دانلود گزارش کارآموزی نمایندگی پارس خودرو

تعداد صفحات: 62 فرمت فایل: word کد فایل: 3815
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی مکانیک
قیمت: ۱۴,۸۰۰ تومان
دانلود فایل
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه دانلود گزارش کارآموزی نمایندگی پارس خودرو

    سیستم جرقه – قسمت شمع ها

    میزان کار آیی شمع ها بطور معمول 10000 مایل می باشد اما توصیه می شود که هر 3000 مایل یک بار شمع ها را باز کرده و آنها را تمیز و بررسی کرده و مجدداً ببندید و یا همچنین در اکثر مواقعی که موتور شرایط کار کرد خوبی ندارد . اکثر شمع های امروزی به طور یک تکه ساخته شده جنس عایق آنها سرامیک بوده و از بدنه ای محکم و پر قدرت برخوردارند . برای باز کردن شمع ها به روش زیر عمل کنید :

    ابتدا وایرهای ولتاژ بالا را از شمعها جدا کرده و وایر مربوط به هر شمع را علامت بزنید همواره دقت داشته باشید که وایرها را با وسایل نوک تیز علامت گذاری نکنید زیرا ممکن است لایه های محافظ عایق شمع ها آسیب ببینید ، اگر شمعها قبلاً درست بسته شده باشند باز کردن آنها آسانی می باشد . توصیه اکید آن است برای باز کردن شمع ها از آچار بکس ، رینگی یا آچار مخصوص شمع استفاده کنید . در هنگام استفاده از آچار ها دقت کنید که درست تا انتهای در شمع فرو رفته باشند و به طور اریب (به سمت یک طرف) قرار نگرفته باشند زیرا این کتر باعث ضربه زدن به عایق (چینی یا سرامیک) شمع خواهد شد . بعد از باز کردن شمع ها و وارسی نمودن و ان را تمیز کرده ، مقدار دهانه شمع را بررسی کنید . (بافیلر مخصوص شمع ) سپس قبل از بستن شمعها رزوه های آنها را با روغن موتور مقدار چرب کرده و آنها را ببندید .

    برای بستن شمعها به طریقه زیرعمل کنید :

    تا جایی که ممکن است شمعها را با دست سفت کنید .

    سپس با استفاده از یک آچار مناسب (طبق دستور العمل های سازنده ) آنها را سفت کنید . هیچگاه  شمعها را بیش از حد سفت نکنید .چون در این صورت در هنگام سرویس بعدی برای باز کردن آنها با مشکلات زیادی مواجه خواهید شد . لازم به ذکر می باشد که در موتور هایی با آلیاژهای سبک اینکار باعث زدن به رزوه ها شده و ممکن است است صدمات جبران ناپذیری را به موتور وارد می کند .

    بعد از تعویض شمعها اطمینان حاصل کنید که از شمعها یکسان (پایه کوتاه یا پایه بلند ) استفاده می کنید . این مسئله خصوصاً در مواقعی که از یک جنس مختلف قرار است استفاده شود . اهمیت زیادی پیدامی کند .

    بستن شمعها اشتباه ممکن است خصوصاً در سرعتهای بالا مشکلات عدیده زیادی را فراهم آورد . در اشکال زیر مراحل پاک کردن شمعها را مشاهده می کنید .

    8- برای جیلوگیری از ورود ذرات معلق به درون سیلندر که باعث صدمه زدن به موتور می شود . هنگام باز کردن شمع ابتدا اطراف آن را با یک برس نرم تمیز کنید .

    9- برای باز کردن شمع حتماً از آچار رینگی یا بکس استفاده کرد و آنها را خوب جا بزنید ، دقت کنید که بدنه عایق بدنه شمع آسیب نبیند .

    10- بدنه رزوه شده شمع را باید با یک برس نرم روغنی شده در یک ظرف سفید پاک کنید . استفاده از برس سیمی توصیه نمی شود .

    11- قبل از تنظیم دهانه شمع ابتدا با یک وسیله خاص مقداری الکترود را خم کنید . از نیروی خیلی زیاد استفاده نکنید.

    12- هر گونه مواد زاید را از سطح شمع و مرکز الکترودها پاک کنید تاجایی که کاملاً تمیز شود .

    13- حال به آرامی الکترود منفی را تا جایی که توسط شرکت سازنده معرفی شده برگردانید . برای اینکار می توانید از یک فیلر سخت استفاده کنید .

    بررسی نقایص فنی شمعها

    شمع سالم : نوک عایق تمیز می باشد و بر نگ قهوه ای روشن می باشد . هیچ روغن یا کربن اضافی در روی آن نیست و الکترودها نیز سائیده نشده اند

    شمع روغنی : روغن زیاد روی شمع نشانگر سائیدگی رینگها و یا چسبیدن سوپاپ ها باشد در بعضی از مواقع استفاده از یک شمع داغتر مشکل را حل می کند .

     شمع دوده ای : یک مخلوط غنی به علت عدم صحیح کار کردن سیستم سوخت رسانی می باشد یا به علت استفاده زیاد از ساسات .

    عایق دودهای :ریتارد بودن یا مخلوط ضعیف باعث بیش از حد داغ شدن عایق شمع می شود .

     الکترود ای فرساییده شده : افزایش دمای حاصله باعث خورده شده الکترود دمای حاصله باعث خورده شده الکترود ها می شود . شمعها در چنین صورتی باعث تعویض گردد .

    شمع شل بسته شده : در چنین حالتی گرما باعث خراب شدن رزوه ها می شود . در چنین حالتی شمعها را مجدداً تمیز کرده و ببندید .

    شمع رسوب کرده (حالت1) : در چنین مواقعی شمعها باید هر 3000 مایل یکبار تعویض شوند .

     شمع رسوبی (حالت 2) : ذرات این شمع رسوب کرده ولی نیستند در چنین حالتی ذرات را – پاک کرده و مجدداً شمع را ببندید .

    شمع رسوبی (حالت 3) : با تداوم استفاده حالت دوم ذرات ذوب شده ممکن است باعث اشتعال شده و ممکن است باعث اشتعال غیر هماهنگ در محفظه بشوند .

     شمع رسوبی (حالت 4) : تشدید سوم کار آیی جایی خواهند رساند که شمع باید حتماً تعویض شود .

    شمع رسوبی (حالت 5) : آخرین مرحله شمعهای رسوبی این است که ذرات کاملاً به بدنه شمع می چسبند . شمع باید حتماً تعویض گردد .

    شمع ساییده شده : تمامی شمعها را هر 1000 مایل یکبار حتماً تعویض کنید . البته هر شمعی که سائیده شده است .

    پمپهای سوخت (بنزینی) :

    پمپ بنزینی مکانیک :

    عملکرد : در تحول ضربات مکشی ، چرخش خارج از مرکز میل بادامک باعث          می شودکه بازوهای متحرک که دیافراگم را به طرف بالا می رانند حرکت کنند و باعث می شود که سوخت که به دریچه ورودی یک راهه رانده شود . این مکش باعث بسته شدن دریچه خروجی می گردد. در طول برگشت ضربات ، دیافراگم توسط یک فنر به سمت پایین می رود . فشار سوخت باعث باز شدن دریچه های خروجی می شود و دریه ورودی را می بندند . سپس سوخت از دریچه خروجی وارد کاربراتور می شود .

    عملکرد بخش خلاء :

    این بخش ترکیبی از پمپهایی است که با یک سرعت ثابت عمل می کند و خشک کنندهاند . چرخش میل بادامک خارج از مرکز در این پمپها باعث می شود که بازوی پمپ فعال شود و حلقه را حرکت دهد به سمت پایین دیافراگم براند و هوا را در محفظه خلاء و توسط دریچه ان وارد کند و موتور را خنک کند . در ضربه برگشتی بازوی پمپ ، دیافراگم به طرف بالا حرکت می کند و یک محفظه خلا را ایجاد می کند. این بخش به صورت خلاء عمل می کندو هوا را از دریچه ورودی محفظه هوایی می گذرد .

    عملکرد پمپ بنزینی :

    لازم است که پمپ بنزین سوخت کافی را برای موتور و تحت شرایطی که موتور کار می کند و فشار را در خط میان پمپ و کاربراتور به گونه ای نگهدارد که سوخت حرارت نبیند و مانع از ایجاد بخار شود .

    فشار پمپ سوختی باعث می شود که کاربراتور دریچه سوزنی آن خاموش باشد و باعث شود که گازوئیل زیادی در محفظه مسطح وارد شود و باعث افزایش مصرف گازوئیل گردد .

    آزمایش پمپ سوخت :

    این پمپ می تواند با سنجش فشار و بررسی لوله خرطومی و پیمانه ها بررسی شود . با این وسایل می توان پمپ سوخت را بررسی کرد و دیدکه آیا گازوئیل کافی و در یک فشار مناسب وارد موتور می شود یانه .

    آزمایش فشار :

    برای انجام آزمایش فشار ، باید لوله سوخت را از کاربراتور (ورودی) قطع کرد و آن را به معیار فشار (وسیله) و لوله خرطومی میان ورودی کاربراتور وصل کرد .  . وقتی موتور روشن است فشاررا بخوانید . این فشار می تواند در هر بخش ماشین بسته به مدل پمپ و ماشینی که این پمپ رادارد ، غرق کند . فشار باید ثابت بماند و باز به صفر به آرامی برگردد. (وقتی موتور خاموش می سوزد).

    آزمایش حجم وتوانایی :

    برای این آزمایش ، لوله خرطومی را به گونه ای به پمپ وصل کنید که پمپ گازوئیل را به همان اندازه مصرف کاربراتور بفرستد . موتور باید با یک سرعت آرام روشن شود و باید زمان اندازه گیری گردد . به طور میانگین این کار 20 تا 30 ثانیه طول می کشد که بستگی به پمپ دارد که دارد آزمایش می شود .

    وقتی که فشار کم است :

    فشار کم نشانگر پوسیدگی یک قسمت و فشار زیاد نشانه پوسیدگی تمام قسمته هامی باشد . (شکستگی دیافراگم ، کثیفی دریچه ها یا چسبنده بودن دریچه ها .)معمولاً پوسیدگی پمپ در بخش بازوی متحرک و سنجاق محور در بخش اتصالی دیده می شود . مشص است که پوسیدگی بسیار جزئی باعث کاهش ضربه به دیافراگم می شود . بخشهای پوسیده باید تعمیر و جایگزین شوند. میله ای که دیافراگم را به طرف بالا نی راند دارای دریچه روغن است و باعث می شود که بخار روغن داغ از بخش اتصال هندل به دیافراگم خارج شود. اگر این سر پوش صدمه ببیند ، بخارهای روغن باعث کوتا شدن عمر دیافراگم می شوند .

    در سه حالت اول – پوسیدگی یک قسمت ، پوسیدگی جزئی همه قسمتها و شکستگی دیافراگم – با استفاده از وسیله مشخص می شود ولی سوخت بد و بی کیفیت باعث ایجاد مشکل در دریچه ها می شود .

     

     

    وقتی فشار زیاد است :

    فشار زیاد باعث گرفتگی دیافراگم می شود وسوخت میان لایه های دیافراگم ، فنری قوی دیافراگم و پمپ بازوی متحرک را گرفتاری می کند .

    دیافراگم توسط ضربه کمی کشیده می شود .وقتی پمپ روشن است ، دیافراگم در حالت ضربه ب موقعیت عادی خود بر می گردد و وقتی که به طور ناگهانی کشیده می شود ، اصطکاک می یابد . این برگشت به حال نخستین باعث می شود که در محفظه فشاری بیش از حد نرمال ایجاد شود .

    از بین رفتن مهره نگهدارنده دیافراگم و یا پرچهای ضعیف روی دیافراگم باعث می شود که سوخت میان لایه ای دیافراگم تراوش کند .این امر باعث شکم دادن دیافراگم می شود و باعث می شود که دیافراگم خراب شود .

    فنر دیافراگم باید قوی باشد تا فشار دیافراگم را در زمان کار موتور تحمل کند . فشار زیاد سوخت روی دیافراگم باعث از بین رفتن نیروی فنر دیافراگم می شود

    در یک پمپ ترکیبی با زمانهایی که وجود دارد که بخشهای فعال موتور بد کار       می کنند و با بازوی متحرک در گیر یم شوند. در این حالت ، پمپ مستمر کار می کند و این باعث افزایش فشارمی شود ودر کاربراتور جریان ایجاد می کند . در حال همه این موارد ، باز کردن موتور و تعویض یا تعمیر آن با استفاده از راهنمای تعمیر (کیت) است .

    وقتی توانایی موتور کم است :

    معمولاً کاهش توانایی توسط نشت هوا در لوله ای جذب در این نقاط ایجاد می شود : محل اتصال لوله سوخت در پمپ ، لبه های کاسه یا لبه دیافراگم ، کاسه های سوخت . (تصور شده که در این شرایط سوخت کمی وجود دارد و پمپ به سختی کار           می کند).نشت هوا در لوله سوخت براثر نصب نادرست پمپ یا نقص وسیله ایجاد     می شود . این وصل کردن باید بررسی شود و اتصالات محکم شوند یا عوض شوند.

    نشت هوا به لبه دیافراگم باعث پوسیدگی پوشش ، از بین رفتن پیچ  های بخش پوشش یا مواد خارجی میان دیافراگم و پوشش .

    تراوش هوا به پیچ های کاسه ای پوشش معمولاً با نصب یک محافظ خارجی اصلاح می شود . پوسیدگی پوشش نشان می دهد که پمپ باید تعویض شود .

    ممکن است که خرده شیشه و یا خم شدن صفحه فلزی باعث تخریب لایه محافظ و مواد خارجی می شود . کاسه شیشه ایی باید جایگزین شود ولی کاسه فلزی باید اصلاح و تعمیر گردد .

    مشکل در پمپ خلاء : برای ارزیابی خلاء در این موتورها باید عملکرد پمپ خلاء بررسی شود . البته نسبت ثابت مربوط به محفظه هوای مرطوب است و نمی تواند با برف و یخ پوشیده شود . در سیستم خلاء پمپ ، موتور خنک کننده محفظه هوایی یا لوله ها و اتصالات ، رسیدن به این شاخص را مشکل است .

    نشانه های مشکل در بخش خلاء در 4 صورت مشخص می شود :مصرف روغن ، عملکرد خشک کنندگی آرام این محفظه ها ،حرکت ضعیف و سر و صدا .

    در برخی موارد مشخص شده که موتوری که روغن در ان خوب حرکت می کند از روغن استفاده می کند. در این بررسی ها ، اغلب مشخص می شود که واشرهای این محفظه خراب شده و بخار روغن باعث این خرابی شده است . این می تواند با برداشتن سرپوش بخش خلاء اصلاح شود .

    وقتی که این خشک کننده محفظه هوایی در زمان روشن بودن موتور زیاد فعالیت       می کند . نشانگر خرابی دیافراگم خلاء و یا نقص دریچه ای در پمپ خلاء است . این شرایط بلافاصله قابل تشخیص نیست و نیاز به زمان دارد .

    روغن در صورتی که دیافراگم شکسته است ،وارد محفظه می شود . این پمپ باید باز شود و دیافراگم عوض شود . در برخی ماشین ها موتور در زمانی که دیاراگم خلاء شکسته است آرام کار می کند . وقتی لوله های پمپ که به انتهای محفظه چسبیده عوض شده این مشکل اصلاح می شود . نشت هوا به منطقه خلاء بر اثر از بین رفتن سرعت و یا کاهش سرعت واشر است . در بسیاری از موارد این ا مر باعث می شود که ما فکر کنیم دریچه های موتور خراب هستند ولی اگر این طور باشد باز هم باید واشر را عوض کرد .

    این شرایط باید با باز کردن لوله پمپ خلاء بررسی شوند . اگر واشر از بین برود . مشکل نشت هوا به پمپ یا اتصالات لوله ایی   که وجود دارد . این پمپ باید برداشته و تعمیرو مشکل رفع گردد .

    گاهی اوقات پمپ صدای عجیبی دارد در این حالت باید حلقه لوله خرطومی را باز کرد و پمپ را بررسی نمود .

    گاهي اوقات پمپ صداي عجيبي دارد در اين حالت بايد حلقه لوله خرطومي را باز كرد و پمپ را بررسي نمود .

    آزمايش پمپ خلاء :

    با تركيسب پمپ سوخت و خلاء خشك كشيده بايد 80 تا 100 ضربه بزند . (در دقيقه) كه بستگي به سرعت و بار ماشين دارد . اين محفظه بايد وقتي آزمايش انجام مي شود مرطوب باشد و در غير اين صورت كار آرام پيش مي رود .

    بررسي توسط خلاء سنج :

    بررسي بخش خلاء با باز كردن لوله هاي ورودي و خروجي و وصل كردن آنها به خلا سنج در بخش ورودي انجام مي شود . تصورشده كه موتور ، موتور خشك كننده محفظه هوايي و تيغه ها و لوله اتصالي بايد بررسي شوند ودر شرايط مساعدي قرار گيرند .

    از روي خلاء سنج وقتي كه موتور دورش 1000rpm است ان را بخوانيد . عدد خوانده شده بايد 7 تا 12 اينچ خلاء را در پمپ نرمال نشان دهد . اگر اين عدد كمتر از 7 باشد پمپ بايد تعويض يا تعمير شود . وقتي آزمايش انجام مي شود . لوله بايد بسته شود و خروجي پمپ هم هميشه بايد باز باشد .

    بررسي بدون استفاده از معيارها :

    باز كردن لوله خروجي از پمپ و انتهاي دستگاه لازم است .سپس بايد موتور با سرعتي آرام يعني 4mph بچرخد . اگر خشك كننده حدود 15mph بچرخد و سرعت آن به 40mph برسد بخش خلاء خوب كار مي كند . اگر اين بخش فعال نباشد موتور خشك كننده خراب است . اين كار با بررسي تماس مستقيم لوله اي خشك كننده امكان پذيراست پس به آساني مي توان سرعت موتور را به 25 mph رساند خشك كننده بايد با سرعت كامل كار كند . اگر اين طور نباشد مي توان گفت كه موتور يا لوله 1 نقص دارد .

    سرويس پمپ سوخت :

    توجه : بسياري از پمپهاي پيشرفته مهر و موم هستند و واحد سرويسي ندارند . اين پمپها را نمي توان تعمير كرد و بايد تعويض شوند .

    اين مطلب به شرح پمپهاي سوختي مي پردازد كه مدلهاي زيادي دارد . قبل از باز كردن هر پمپ بايد به گونه اي عمل كرد كه بستن پمپ امكانپذير باشد و سوراخهاي ورودي و خروجي سر جاي خود قرار گيرند .

    وقتي موتور را باز مي كنيم بايدهمه بخشهاي آن را تميز كرد و به جزء ديافراگم ، و با كمپرس هوا گرد و خاك را از آ‎ن گرفت . بايد ديد كه ديافراگم شكسته نباشد . اگر صدمه زياد باشد بايد ديافراگم جديدي نصب كرد . مي توان پره هاي جديدي را استفاده نمود . بازوي متحرك از پوسيدگي بايد بررسي شود . اگر اين بازو شكسته يا پوسيده است بايد از بازوي جديدي استفاده نمود .

    وقتي پمپي را باز مي كنيد از لاك و روغن جلا يا ديگر چسب ها در ديافرگم استفاده نكنيد .

    پمپ سوختي الكتريكي :

    اين مدلها از نوع پمپ هاي الكتريكي توربين هستند كه در انتهاي پائين لوله سوخت در ته تانك قرار دارند .

    اين پمپ با كليدي كنترل مي شود كه نزديك فيلتر روغن است و اتصال هيدروليكي به موتور و سيستم روغن آن دارد به طوريكه فشار روغن با سوئيچ كنترل مي شود .

    عملكرد :

    در طول هندل زدن ، جريان از يك استارتر سلنوئيد شروع مي شود و تا وقتي استارتر انرژي دارد و فشار روغن زير 3psi است جريان در لوله ادامه دارد .

    با روشن شدن سوئيچ ، موتور حركت مي كند و فشار روغن به بالايي 3psi مي رسد و جريان پمپ در سوئيچ كنترل مي شود . اگر فشار روغن زير3psi برسد و سوئيچ افروزش به موقعيت اول برگردد ، سوئيچ الكترونيكي كنترل باعث باز شدن جريان و قطع پمپ مي شود .

    آزمايش پمپ سوختي :

    سوئيچ افروزش را آزمايش كنيد تا مطمئن شويد كه روغن و ژنراتور چراغهايش روشن است . اگر اينطور نيست آن را چك كنيد .

    مطمئن شويد كه چراغهاي روغن با روشن شدن موتور خاموش است . اگر اين طور نيست ، فيوز را در آمديد (از بالاي استوانه اصلي ) و فيوز جديد 4amp نصب كنيد .

    لوله خرطومي سوخت را درآوريد و از فشار سنج استفاده كنيد . وقتي موتور كار نمي كند حداقل فشار4/5 psi است .

    لوله خرطومي سوخت را در محل مناسب بگذاريد با خاموش شدن موتور ، اين مقياس به 30 ثانيه مي رسد .

    اگر فشار كم است ، ولتاژ را در محل اتصال تانك بررسي كنيد . اگر ولتاژ رضايت بخش است و موتور پاك است ، پمپ بايد بسته شود . اگر فقط جريان سوخت كم است ، بايد لوله هاي خرطومي را بررسي كرد .

    اگر جريان سوخت كم نيست ، دو شاخ را بايد از سوئيچ فشار رغن دراورد و آن را بررسي كرد .

    اگر جريان در يكي از دو سوراخ است ، واير را بين دو سوراخ نصب كنيد و جريان را مجدداً بررسي كنيد .

    اگر جريان سوخت وجود ندارد ، اتصال تانك سوخت را بررسي كنيد . اگر جريان وجود دارد و اتصالات تميز است خط سوخت را از تانك قطع كنيد و جريان سوخت را بررسي كنيد و پيچ را به لوله خرطومي ببنديد . اگر جريان سوخت باز هم برقرار نشد ، پمپ ا عوض كنيد .

    يك پمپ الكتريكي كه در تانك سوختي است و بخش اصلي تانك را تشكيل مي دهد و شامل واحد سنجش سوخت است . از آنجا كه نمي توان اين پمپ را تعميركرد ، مي توان پمپ را عوض كرد .

    عملكرد : اين پمپ وقتي كه سوئيچ افروزش روشن مي شود ، داراي انرژي مي گردد . پس از استارت موتور ، اين پمپ جريان را از طريق سوئيچ فشار سوخت دريافت مي كند. بر اثر اين فشار 2 پوند سوخت مصرفي مي شود . اگر بنا به هر دليل فشار سوخت زير 2 پوند باشد بايد سوئيچ فشار را خاموش كرد تا فعاليت پمپ تمام شود .

    آزمايش پمپ سوخت :

    توجه : عملكرد پمپ براي بيش از 30 ثانيه باعث خطراتي جدي مي شود مگر اينكه پمپ در گازوئيل باشد .

    مي توان بررسي هاي زير را انجام داد :

    بررسي جريان سوخت .

    بررسي ولتاژ پمپ و آمادگي پمپ .

    اگرجريان در تانك وجود ندارد ، بايد منبع را بررسي كرد .

    اگر سوخت در چرخه هندل نيست ولي وقتي موتور روشن است باز هم اين جريان نشان داده نمي شود ، بايد سوئيچ فشار سوخت را روشن كرد . اگر جريان سوخت آماده شد، بايد سوئيچ را عوض نمود .

    كاربرات كردن :

    از انجا كه اين جريان با چند روش اجرا مي شود (فشار و افروزش) ،هميشه بايد وقتي موتور روش است بررسي گردد .بخش ماشين را براي بررسي اين واحدهايي كه به ان علاقه مند هستيد ببينيد .

    قبل از تعويض كاربراتور بايد موارد زيرشرح داده شود . اينها روي عملكرد موتور تاثير زيادي دارند .

    آمادگي براي عملكرد :

    وقتي جلوي محفظه شوك كثيف است ، و يا خشك وچسبناك است و كاربراتور خودش تميز است ، بايد به دنبال سوراخ يا فرسودگي در سر لوله ها بود .

    دريچه كنترل گرمايي :

    موتوري كه به اين دريچه متصل است مي تواند بادريچه مكش باز و بسته شود . به همين دليل ، بي حركت بودن دريچه غالباً در وسيله هايي كه روغن زده مي شود و يا راه اندازي شده بررسي مي گردد .

    ضربه دريچه اي در حالت خاصي كه گرما وجود ندارد ، حاصل گرم شدن آرام ، رسوب در محفظه احتراق ، يخ زدن كاربراتور ، ايجاد نقاط مسطح در طول اين تسريع بخشي ، توليد آرام گاز و نقص در جرقه زده مي باشد .

    براي جلوگيري از ضربات دريچه اي ، دريچه هاي روغن زده شده را مرتب بررسي كنيد و در غير اين صورت آن را روغن بزنيد . عملكرد آنهارا هميشه بررسي نمائيد . براي روغن كاري دريچه ،چند قطره روغن را به جايي كه دريچه باز وبسته مي شود بزنيد . سپس دريچه را بالا آوريد و چند بار بالاو پائين ببريد تا همه جاي آن روغن كاري شود . براي روغن كاري از روغن موتور استفاده نكنيد

    پيچ كاربراتور :

    پيچ كاربراتور را بررسي كنيد . اگر مهرهاي پيچ ها زياد چرخش ندارند ، هوا وارد صفحه زيرين مي شود و موتور را خراب مي كند و در عملكرد موتور اختلال ايجاد مي كند .

    اگر پيچ هاي بستن موتور توسط مهره بسته شود ، مي توانيد يك محافظ را روي پيچ بگذاريد ولي بايد مطمئن شويد كه همه سرپوشهاي قبلي برداشته شده اند .

    ارتباط دريچه كنترل بخار :

    اگر اين ارتباط به گونه اي تغيير كند پدال قبل از اينكه صفحه كاملاً باز شود حالت ضربه اي بگيرد ، اين كار باعث كاهش سرعت مي شود .

    خطوط سوخت :

    محدوديت خط سوخت حاصل بخار ايجاد شده و يا قطع گازوئيل است . اين امر مي تواند مربوط به وزش و جريان هواي فشرده باشد . در برخي موارد ، لازم است كه اين خطوط جايگزين شوند .

    پمپ سوخت :

    پمپ بايد بررسي شود تا مطمئن شويم كه مي تواند سوخت كافي رااز تانك تهيه كند و آن را تحت شرايط عملي ، وارد كاربراتور كند و اگر عملاً هاي پمپ كافي نباشد بايد اقدامات لازم انجام شود در غير اين صورت كاربراتور خوب كار نمي كند زيرا سوخت در سطح مطلوب باقي نمي ماند و در شرايط اجرايي از كاربراتور خارج نمي شود .

    تانك سوخت :

    تانك سوخت نبايد زياد بررسي شود و همانند كاربراتور مي باشد . كمبود سوخت براي نقص در لوله هاي خرطومي پمپ يا ديگر موارد ايجاد مي شود و يا بر اثر محدوديت حفره هاي هوايي د رفيلتر ايجاد مي شود .

    مقدار غيرمعمول آلودگي ، آب يا چسب در فيلتر نشان مي دهد كه تانك با اين مواد آلودگي است و بايد تميز شود تا كاربراتور يا پمپ خراب نشود .

    تراوش مواد و جذب :

    ارتباط هوا با جذب روي مخلوط كردن و عملكرد معمولي موتور مشخص است . ممكن است هوا به بخشهاي اتصال كاربراتور يا سر استوانه نشت كند و يا از طريق شكستگي ها يا اتصالات ضعيف وارد خطوط لوله خرطومي مي شود . همه اين اتصالات بايد از نظر تست هوا بررسي شود .

    براي آزمايش جذب و تشت ،مي توان روغن به كار برود روي بخشهاي اتصالي روغن ماليد . نشت هوا وقتي مشخص مي شود كه روغن از موتور خارج شود . بايد مهره ها را سفت كرد تا از نشت هوا به موتور جلوگيري شود . اگر با اينكار تثبيت متوقف نشد ، بايد از محافظ استفاده شود . اگر محافظ جديد بتواند از نشت جلوگيري كند ، بايد از نظرشكستگي بررسي شوند .

    تميز كننده هوايي :

    تميز كننده هوا براي جسم كثيف ، سنگين و يابسيار آلوده استفاده مي شود . با وجود اين موارد ، جريان هوا به راحتي نمي تواند در دستگاه عبور كند ودر مقابل سرعتهاي زياد مانع ايجاد مي شود . در اين حالت نمي توان گفت كه اين وسيله مي تواند كاملاً پاك شود زيرا باعث ايجاد كربن مي شود و دريچه ها را مي چسباند .

    شوك اتوماتيك :

    مكانيسم شوك بايد بررسي شود كاملاً عملش مشخص گردد .شوكها باعث مصرف سوخت مي شوند و عدم شوك صحيح باعث كاهش عملكرد مي شود و استارت را مشكل مي سازد .

    ترموستات شوك دهنده بايد بر طبق ميانگين دماي هوايي باشد كه سوخت مصرف مي شود . مي توان براي اجتناب از شوك شديد در طول گرم شدن موتور از تركيب شدن زياد خود داري كرد .

    شوك ترموستات :

    در صورت لزوم بايد بيش از دو نشانه وجود داشته باشد تا مشخص شود كه فنر ترموستات خراب شده و خاصيت ارتجاعي اش را از دست داده است .

    بخشهاي مسطح كارتر :

    وقتي سوزن صفحه را عوض مي كنيم و نوع جديدي نصب مي كنيم. بايد كاربراتور هاي WCD,WGD,WCFB,AFB 32/1 اينچي نصب شوند .

    بررسي Carburator (كاربراتور) :

    هر وقت لازم است كاربراتور بايد بررسي شود و تا بفهميم كه چرا دريچه هاي قدرت و دو شاخه ها خوب كار نمي كنند .

    تعويض كارباتور :

    توجه : بخش بعد روشهاي عمومي نصب كاربراتور ولي وسيله نقليه است . با اطلاعات ارائه شده در روي نقشه مي توان وسايل نقليه را بررسي كرد .

    پيچ را بر خلاف جهت عقربه هاي ساعت با دست بپيچانيد و سر پوش را باز كنيد . موتور را روشن كنيد تا به دماي عملكرد طبيعي برسد و همزمان دريچه هاي شوك بايد باز باشند. پيچ را به آرامي باز كنيد زمان آن وقتي است كه موتور كمي آرام شده و وقفه دارد . پيچ را از سمت چپ بپيچانيد تا آزاد شود . سر انجام پيچ را به سمت راست بپيچانيد تا موتور ناگهان روشن شود .

    در كاربراتور ها ، پيچ هايي براي هر بخش وجود دارد . در كاربراتوري كه 4 محفظه دارد ، دو پيچ در بخش اوليه كاربراتورديده مي شود . وقتي پرده 1 در كاربراتور تنظيم شدند ، وقتي موتور دور آرام دارد پيچ را عوض كنيد .

    پس از اينكه اين پره ها تنظيم شدند ، توصيه شده كه از سرعت موتور استفاده كنيد و بر حسب rmp سرعت كم را مشخص كنيد . اگر اين وسيله در دسترس نيست مي توانيد تا وقتي موتور بدون وقفه كار مي كند آن را بررسي كنيد . اگر ماشين انتقال اتوماتيك دارد ميتوانيد با دست آن را بگيريد . افزايش آرام سرعت موتور ادامه دارد تا اينكه ماشين راه بيفتد .

    ماشين هايي كه كنترل مي شوند :

    دو نوع سيستم كنترل وجود دارد . نوع تزريق هوا و تعديل موتور در هر دو ، اساس بر طبق روش تعديل است . روش lean roll باعث مي شوند كه بخشهاي تركيبي ژنراتور ها كاهش يابند و عملكرد موتور افزايش يابد . بايد گفت كه نشت هوا به خلاء بسيار مهم است و ژنراتورها به آن حساس هستند و گر بخواهيم به اين موارد توجه كنيم . نشت هوا به كاربراتور بايد برررسي كنيم .

    محدود كننده هاي كاربراتور :

    برخي از كاربراتورها مجهز به محدود كنندههايي هستند كه از افزايش تركيب هوا / سوخت جلوگيري مي كند و از تعديل جلوگيري مي نمايد. دو نوع محدود كننده وجود دارد : داخلي و خارجي ،محدود كننده لازم در كانالها وجود دارند و از ظاهر مشخص نمي شود. اين موارد در كارخانه بررسي مي شوند وبستگي به شرايط خدمات يا استمرار آنها دارد .

    نوع ديگر اين محدودكننده ها خارجي هستند . هر تعديل در تركيب سوخت كاربراتور در اين نوع محدود كننده مربوط به كاسه است .

    در هيچ شرايطي امكان ندارد كه قدرت دريه را مشخص كرد و محدود كننده متوقف مي شود. يك حركت رضايت بخش در اين بخشها بدست مي آيد .

    علاوه بر اين محدود كننده ها نمي توان نياز به تعديل سرعت و تركيسب را برطرف كرد ، همه محدود كننده ها تركيب خاصي ندارند و اين باعث افزايش انتشار هيدروژن به هوا مي شود .

    وقتي موتور روشن است ، مي توان آن را بررسي كرد .

    كاربراتورها مجهز نيستند و مي توانند با يك مداد پاكن ان را تميز كرد .

    پيچ را براي بالا بردن rpm بررسي كنيد .

    پيچ سرعت را تنظيم كنيد تابا rpm مورد نظر برسند .

    بر طبق خط پيشرفته خلاء افروزش را قطع كنيد و دو شاخ را از كليد خارج نمائيد .

    پيچ IN را به 20RPM برسانيد .

    پيچ OUT ¼ را برچرخانيد .

    مرحله 9 و 10 را مجدداً تكرار كنيد .

    سرعت را در صورت لزوم براي rpm مناسب تنطيم كنيد .

    در c.cs از نظر الكتريكي سلنوئيد را جدا كرده و كاربراتور و سرعت آن را به 400rpm برسانيد .

    در اين حالت كاربراتور طبيعي عمل مي كند .

    تعديل پمپ :

    با دريچه كنترل هوا كه روي سوراخ كاربراتور نصب مي شود . بخش انتهاي بالايي ديافراگم را فشار دهيد تا به موقعيت ته كاربراتور برسد . حالا مي توانند پمپ را ببنديد و ان را كامل كنيد . مي توانيد اتصال پمپ را هم كنيد و زاويه آن را كم نمائيد .

    ـ تعمير سوپاپ وسر سيلندر موتور

    1 ـ عيب هاي سوپاپ

    هر گاه سرسيلندر موتوري بمنظور كربن گيري يا بعلت كاهش كمپرس سيلندر ها (در اثر نفوذ كمپرس ازا طراف رينگ هاي پيستون و يا سيت سوپاپ ها )پياده شده باشد. بايستي كليه اجزا تشكيل دهنده سوپاپ وسر سيلندر آزمايش شود .

    1 ـ چسبيدن سوپاپ ، بدليل جمع شدن كربن روي ساقه سوپاپ ،سائيدگي گايد سوپاپ ،تاب برداشتن ساقه سوپاپ ،نرسيدن روغن به ساقه سوپاپ ،سرد كار كردن موتور يا داغ شدن سوپاپ بوجود آيد .

    2 ـ سوختگي سوپاپ ،بدليل مختلفي از قبيل چسبيدن سوپاپ ،تغيير شكل سيت سوپاپ ، كمي خلاصي ساقه سوپاپ با انگشتي سوپاپ ( ميزان نبودن فيلر سوپاپ ها ) . كج شدن يا ضعيف شدن فنر سوپاپ ، جوش آوردن موتور ، منظم نبودن انژكتورها (مخلوط ضعيف) آب بندي نبودن سوپاپ ها، زيادي بار موتور ، زياد شدن طول ساقه سوپاپ به علت جوش آوردن موتور يا قوي بودن فنر سوپاپ باشد .

  • فهرست و منابع دانلود گزارش کارآموزی نمایندگی پارس خودرو

    فهرست:

    سیستم جرقه                                                                                1

    پمپهای سوخت                                                                             5

    وقتی که توانایی موتور کم است                                                         10

    پمپ سوخت الکتریکی                                                                   14

    پیچ کاربراتور                                                                               19

    ترموستات                                                                                   22

    تعمیر سوپاپ و سر سیلندر                                                              26

    چرخ دنده های جلو موتور و تنظیم آنها                                               31

    تعمیر شاتون ، میل لنگ و یاتاقان                                                       39

    کلیات مربوط به میل لنگ                                                                48

    جوشکاری میل لنگ های شکسته                                                       59

     

     

    منبع:

    ندارد.

دانلود کارآموزی دانلود گزارش کارآموزی نمایندگی پارس خودرو , گزارش کارآموزی دانلود گزارش کارآموزی نمایندگی پارس خودرو , پروژه کارآموزی دانلود گزارش کارآموزی نمایندگی پارس خودرو , دانلود کارورزی دانلود گزارش کارآموزی نمایندگی پارس خودرو , گزارش کارورزی دانلود گزارش کارآموزی نمایندگی پارس خودرو , پروژه کارورزی دانلود گزارش کارآموزی نمایندگی پارس خودرو , کارآموزی در مورد دانلود گزارش کارآموزی نمایندگی پارس خودرو , کارورزی در مورد دانلود گزارش کارآموزی نمایندگی پارس خودرو , نمونه گزارش کارآموزی درباره دانلود گزارش کارآموزی نمایندگی پارس خودرو , گزارش کار در مورد دانلود گزارش کارآموزی نمایندگی پارس خودرو
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت