده روی آستری درب .
596 ـ TP : اتصال کانکشن کنترل کننده برقی قفل به سیم کشی درب جلو راست .
167 ـ TP : عبور دادن سیم کشی داخل درب از دیواره آستری درب و جا زدن گرد گیرهای مربوطه و ثابت کردن بست های نگهدارنده و خار روی کانکشن سیم کشی درب جلو سمت چپ .
168 ـ TP : جا زدن خار نگهدارنده سیم کشی درب و خار نگهدارنده سیل قفل درب روی آستری درب جلو چپ .
171 ـ TP : نصب دستگیره بیرونی درب جلو سمت چپ .
598 ـ TP : اتصال کانکشن کنترل کننده برقی قفل به سیم کشی درب جلو چپ .
آزمایش جاده : Roll Test
پس از گذشتن اتومبیل از خط نهایی و تکمیل شدن آن به ایستگاهی انتقال داده می شود که ایستگاه Roll Test نام دارد .
موارد آزمایشی در این ایستگاه به ترتیب زیر طبقه بندی می شوند :
1 ـ فوق ایمنی :
باز بودن یا نداشتن پیچ های چرخ ها .
باز بودن یا نداشتن پیچ های براکت و رام .
باز بودن یا نداشتن پیچ های اکسل عقب .
باز بودن یا نداشتن طبق .
باز بودن یا نداشتن کمک فنر عقب .
صدای غیر عادی فرمان
نشتی بنزین( 1) باک 2) ریل سوخت 3 ) فیلتر )
نداشتن ترمز
نداشتن بست شیلنگ بنزین
نداشتن اشپیل سیبک ها
سیکل موجگیر ( 1 ـ نداشتن اشپیل 2 ـ باز بودن مهره ها )
2 ـ ایمنی :
کم بودن آب رادیاتور ( در حالت سرد بودن موتور )
عملکرد چراغ روغن
نشتی روغن ترمز ( 1 ـ چرخ ها 2 ـ 3 راهی )
نشتی روغن موتور ( 1 ـ فیلترها 2 ـ فشنگی )
نشتی روغن موتور ( سر یا ته میل لنگ )
نشتی واسکازین ( 1 ـ گیربکس 2 ـ پلوس ها )
نشتی ضد یخ
نشتی اتصالات هیدرولیک
باز بودن پیچ ها دسته موتور
باز بودن مهره های بوستر ترمز
باز بودن پیچ های باک
نداشتن پین و اشپیل ترمز دستی .
نداشتن مهره دسته گیربکس جلو
3 ـ غیر ایمنی :
اگزوز هوا می دهد .
عدم مونتاژ صحیح کمک فنر عقب .
موقعیت پدال ترمز ( 1 ـ پایین 2 ـ بالا ) می گیرد .
باز بودن بست شیلنگ های مایع خنک کننده
جا نبودن پایه ها رادیاتورها
روشن ماندن چراغ عیب یاب .
عملکرد کیلومتر شمار
بیرون زدن دنده هوا
موتور ( 1 ـ صدای غیر عادی 2 ـ بد کار کردن )
تاب داشتن پولی های موتور
Roll Test
ایستگاه کارواش ( Water test ) :
پس از آزمایش Roll Test و معیوب نبودن ماشین از نظر مورد های 1 ) فوق ایمنی 2 ) ایمنی 3 ) غیر ایمنی اتومبیل به این ایستگاه برای کیفیت آب بندی ماشین انتقال داده می شود .
موارد آزمایشی در این ایستگاه به ترتیب زیر می باشند :
عکس Water test